دانلود فایل های پایان نامه با موضوع رابطۀ مدیریت دانش و ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
جدول(۴-۵) آزمون کولموگروف- اسمیرنف برای متغیر های تحقیق
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
با توجه به جدول ۴-۵ مربوط به آزمون کولموگروف- اسمیرنف متغیرهای اصلی تحقیق مشاهده می شود که مقدار سطح معنیداری بدست آمده برای هر متغیر بالاتر از ۰۵/۰ است، درنتیجه فرض صفر پذیرفته می شود. بنابراین متغیرهای تحقیق در نمونه مورد بررسی دارای توزیع نرمال میباشد. حال می توان از روشهای پارامتریک برای بررسی فرضیات تحقیق حاضر استفاده نمود.
۴-۴) بررسی معیار نکویی برازش کلی مدل[۱۴۸]
مدل کلی شامل هر بخش مدل اندازه گیری و ساختاری می شود وبا تأیید برازش آن، بررسی برازش کلی مدل کامل می شود. معیار کلی که در روش pls برای بررسی برازش کلی مدل ارائه میگردد توسط تننهاوس و اسپوزیتو وینزی[۱۴۹] (۲۰۰۵) ارائه شده است و تنها معیار موجود در حال حاضر میباشد، به صورت زیر محاسبه میگردد:
که در آن منظور از عبارت است از میانگین مقادیر اشتراکی[۱۵۰] متغیرهای مکنون مدل وهمچنین نیز عبارت از میانگین ضرایب تعیین متغیرهای مکنون تحقیق است.بنابراین میزان این آماره برای مدل تحقیق عبارت است از:
نحوه تفسیر معیار GOF:
با توجه به سه مقدار ۱/۰و ۲۵/۰ و۳۶/۰ که به عنوان مقادیر ضعیف، متوسط وقوی برای GOF معرفی شده است (وتزلس[۱۵۱] وهمکاران، ۲۰۰۹) وحصول مقدار ۵۸۱/۰ حاکی از برازش بسیار مناسب مدل است.
۴-۵) بررسی مدل تحقیق
در این بخش به بررسی مدل تحقیق پرداخته می شود.
۴-۵-۱) بررسی مدل تحقیق در حالت استاندارد
۸۸۷/۰
۹۴۰/۰
۷۰۹/۰
نمودار( ۴-۵) آزمون مدل تحقیق (در حالت استاندارد)
نمودار ۴-۵ نمایانگر میزان رابطه متغیرهای تحقیق بر همدیگر است.
۴-۵-۲) بررسی مدل تحقیق در حالت اعداد معنیداری
۶۰/۸
۷۱/۲۹
۸۵/۱۵
نمودار( ۴-۶) آزمون مدل تحقیق (حالت اعداد معنیداری)
با بهره گرفتن از این حالت میتوان به معنی دار بودن ارتباط بین متغیرهای تحقیق پیبرد. در این حالت اعدادی معنیدار خواهند بود که خارج از بازه ( ۹۶/۱ و ۹۶/۱- ) باشند. به این معنی که اگر در آزمون t عددی بین ۹۶/۱ و ۹۶/۱- باشد بیمعنا خواهد بود.
۴-۶) آزمون فرضیه ها
دربخش به آزمون فرضیه های تحقیق پرداخته می شود:
فرضیه اصلی: بین قابلیت به اشتراکگذاری دانش و نوآوری سازمانی باتوجه به قابلیت جذب (بالقوه وبالفعل) دانش رابطه وجود دارد.
با توجه به مدل کلی تحقیق در حالت اعداد معنیداری، مشاهده می شود که میزان آمارۀ t بین متغیرهای قابلیت به اشتراکگذاری دانش با قابلیت جذب بالقوه و همچنین قابلیت جذب بالقوه دانش و جذب بالفعل دانش و در نهایت مسیر جذب بالفعل دانش و نوآوری سازمانی بالاتر از ۹۶/۱ است. لذا میتوان گفت که بین قابلیت به اشتراکگذاری دانش و نوآوری سازمانی از طریق قابلیت جذب (بالقوه وبالفعل) رابطه وجود دارد. میزان این رابطه نیز از حاصل ضرب ضرایب مسیر به صورت زیر حاصل می شود:
۵۹۱/۰=۸۸۷/۰*۹۴۰/۰*۷۰۹/۰
فرضیات فرعی:
۱)بین قابلیت به اشتراکگذاری دانش وقابلیت جذب بالقوه دانش رابطه وجود دارد.
