جدول(۴-۵) آزمون کولموگروف- اسمیرنف برای متغیر های تحقیق

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

با توجه به جدول ۴-۵ مربوط به آزمون کولموگروف- اسمیرنف متغیرهای اصلی تحقیق مشاهده می­ شود که مقدار سطح معنی­داری بدست آمده برای هر متغیر بالاتر از ۰۵/۰ است، درنتیجه فرض صفر پذیرفته می­ شود. بنابراین متغیر­های تحقیق در نمونه مورد بررسی دارای توزیع نرمال می­باشد. حال می توان از روش­های پارامتریک برای بررسی فرضیات تحقیق حاضر استفاده نمود.
۴-۴) بررسی معیار نکویی برازش کلی مدل[۱۴۸]
مدل کلی شامل هر بخش مدل اندازه ­گیری و ساختاری می­ شود وبا تأیید برازش آن، بررسی برازش کلی مدل کامل می­ شود. معیار کلی که در روش pls برای بررسی برازش کلی مدل ارائه می­گردد توسط تننهاوس و اسپوزیتو وینزی[۱۴۹] (۲۰۰۵) ارائه شده است و تنها معیار موجود در حال حاضر می­باشد، به صورت زیر محاسبه می­گردد:
که در آن منظور از عبارت است از میانگین مقادیر اشتراکی[۱۵۰] متغیرهای مکنون مدل وهمچنین نیز عبارت از میانگین ضرایب تعیین متغیرهای مکنون تحقیق است.بنابراین میزان این آماره برای مدل تحقیق عبارت است از:
نحوه تفسیر معیار GOF:
با توجه به سه مقدار ۱/۰و ۲۵/۰ و۳۶/۰ که به عنوان مقادیر ضعیف، متوسط وقوی برای GOF معرفی شده است (وتزلس[۱۵۱] وهمکاران، ۲۰۰۹) وحصول مقدار ۵۸۱/۰ حاکی از برازش بسیار مناسب مدل است.
۴-۵) بررسی مدل تحقیق
در این بخش به بررسی مدل تحقیق پرداخته می­ شود.
۴-۵-۱) بررسی مدل تحقیق در حالت استاندارد
۸۸۷/۰
۹۴۰/۰
۷۰۹/۰
نمودار( ۴-۵) آزمون مدل تحقیق (در حالت استاندارد)
نمودار ۴-۵ نمایانگر میزان رابطه متغیرهای تحقیق بر همدیگر است.
۴-۵-۲) بررسی مدل تحقیق در حالت اعداد معنی­داری
۶۰/۸
۷۱/۲۹
۸۵/۱۵
نمودار( ۴-۶) آزمون مدل تحقیق (حالت اعداد معنی­داری)
با بهره گرفتن از این حالت می­توان به معنی دار بودن ارتباط بین متغیرهای تحقیق پی­برد. در این حالت اعدادی معنی­دار خواهند بود که خارج از بازه ( ۹۶/۱ و ۹۶/۱- ) باشند. به این معنی که اگر در آزمون t عددی بین ۹۶/۱ و ۹۶/۱- باشد بی­معنا خواهد بود.
۴-۶) آزمون فرضیه ها
دربخش به آزمون فرضیه ­های تحقیق پرداخته می­ شود:
فرضیه اصلی: بین قابلیت به اشتراک­گذاری­ دانش و نوآوری سازمانی باتوجه به قابلیت جذب (بالقوه وبالفعل) دانش رابطه وجود دارد.
با توجه به مدل کلی تحقیق در حالت اعداد معنی­داری، مشاهده می­ شود که میزان آمارۀ t بین متغیرهای قابلیت به اشتراک­گذاری دانش با قابلیت جذب بالقوه و همچنین قابلیت جذب بالقوه دانش و جذب بالفعل دانش و در نهایت مسیر جذب بالفعل دانش و نوآوری سازمانی بالاتر از ۹۶/۱ است. لذا می­توان گفت که بین قابلیت به اشتراک­گذاری دانش و نوآوری سازمانی از طریق قابلیت جذب (بالقوه وبالفعل) رابطه وجود دارد. میزان این رابطه نیز از حاصل ضرب ضرایب مسیر به صورت زیر حاصل می شود:
۵۹۱/۰=۸۸۷/۰*۹۴۰/۰*۷۰۹/۰
فرضیات فرعی:
۱)بین قابلیت به اشتراک­گذاری دانش وقابلیت جذب بالقوه دانش رابطه وجود دارد.
با توجه به مدل کلی تحقیق در حالت اعداد معنی­داری، مشاهده می­ شود که میزان آمارۀ t بین متغیرهای قابلیت به اشتراک­گذاری دانش و قابلیت جذب بالقوه دانش بالاتر از ۹۶/۱ است، لذا فرضیه تأیید می­ شود. با توجه به ضریب استاندارد هم می­توان گفت که میزان رابطه قابلیت به اشتراک­گذاری دانش و قابلیت جذب بالقوه دانش برابر با ۷۰۹/۰است.
