تعداد افراد

میانگین

انحراف معیار

خطای میانگین

تاثیر راهکار حضور کارشناسان بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی

۳۵

۳۶/۳

۱۱/۱

۱۹/۰

با توجه به جدول۴-۳۰، مشاهده می‌شود که ۳۵ نفر از افراد نمونه در افراد منتخب، نظر خود را در مورد تاثیر راهکار حضور کارشناسان بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی بیان داشته‌اند. میانگین این متغیر (۳۶/۳) نشان می‌دهد که این میزان بالاتر از متوسط بوده‌است. انحراف استاندارد این متغیر ۱۱/۱ و خطای میانگین ۱۹/۰ است.
در بیان آماری فرض صفر و فرض مقابل بیان شده را می توان به صورت زیر نوشت.

که در رابطه فوق میانگین پاسخ افراد نمونه در ارتباط با تاثیر راهکار حضور کارشناسان بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی است.
نتایج حاصل از آزمونT تک گروهی در جدول زیر ارائه شده است.
جدول ۴-۳۱ نتایج آزمون t تک گروهی برای فرضیه فرعی سوم فرضیه سوم تحقیق

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

نام متغیر

میزان T

درجه ‌آزادی

Pمقدار-

رد یا عدم رد فرض صفر(H0)

تاثیر راهکار حضور کارشناسان بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی

۹۰/۱

۳۴

۰۳/۰

رد فرض صفر

نتیجه آزمون tتک گروهی، که جهت بررسی میزان معنی‌داری میانگین بدست‌آمده در جدول ۴-۳۱ارائه شده است، نتایج نشان می‌دهد که این میزان معنی‌دار معنی‌دار است و نمی‌تواند حاصل شانس یا تصادف قلمداد شود. میزان t بدست‌آمده ۹۰/۱ با درجه آزادی ۳۴ و در سطح معنی داری ۰۵/۰، با توجه به اینکه p-مقدار آزمون کمتر از ۰۵/۰، (۰۰/۰) شده است، فرض صفر رد می­ شود. بنابراین با نتیجه حاصل‌شده می‌توان گفت که از دیدگاه افراد نمونه راهکار حضور کارشناسان بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی تاثیرگذار است.
۴-۳-۳-۵ بررسی فرضیه فرعی چهارم فرضیه سوم
فرضیه فرعی چهارم فرضیه سوم تحقیق بشرح زیر می باشد:
راهکار برندسازی بر ارتقاء کیفیت و بهبود محصولات مینای نقاشی تاثیرگذار است.
در جدول زیر آمار توصیفی نتایج حاصل از نظرسنجی در مورد فرضیه فوق مشاهده می شود.
جدول۴- ۳۲ آمار توصیفی نتایج حاصل از نظر سنجی از افراد در مورد فرضیه فرعی چهارم فرضیه سوم

متغیر

کاملا مخالفم

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...