دانلود پروژه های پژوهشی با موضوع عوامل دخیل در … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
بخشی
۱۳۹۱
پژوهش از نوع توصیفی پیمایشی است .به طور تجربی به بررسی عوامل موثر بر رفتار ۱۸۰ مشتری در پذیرش بانکداری الکترونیکی پرداخته است. دادهها از پرسشنامه استاندارد بدست آمده است.
کیفیت اتصال به اینترنت و آگاهی از خدمات بانکداری الکترونیکی دارای اثرات قابل توجهی بر درک مفید بودن و درک سهولت استفاده بر پذیرش بانکداری الکترونیکی میباشد .اعتماد نیز دارای تاثیر قابل توجهی در نگرش نسبت به احتمال پذیرش بانکداری الکترونیکی است.
اویسی
۱۳۹۰
نمونهگیری تصادفی از ۱۹۴ دانشجوی علامه طباطبایی و توزیع پرسشنامه استاندارد و انجام تحلیل آماری به منظور بررسی خرید مجدد آنلاین با تاکید بر کیفیت ارتباطات آنلاین
با بهره گرفتن از تحلیل همبستگی نشان داده شد که هر متغیر مورد تحقیق دارای رابطه معنادار مثبت با کیفیت ارتباطات آنلاین بوده و به دنبال آن بر متغیر وابسته قصد خرید مجدد آنلاین اثر دارند. از طرفی کیفیت ارتباطات آنلاین دارای رابطه مثبت معناداری با تمایل به خرید مجدد آنلاین است. مردان تمایل بیشتری به پاسخگویی و خرید اینترنتی داشتند و افراد مجرد جامعه نیز نسبت به خرید آنلاین تمایل بیشتری نشان دادند.
امیری و همکاران
۱۳۹۰
با بهره گرفتن از شبکه های عصبی، الگوی تراکنشهای مالی مشتریان بررسی شده است و الگوی رفتاری آتی مشتری، شناسایی و پیش بینی شده است .
بر اساس پیش بینی تراکنش های آتی هر مشتری و تحلیل سرویس های مورد علاقه وی، میتوان زمان مناسب ارائه سرویس مورد علاقه به وی را شناسایی کرد.
جدول ۳- ۲ مروری بر تحقیقات انجام شده (ادامه)
۳-۷- نتیجهگیری
در این فصل ابتدا به اهمیت مطالعه رفتار مصرفکننده و نقش آن در تعیین استراتژیها پرداختیم و پسازآن این نقشها را بهصورت آنلاین و در محیط اینترنت بررسی کردیم. سپس به شباهت محیط شبکههای اجتماعی و محیط بازار پرداختیم و گفته شد که در شبکههای اجتماعی بهجای تبادل کالا، اطلاعات، احساسات و عواطف بین کاربران یا کاربر و وبسایت مبادله میشود. در پایان به بیان دستهبندی پارامترهایی که بر رفتار کاربر نقش دارند پرداختیم.
فصل چهارم
مدل پیشنهادی
۴-۱- مقدمه
در این فصل سعی بر آن است که ابتدا توضیح مختصری در مورد روند انجام تحلیل داده شود و سپس به بیان توصیه در هر مرحله بپردازیم. در ابتدا روند استخراج پارامترها از خبرگان با بهره گرفتن از روش دلفی موردبررسی قرار میگیرد. در مرحله بعد روابط این پارامترها با همین روش بهدستآمده و به ماتریس مجاورت نقشه مفهومی فازی تبدیل میشود.
۴-۲- روند انجام تحلیل
در انجام تحلیل FCM مربوط به بررسی رفتار کاربر در شبکههای اجتماعی میبایست مراحل زیر را به ترتیب انجام دهیم:
در این فصل به توصیف و تشریح فرایندهای هر بخش پرداخته خواهد شد.
شکل ۴- ۱ روند انجام پایان نامه
۴-۲-۱- مطالعه موردی و استخراج عاملها
در فصل سوم گفته شد به دلیل شباهت بسیار زیاد وبسایتها به یکدیگر میتوان شبکه اجتماعی را بهعنوان یک وبسایت خریدوفروش در نظر گرفت که در آن بجای کالا یا خدمات، اطلاعات، عواطف و احساسات مورد مبادله قرار میگیرند. به همین دلیل میتوان از عاملهایی که در مقالات مختلف در مورد رفتار مصرفکننده و فرایند خرید میباشند استفاده نمود و آنها را به دنیای مجازی شبکههای اجتماعی بسط داد. البته این کار در چند مقاله مختصر موردبررسی قرارگرفته است اما عاملهای موردنظر آنها به نظر کافی و جامع نمیآید.
