22.9

22.9

31.3

زیاد

112

37.7

37.7

69.0

خیلی زیاد

91

30.6

30.6

99.7

99.00

1

.3

.3

100.0

Total

297

100.0

100.0

فصل پنجم:
نتیجه گیری
و پیشنهادات

5-1- مقدمه

بررسی وتحلیل نتایج یک پژوهش و ارائه پیشنهادات و راهکارهای مناسب، در حقیقت یکی از بخش های مهم و اساسی یک تحقیق علمی محسوب می شود. بیان علل رد و پذیرش و نتیجه گیری را می توان به دنبال فرایند یک پژوهش بررسی کرد. در این بخش به بررسی نتایج به دست آمده در طول این پژوهش می پردازیم و در این راستا به بررسی نتایج حاصل از بررسی های انجام شده در فصل چهارم می پردازیم. در این پژوهش به دنبال بررسی استراتژی های بازاریابی و نحوه عملکرد آنها بحث و بررسی شده است. در این بخش به بررسی نتایج به دست آمده در طول این پژوهش می پردازیم و در این راستا به بررسی نتایج حاصل از آزمون های انجام شده در فصل چهارم می پردازیم.

5-2- نتیجه گیری

ظهور و رشد پدیده اقتصاد دیجیتالی و شکل گیری بازارهای الکترونیکی و دستیابی به توانمندی کسب و کار الکترونیکی که بازاریابی الکترونیکی یکی از اجزا مهم آن محسوب می شود را برای شرکت ها به امری اجتناب نا پذیر تبدیل کرده است باوجود این که بسیاری از شرکت ها ناچار به حرکت به سمت بازاریابی الکترونیکی هستند اما این تغییر توانمندی های سازمانی مختلفی را می طلبد. استراتژي هاي بازاريابي در بازارهاي الكترونيكي، همواره يكي از مقوله هاي مهمي است كه در حوزه هاي جديد مطالعات بازاريابي مورد توجه قرار گرفته است. اما در اين زمينه ديدگاه هاي بسيار متنوعي ارايه شده است. از سويي ديگر با توجه به اينكه در كشورمان مطالعاتي چنداني در اين زمينه انجام نشده است بنابراين بررسي اين استراتژي ها از اهميت دو چندان برخوردار است، زيرا با ورود به دنياي تجارت الكترونيكي و استفاده از ابزارهاي نوين در حوزه هاي جديد فناوري و تجارت، بنگاه ها ناگزير خواهند شد تا با بكارگيري استراتژي هاي نوين تجاري، خود را براي فشارهاي رقابتي جديد آماده نمايند. نتايج تحقيق نشان مي دهد كه استراتژي هاي بازاريابي در بازارهاي الكترونيكي را مي توان به چهار دسته استراتژي هاي بازاريابي مبادله اي، استراتژي هاي بازارايابي پايگاه داده، استراتژي هاي بازاريابي رابطه اي و نيز استراتژي هاي بازاريابي مبتني بر دانش تقسيم نمود. علاوه با اين بررسي وضعيت شركت هاي برتر ايران، نشان مي دهد كه عمده شركت هاي برتر توليدي ايران به دنبال انتخاب استراتژي هاي بازاريابي مبادله اي مي باشند كه اين استراتژي ها متناسب با شرايط اقتصاد نوين امروزي نمي باشد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

نتایج ذیل از این پژوهش حاصل گردید :
با توجه به فرضیه اول بین مولفه های استراتژی بازاریابی مبادله ای رابطه معنی داری وجود دارد، زیرا همبستگی مثبت بین بهره گیری از مدل بازاریابی وتولید جهت ارائه خدمات و پیش بینی حجم فعالیتهای سازمان وجود دارد به بیان دیگر با بالا رفتن بهره گیری از مدل های بازاریابی و تولید جهت ارائه خدمات میزان حجم فعالیت های سازمان افزایش می یابد و بالعکس.
با توجه به فرضیه دوم بین مولفه های استراتژی بازاریابی پایگاه داده رابطه معنی داری وجود دارد، زیرا همبستگی مثبت بین نحوه ایجاد و طراحی وب سایت های بازاریابی و تامین بازار هدف وجود دارد به بیان دیگر با افزایش تولید و طراحی بهتر وب سایت های بازاریابی، بازار هدف بهتر تامین و پشتیبانی شده و بالعکس.
با توجه به فرضیه سوم بین مولفه های استراتژی بازاریابی رابطه ای رابطه معنی داری وجود دارد، زیرا همبستگی مثبت بین این دو وجود دارد به بیان دیگر دیگر با افزایش کیفیت پرداخت الکترونیکی و سرعت تبادلات مالی و رضایت مندی مشتریان افزایش می یابد و بالعکس.
با توجه به فرضیه چهارم بین مولفه های استراتژی بازاریابی مبتنی بر دانش رابطه معنی داری وجود دارد، زیرا همبستگی مثبت بین این دو وجود دارد به بیان دیگر با بهره گیری از پرداخت الکترونیکی و افزایش سرعت تبادلات مالی، کیفیت ارائه خدمات افزایش می یابد و بالعکس.
باتوجه به فرضیه سوم و مولفه های استراتژی بازاریابی رابطه ای بهره گیری از پرداخت الکترونیکی و افزایش سرعت تبادلات مالی در افزایش سرعت و کیفیت ارائه خدمات نقش بسزایی دارد و نتایج آن با پژوهش اسفیدانی 1386 هم خوانی دارد. این پژوهش با پژوهش کاوسمت 2014 هم خوانی دارد و استراتژی رابطه ای را بر مبنای هدف تعامل با مشتری و ارتباطات تایید می کند. در سطح بازاریابی مبادله ای نتایج رابطه آن با مدل لاگس 2013 تشابه نداشته است و در این پژوهش بین نحوه ایجاد و طراحی وب سایت های بازاریابی در تامین بازار هدف، رابطه معنی داری وجود دارد. بر اساس نتایج فصل چهارم بین بهره گیری از مدل های بازاریابی و تولید جهت ارائه خدمات بر پیش بینی حجم فعالیت های سازمان رابطه معنی داری وجود دارد و این مشاهدات با نتایج پژوهش لونیدو 2013 و آقازاده1390 مطابقت دارد.

5-3- پیشنهادات اجرایی

در دنياي امروز، با توجه به منابع محدود، به ازاي هر دلاري كه يك شركت هزينه مي‌كند بايد برنامه داشته باشد و بهترين راه اطمينان از موفقيت توليدات، پرسيدن از كساني است كه قرار است آنها را مصرف نمايند. با روشن شدن اهميت موضوع بايد به دنبال راهكارهايي باشيم كه بتوانيم رضايت مشتري، عوامل متقدم و متاخر آن و ارتباط في‌مابين آنها را شناسايي و اندازه‌گيري نمایيم. استفاده از طراحی مناسب سایت و همچنین ایجاد درگاه های خرید اینترنتی توانسته است پیشرفت مناسبی را در این حوزه ایجاد نماید و نتایج این پژوهش به تولیدکنندگان پیشنهاد می دهد که از فروشگاه های اینترنتی استفاده نموده و با بهره گرفتن از سرعت بخشی به مبادلات برای مشتریان رضایتمندی ایجاد نماید.
پیشنهاد می گردد در صورت امکان سایتها را به صورت تعاملی ایجاد کرده تا مشتریان علاوه بر دریافت اطلاعات توان ارائه درخواستها و اطلاعات خود را به شرکت دارا باشند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...