۴-۳-۴- گام چهارم: تجزیه و تحلیل اثربخشی مدیریت دانش
در این مرحله طبق نتایج بدست آمده در گام‌های قبل باید i D برای هر دانشکده محاسبه شود که در فصل سوم به فرمول آن اشاره شده است. همان­طور که مشاهده می­ شود جدول (۴-۲۰) شاخص مطلوبیت (Di) برای هر دانشکده را نشان می­دهد. برای محاسبه شاخص مطلوبیت بر اساس سلسله مراتب مدل، از وزن­های نسبی بدست آمده از مقایسات زوجی دانشکده ­ها، فرایند­های چرخه دانش، شاخص­ های اثربخشی مدیریت دانش و وزن­های فرایند­های چرخه دانش از سوپر­ماتریس­های همگرا شده استفاده شد. از وزن­های بدست آمده، شاخص موزون کلی مدیریت دانش هر دانشکده محاسبه شد. با این کار هم دانشکده ­ها بر اساس فرایند­های چرخه دانش و اثربخشی مقایسه و رتبه ­بندی شدند.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

در جدول(۴-۲۰)، مقادیر ستون دوم از جدول (۴-۲) وارد شدند که اهمیت نسبی شاخص ­ها روی سنجش اثربخشی مدیریت دانش را نشان می­ دهند. مقادیر ستون چهارم هم از مقایسات زوجی فرایند­های چرخه دانش در چهار بُعد بدست آمده­اند که از جدول (۴-۳) وارد شده ­اند. همچنین وزن­های بدست آمده از سوپرماتریس­های نهایی هر چهار بُعد در ستون پنجم آمده است. ستون­های ششم تا هشتم هم بردار اولویت­هایی هستند که در مرحله مقایسات زوجی دانشکده ­ها از جدول­های (۴-۴) تا (۴-۷) وارد شده ­اند. در نهایت هم سه ستون نهایی مقادیر وزن­های دانشکده ­ها را نشان می­ دهند (). برای مثال مقدار (۰.۰۰۴۶۷) نشان­ دهندۀ خلق دانش دانشکده­ های علوم انسانی در بُعد مشتری است که از رابطه (۰.۴۹۴× ۰.۳۰۰×۰.۱۵۴×۰.۲۰۳) محاسبه می­ شود و مجموع این نتایج در ردیف نهایی جدول (۴-۱۹)آمده است. این نتایج نشان می­دهد که دانشکده­ های علوم پایه با امتیاز (۰.۰۹۰۱۳) بیشترین مقدار Di را دارند و دانشکده های علوم انسانی و مهندسی در رتبه ­های بعدی قرارگرفته­اند.
.
جدول(۴-۲۰): محاسبه شاخص مطلوبیت برای سنجش اثربخشی مدیریت دانش

شاخص

Pj

فرایند

Akj

Bkj

Sikh

Sikb

Sike

Human

Basic

Engine

Science

Science

Science

CP

۰.۲۰۳۰۸

KC

۰.۱۵۴۸۷

۰.۳۰۰۸۱

۰.۴۹۴۰۳

۰.۳۰۱۲۹

۰.۲۰۴۶۸

۰.۰۰۴۶۷

۰.۰۰۲۸۵

۰.۰۰۱۹۴

۰.۲۰۳۰۸

KA

۰.۰۷۰۴۰

۰.۰۷۱۲۷

۰.۳۸۸۰۴

۰.۲۳۳۲۲

۰.۳۷۸۷۴

۰.۰۰۰۴۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...