۴۷

حساسیت قیمت را در صورت چانه زنی مشتریان چگونه ارزیابی می کنید؟

خارجی – محیط رقابت

۱۰ نفر

۳/۴

۴۸

دانش بازار مشتری را در صورت چانه زنی مشتریان چگونه ارزیابی می کنید؟

خارجی- محیط رقابت

۱۰ نفر

۷/۳

۴۹

اندازه و بزرگی مشتریان را در صورت چانه زنی مشتریان چگونه ارزیابی می کنید؟

خارجی- محیط رقابت

۱۰ نفر

۳/۳

۵۰

هزینه تغییر محصول برای مشتری را در صورت چانه زنی مشتریان چگونه ارزیابی می کنید؟
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

خارجی- محیط رقابت

۱۰ نفر

۳/۴

در جدول (۴-۱) ابتدا پرسش های مطرح شده در پرسشنامه شماره ۲ که به منظور شناسایی و بررسی عوامل داخلی و خارجی شرکت تخته شهید باهنر گرگان تنظیم شده است عنوان شده اند و در ستون های بعدی ماهیت عوامل با به عبارت دیگر مقصود از طرح سوال ذکر شده است تا بر اساس نمرات بدست آمده که توسط اعضای کمیته استراتژیک شرکت که تعداد آنها در ستون سوم ذکر گردیده اند، در طی جلسات متداول و با در نظر گرفتن شرایط حال شرکت و سایر رقبا بتوان عوامل مورد نظر را استخراج نمود. مفهوم نمرات داده شده این است که اگر نمره نهایی سوال کمتر از ۳ باشد در مورد عوامل داخلی ضعف و در مورد عوامل خارجی تهدید محسوب می شود و اگر نمره نهایی حاصل شده بیشتر از ۳ باشد در مورد عوامل داخلی قوت و در مورد عوامل خارجی فرصت قلمداد خواهند شد. بر اساس مذاکرات شفاهی با اعضای کمیته استراتژیک تصمیم گرفته شد نمره نهایی برابر ۳ نیز دلالت بر بی اثر بودن آن عامل داشته باشد.
این نکته شایان ذکر است در بعضی از موارد از سوالات مطرح شده که نمرات آنها بالاتر از عدد ۳ لحاظ شده اند به دلیل ماهیت منفی سوال، خلاف آنچه که گفته شد در مورد آنها صادق خواهد بود.
۴-۲-۴-۱ ماتریس اولویت عوامل داخلی( تشخیص عوامل استراتژیک داخلی)
همانطور که قبلاً هم گفته شد در این ماتریس، اولویت بندی عوامل داخلی بر اساس دو معیار میزان اهمیت/حساسیت عامل و میزان اثر عامل بر عملکرد یا قابلیت رقابتی شرکت تعیین می شود و به مدیران در تشخیص عوامل استراتژیک داخلی ( با اولویت بالا ) کمک می کند. به همین ترتیب با توجه به نظر اعضای کمیته استراتژیک این عوامل در جدول(۴-۳) مطرح گردیده اند.
جدول ۴-۲: ماتریس اولویت عوامل داخلی.

اثر بر عملکرد یا قابلیت رقابتی شرکت

زیاد

متوسط

کم

میزان اهمیت / حساسیت

زیاد

نامناسب بودن سایز تخته تولیدی شرکت برای مشتریان داخلی و حتی خاورمیانه و عدم امکان تغییر آن
پایین بودن کیفیت نئوپان نسبت به رقبا
برخورداری از زمینهای صنعتی وسیع بلا استفاده با امکاناتی از قبیل آب ، برق و گاز با پست ۶۳ به ۲۰
عدم ثبات کیفیتی به دلیل فرسودگی بیش از حد ماشین آلات و نوسانات کیفیتی به دلیل کمبود آیین نامه مدون تولید و ضمانت اجرایی استوار

بدهی های زیاد از مدیریتهای قبلی و نسبت های بدهی ضعیف
عدم وجود سیستم اطلاعات یکپارچه بازاریابی و کمبود نیروی بازاریاب متخصص و کارآمد

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...