منابع کارشناسی ارشد در مورد ارزیابی عوامل ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
مدیران
۲۵
دانش آموزان
۱۳۵
کل
۱۶۰
۳-۳٫حجم نمونه
در هر جامعه به آن بخشی نمونه گفته میشود که معرف جامعه باشد. یعنی در آن همه صفات جامعه، خاصه آن صفاتی که از لحاظ موضوع تحقیق دارای اهمیت است، به تناسب در نمونه وجود داشته باشد. انتخاب هر یک از این روشها، به ماهیت مسئله تحقیق، در دسترس بودن چارچوب مناسب نمونهگیری و روش گردآوری دادهها بستگی دارد.
برای تعیین حجم نمونه در این تحقیق برای بالا بردن اعتبار تحقیق از روش سرشماری استفاده می شود.در این روش به فرمول نیازی نمی باشد زیرا حجم نمونه برابر با جامعه آماری است.حجم نمونه تحقیق حاضر۱۶۰ نفر شامل ۲۵ مدیر و۱۳۵ دانش آموز مقطع دوم متوسطه کاشان وآران وبیدگل می باشد .
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۳-۴٫روش گردآوری اطلاعات
برای تکمیل و تنظیم مبانی نظری و تئوریکی از مطالعات کتابخانه ای استفاده شده است. و برای آزمون فرضیات نیزاز روش میدانی پرسشنامه ای از نوع بسته استفاده خواهد شد.که پس از تأئید روایی پرسشنامه به تعداد جامعه آماری تکثیر و بین آنها توزیع گردید. ابتدا به صورت حضوری توضیحات لازم دررابطه با پاسخگویی به پرسشنامه به آزمودنی ها داده شد و از آنها خواسته شده که سؤالات را با دقت خوانده و به آنها پاسخ دهند، سپس پژوهشگر به جمع آوری پرسشنامه می پردازد.
۳-۵٫ابزار گردآوری اطلاعات
در این تحقیق اطلاعات لازم برای آزمون فرضیه ها از طریق پرسشنامه کتبی بدست خواهد آمد که از طریق سوالاتی که در پرسشنامه مطرح می گردند سعی می شود تا دانش، علایق و نگرش و عقاید افراد مورد ارزیابی قرار گیرد و به تجربیات قبلی وی پی برده و همچنین به آنچه در حال حاضر انجام می دهد آگاهی یافت.ابزار انداز ه گیری تحقیق پرسشنامه استاندارد با۲۸ گویه در طیف لیکرت است .بطوری که جهت نمره گذاری کاملا موافقم=۵، موافقم=۴، تاحدودی=۳،مخالفم=۲، کاملا مخالفم=۱ می باشد.
پرسشنامه تحقیق برگرفته از فناوری اطلاعات و شیوه نامه هوشمند سازی مدارس وزارت آموش و پرورش (۱۳۹۱) از بهناز مهاجران و علیرضا قلعه ای تهیه شده است.در جدول ۳-۳ شماره گویه های هر متغیر عنوان شده است.با توجه به هماهنگی پرسشنامه با فرضیه ها ومدل مفهومی تحقیق به منظور سنجش وضعیت مطلوب ،پرسشنامه ها هم در اختیار مدیران مدارس هوشمند و برای سنجش وضعیت موجود پرسشنامه ها در اختیار دانش آموزان مقطع دوم متوسطه قرار گرفته است.
جدول۳-۳٫ شماره گویه های پرسشنامه
متغیرها
شماره گویه ها
زیرساخت توسعه فناوری اطلاعات
۱-۲-۳-۴-۵-۶-۷-۸
محیط یاددهی-یادگیری
۹-۱۰-۱۱-۱۲-۱۳-۱۴-۱۵-۱۶
معلمان توانمند
۱۷-۱۸-۱۹-۲۰-۲۱
ارتباط رایانه ای بادیگرمدارس
۲۲-۲۳-۲۴-۲۵
مدیریت مدرسه
۲۶-۲۷-۲۸
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1401-04-15] [ 05:45:00 ق.ظ ]
|