۲)بین قابلیت جذب بالقوه وقابلیت جذب تحقق یافته ارتباط وجود دارد.
با توجه به مدل کلی تحقیق در حالت اعداد معنی­داری، مشاهده می­ شود که میزان آمارۀ t بین متغیرهای قابلیت جذب بالقوه وقابلیت جذب تحقق بالاتر از ۹۶/۱ است، لذا فرضیه تأیید می­ شود. با توجه به ضریب استاندارد هم می­توان گفت که میزان رابطه قابلیت جذب بالقوه و قابلیت جذب تحقق برابر با ۹۴۱/۰است.
۳)بین قابلیت جذب تحقق یافته وقابلیت نوآوری سازمانی ارتباط وجود دارد.
با توجه به مدل کلی تحقیق در حالت اعداد معنی­داری، مشاهده می شود که میزان آمارۀ t بین متغیرهای قابلیت جذب تحقق یافته و قابلیت نوآوری سازمانی بالاتر از ۹۶/۱ است، لذا فرضیه تأیید می­ شود. با توجه به ضریب استاندارد هم می­توان گفت که میزان رابطه قابلیت جذب تحقق یافته و قابلیت نوآوری سازمانی برابر با ۸۸۷/۰ است.
فصل پنجم:نتیجه ­گیری و پیشنهادات
فصل پنجم
نتیجه ­گیری و پیشنهادات
۵-۱) مقدمه
نتیجه گیری، مرحله نهایی کار عملی تحقیق است. این مرحله به چند دلیل حائز اهمیّت خاص است. همه نتایج در این قسمت مشخص می­شوند. این قسمت خلاصه­ای از یافته­ ها و ایده­های کل فرایند علمی تحقیق است و مهم­تر از همه اینکه حاصل تحقیق، آن چیزی است که در نتیجه ­گیری به دست می ­آید. در چهار فصل گذشته کلیات تحقیق، مبانی نظری و پیشینه تحقیق، روش­های جمع آوری داده ­ها، روش­شناسی تحقیق و همچنین تجزیه و تحلیل داده ­ها و آزمون فرضیه ­ها تشریح گردید. فرضیه ­های مورد آزمون این تحقیق در سطح اطمینان ۹۵ درصد مورد آزمون قرار گرفت. در این فصل پس از ارائه نتایج، پیشنهادات کاربردی و همچنین پیشنهاداتی جهت تحقیقات آتی در رابطه با موضوع تحقیق بیان خواهد شد. مطالعۀ حاضر نیز دانش مفیدی را برای مدیران گمرک فراهم می ­آورد، تا به میزان آموزش و تبادل اطلاعات، دانش، تجربه و ایده­پردازی میان ادارات و پرسنل چه در داخل و چه با خارج از واحد و سازمان خود پی­ببرند. زیرا ایجاد رابطۀ مثبت میان مدیریت دانش و نوآوری سازمانی علاوه بر رضایتمندی خدمت گیرندگان ، به دلیل ایجاد شفافیت و تسهیل و روانسازی تجارت، منجر به رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال بیشتر از طریق جذب سرمایه ­گذاری خارجی و جلوگیری از فرار سرمایۀ داخلی می­ شود و به تبع آن موجب افزایش درآمد دولت و تعلق وجوه اختصاصی (۲ در هزار) بیشتری به گمرک، جهت کمک های رفاهی به پرسنل سازمان می­گردد.
۵-۲)نتایج تحقیق
نتایج تحقیق حاضر در دو بخش آمار توصیفی و آمار استنباطی ارائه شدند.
۵-۲-۱) نتایج آمار توصیفی
بر اساس توصیف و تجزیه و تحلیل داده ­های جمع آوری شده می­توان گفت:
۱) توصیف متغیر اشتراک­گذاری دانش
براساس یافته های موجود در فصل چهارم تحقیق، این نتایج از پاسخ­های داده شده به سوالات ۱ تا ۱۶پرسشنامه به دست آمده، و شامل کمترین ، بیشترین ، میانگین ، واریانس وانحراف معیار امتیازات داده شده، به هر یک از سوالات ذکر شده است.

ردیف سئوال

شرح سئوال

کمترین

بیشترین

میانگین

واریانس

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...