در ادامه عاملهای استخراجی مربوط به رفتار کاربر در شبکه اجتماعی معرفی و موردبررسی قرار میگیرد. توجه داشته باشید که این عاملها از فرایند خرید استخراج گردیدهاند. مجموعههای فازی تعریف شده بر روی هر متغیر جزئی از فرضیات مدل بوده و در هیچ مقاله دیگری به آنها اشاره نشده است.
۴-۲-۲- عاملهای مربوط به جامعه
این عاملها از طرف جامعه بر رفتار کاربر تأثیرگذارند و کاملاً بهصورت جمعی میباشند. بدین معنی که کاربر در تغییر آنها نقش جزئی داشته و تغییر در آنها بهصورت جهشی نیست. تأثیر این عاملها بر روی کاربر تحمیلی بوده و معمولاً توسط خود کاربر حس نمیشود.
۴-۲-۲-۱- فرهنگ[۲۲]
فرهنگ نشاندهنده چگونگی گرایشهای مردم است. طبق گفته هافستد (۱۹۹۱) «فرهنگ، یک برنامهریزی ذهنی است که اعضای یک گروه یا جامعه را از باقی انسانها جدا میکند». اکثر مطالعات بازاریابی از ساختارهایی برای تحلیل استفاده میکنند که فرهنگ را از ۵ بعد در نظر میگیرند: فاصله قدرت[۲۳]، مردانگی/زنانگی[۲۴]، جهتگیری بلندمدت/کوتاهمدت[۲۵]، اجتناب از عدم قطعیت[۲۶] و فردگرایی/جمعگرایی[۲۷].
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
فردگرایی میزانی است که چقدر افراد یک جامعه منفعت خود را به دیگران ترجیح میدهند. در جمعگرایی، افراد پیش از منفعت خود به دنبال علایق و منفعت گروهشان هستند. مشتریان فردگرا بسیار خودمتکی، رقابتجو، خلاق و متزلزل هستند. طبق مطالعات روانشناسی، خصوصیات احساسی و عواطف در جوامع فردگرا قویتر هستند. (لارچ و ریچارد، ۲۰۱۴)
فاصله قدرت به معنای این است که یک جامعه تا چه حد توزیع قدرت را میپذیرد. فاصله قدرت بیشتر به معنای آستانه تحمل بالا برای پذیرش توزیع قدرت و ثروت در یک جامعه است. به همین دلیل در یک جامعه بافاصله قدرت بالا مردم بیشتر وظیفهگرا هستند تا مردمگرا.
جهتگیری بلندمدت به معنای این است که افراد یک جامعه به ارزشهای عمومی همچون صرفهجویی، پشتکار و اتحاد بلندمدت چقدر بها میدهند. جامعه با جهتگیری کوتاهمدت بر روی ارزشهای شخصی و کوتاه همچون ثبات شخصیت، ظاهر و علایق تأکید دارد. جهتگیریهای بلندمدت معمولاً همراه با سرویسهای قابلاعتماد و واکنشگرا همراه است. به همین دلیل مشتریانی که در جامعه با جهتگیری بلندمدت زندگی میکنند، انتظارات بالایی برای به دست آوردن اطلاعات کارآمد و سازمانیافته از طرف وبسایت دارند. (لارچ و ریچارد، ۲۰۱۴)
اجتناب از عدم قطعیت به معنای میزان تهدید حس شده توسط فرد در مواقع بحرانی و حساس است. مشتریانی که در جامعهای با میزان اجتناب از عدم قطعیت بالا زندگی میکنند از موقعیتهای مجازی غیرمطمئن دوری میکنند. جستوجو و جمع آوری دادههای اضافه روشی کارآمد برای پایین آوردن ریسک و قطعیت بخشیدن به موقعیت است. (لارچ و ریچارد، ۲۰۱۴)
در این پایاننامه از متغیر فرهنگ بهصورت یک دسته از متغیرهای دیگر یادشده و شکل فازی آن بهصورت زیر بهکاربرده شده است:
شکل ۴- ۲ مجموعههای فازی تعریف شده بر روی دامنه متغیر فرهنگ
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1401-04-15] [ 02:17:00 ق.ظ ]
|