با توجه به مدل کلی تحقیق در حالت اعداد معنیداری، مشاهده می شود که میزان آمارۀ t بین متغیرهای قابلیت به اشتراکگذاری دانش و قابلیت جذب بالقوه دانش بالاتر از ۹۶/۱ است، لذا فرضیه تأیید می شود. با توجه به ضریب استاندارد هم میتوان گفت که میزان رابطه قابلیت به اشتراکگذاری دانش و قابلیت جذب بالقوه دانش برابر با ۷۰۹/۰است.
۲)بین قابلیت جذب بالقوه وقابلیت جذب تحقق یافته ارتباط وجود دارد.
با توجه به مدل کلی تحقیق در حالت اعداد معنیداری، مشاهده می شود که میزان آمارۀ t بین متغیرهای قابلیت جذب بالقوه وقابلیت جذب تحقق بالاتر از ۹۶/۱ است، لذا فرضیه تأیید می شود. با توجه به ضریب استاندارد هم میتوان گفت که میزان رابطه قابلیت جذب بالقوه و قابلیت جذب تحقق برابر با ۹۴۱/۰است.
۳)بین قابلیت جذب تحقق یافته وقابلیت نوآوری سازمانی ارتباط وجود دارد.
با توجه به مدل کلی تحقیق در حالت اعداد معنیداری، مشاهده می شود که میزان آمارۀ t بین متغیرهای قابلیت جذب تحقق یافته و قابلیت نوآوری سازمانی بالاتر از ۹۶/۱ است، لذا فرضیه تأیید می شود. با توجه به ضریب استاندارد هم میتوان گفت که میزان رابطه قابلیت جذب تحقق یافته و قابلیت نوآوری سازمانی برابر با ۸۸۷/۰ است.
فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱) مقدمه
نتیجه گیری، مرحله نهایی کار عملی تحقیق است. این مرحله به چند دلیل حائز اهمیّت خاص است. همه نتایج در این قسمت مشخص میشوند. این قسمت خلاصهای از یافته ها و ایدههای کل فرایند علمی تحقیق است و مهمتر از همه اینکه حاصل تحقیق، آن چیزی است که در نتیجه گیری به دست می آید. در چهار فصل گذشته کلیات تحقیق، مبانی نظری و پیشینه تحقیق، روشهای جمع آوری داده ها، روششناسی تحقیق و همچنین تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها تشریح گردید. فرضیه های مورد آزمون این تحقیق در سطح اطمینان ۹۵ درصد مورد آزمون قرار گرفت. در این فصل پس از ارائه نتایج، پیشنهادات کاربردی و همچنین پیشنهاداتی جهت تحقیقات آتی در رابطه با موضوع تحقیق بیان خواهد شد. مطالعۀ حاضر نیز دانش مفیدی را برای مدیران گمرک فراهم می آورد، تا به میزان آموزش و تبادل اطلاعات، دانش، تجربه و ایدهپردازی میان ادارات و پرسنل چه در داخل و چه با خارج از واحد و سازمان خود پیببرند. زیرا ایجاد رابطۀ مثبت میان مدیریت دانش و نوآوری سازمانی علاوه بر رضایتمندی خدمت گیرندگان ، به دلیل ایجاد شفافیت و تسهیل و روانسازی تجارت، منجر به رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال بیشتر از طریق جذب سرمایه گذاری خارجی و جلوگیری از فرار سرمایۀ داخلی می شود و به تبع آن موجب افزایش درآمد دولت و تعلق وجوه اختصاصی (۲ در هزار) بیشتری به گمرک، جهت کمک های رفاهی به پرسنل سازمان میگردد.
۵-۲)نتایج تحقیق
نتایج تحقیق حاضر در دو بخش آمار توصیفی و آمار استنباطی ارائه شدند.
۵-۲-۱) نتایج آمار توصیفی
بر اساس توصیف و تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده میتوان گفت:
۱) توصیف متغیر اشتراکگذاری دانش
براساس یافته های موجود در فصل چهارم تحقیق، این نتایج از پاسخهای داده شده به سوالات ۱ تا ۱۶پرسشنامه به دست آمده، و شامل کمترین ، بیشترین ، میانگین ، واریانس وانحراف معیار امتیازات داده شده، به هر یک از سوالات ذکر شده است.
ردیف سئوال
شرح سئوال
کمترین
بیشترین
میانگین
واریانس
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1401-04-15] [ 04:49:00 ق.ظ ]
|