۳۳/۰%

درصد قابل قبول

۵۰%

۵۰%

۵۰%

با توجه به اهداف کلی کتاب معلم علوم تجربی تعقیب اهداف نگرشی و مهارتی در نیل به اهداف کلی اهمیت خاصی دارد و در عمل خروج از حد قابل قبول برای هر سه نوع از اهداف موجب عدم انطباق متغیر اهداف برنامه درسی قصد شده با برنامه اجرا شده میباشد. نمایش میزان عدم انطباق این دو دسته اهداف میباشد.

نمودار ۴-۱- مقایسه اهداف برنامه قصد شده با اهداف برنامه اجرا شده
فرضیه ۱-۲- « محتوای برنامه درسی قصد شده با محتوای برنامه درسی اجرا شده علوم تجربی پایه دوم راهنمایی مدارس منطقه جویم انطباق دارد».
گویه های شماره ۱۵ تا ۲۵ ازپرسشنامه دانشآموز و ۶ تا ۲۹ دبیر مشخص کننده نگرش این دو گروه به محتوای ارائه شده از سوی وزارت آموزش و پرورش میباشد. اطلاعات آماری مربوط به محتوای قصد شده از دیدگاه دبیر و دانشآموز با بهره گرفتن از آزمون آماری t تک نمونهای در مجموع به شرح جدول ۴-۴ میباشد.
جدول ۴-۴- آزمون t برای یک گروه در رابطه با متغیر محتوا

مؤلفه شاخص

تعداد

میانگین

انحراف استاندارد

خطای معیار

میانگین مورد انتظار ۳

تفاوت میانگین

t محاسبه شده

درجه آزادی

سطح معناداری

محتوا

۲۱۴

۰۸/۳

۷۷/۰

۰۰۵/۰

۸/-

۳۹/۱

۲۱۳

۰۰۱/۰

با توجه به مقدار t محاسبه شده و سطح معناداری (۳۹/۱ t ، ۰۱/۰< p) با احتمال ۹۹ درصد فرض صفر رد میشود. بنابراین بین میانگین به دست آمده و میانگین مورد انتظار (۳) تفاوت معناداری وجود دارد. به عبارت دیگر تفاوت معناداری بین محتوای مورد نظر در برنامه قصد شده وزارت آموزش و پرورش و محتوای علوم تجربی پایه دوم راهنمایی در برنامه اجرا شده مدارس جویم وجود دارد. انطباق بین این متغیر در دو نوع برنامه درسی وجود ندارد.
فرضیه ۱-۳-« فرایند یاددهی–یادگیری برنامه درسی قصد شده با فرایند یاددهی– یادگیری برنامه درسی اجرا شده علوم تجربی پایه دوم راهنمایی مدارس منطقه جویم انطباق دارد».
گویه های شماره ۳۰ تا ۴۰ از پرسشنامه دبیر و شماره های ۱۰ تا ۱۴ از پرسشنامه دانشآموز مشخصکننده نگرش این دو گروه به فرایند یاددهی – یادگیری میباشد. که اطلاعات آماری مربوط به آن به شرح جدول ۴-۵میباشد.
جدول ۴-۵- آزمون t برای یک گروه در رابطه با متغیر فرایند یاددهی – یادگیری

مؤلفه شاخص

تعداد

میانگین

انحراف استاندارد

خطای معیار

میانگین مورد انتظار ۳

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...