۱۲۱/۰
۰۲۰/۰
۱۳۷/۰
۷۸۲/۰

با توجه به جدول(۴-۱۲) و F مشاهده شده، میانگین نمره عوامل بهسازی نیروی انسانی، سرمایه اجتماعی، عنصر رابطه ای سرمایه اجتماعی و عنصر شناختی سرمایه اجتماعی با توجه به سطح تحصیلات پاسخ دهندگان در سطح ۰۵/۰ ≤ P دارای تفاوت معنی داری نمی باشد. تنها نتیجه بدست آمده آزمون برای عنصر ساختاری سرمایه اجتماعی به صورت معنی دار می باشد. برای بررسی تفاوت نظرات در عنصر ساختاری سرمایه اجتماعی از آزمون تعقیبی توکی استفاده گردید.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

یافته های حاصل از آزمون تعقیبی توکی نشان می دهد افراد با تحصیلات دیپلم در خصوص عنصر ساختاری سرمایه اجتماعی نسبت به افراد لیسانس میانگین نمره کمتری دارند یعنی در مورد این عامل افراد لیسانس نسبت به دیپلم ارزیابی بالاتری داشته اند.
۴-۳-۴) بررسی نظرات پاسخ دهندگان با توجه به سابقه کار آنها
از پاسخ های نمونه آماری به تمامی گزاره های پرسشنامه برای آزمون این فرضیه استفاده گردید؛ نمرات داده شده به پاسخ های خیلی کم، کم، متوسط، زیاد و خیلی زیاد، در کدگذاری داده ها به ترتیب ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵ با توجه به طیف لیکرت می باشد. برای آزمون این فرضیه از آزمون تحلیل واریانس تک عاملی (ANOVA) که برای بیش از دو گروه کاربرد دارد استفاده گردید تا مشخص گردد که نظرات کارمندان با توجه به سابقه کار، در خصوص بهسازی نیروی انسانی و عناصر سرمایه اجتماعی تفاوت دارد یا خیر؟ برای انجام آزمون تحلیل واریانس تک عاملی فرضیه های آماری به صورت زیر بیان می شود:
H :
H : حداقل یکی از میانگین ها برابر نمی باشد
برای آزمون این فرضیه، فرضیه H1 به این صورت بیان می شود که میانگین نمره پاسخ های مربوط به پنج گروه سابقه کاری مختلف پاسخ دهندگان(کمتر از دو سال؛ دو تا پنج سال؛ پنج تا ده سال؛ ده تا بیست سال و بیش از بیست سال) در مورد عوامل مورد بررسی مساوی یکدیگر نمی باشد، و فرضیه H0 نیز به این صورت که میانگین های فوق مساوی یکدیگرند، بیان شده است.با توجه به جدول (۴-۱۳) و F مشاهده شده، میانگین نمره تمامی عوامل با توجه به سابقه کار پاسخ دهندگان در سطح ۰۵/۰ ≤ P دارای تفاوت معنی داری نمی باشد. یعنی نظرات کارکنان با توجه به سابقه کار در ارتباط با بهسازی نیروی انسانی، سرمایه اجتماعی و عناصر مختلف آن تفاوت معنی دار ندارد.
جدول(۴-۱۳) آزمون تحلیل واریانس تک عاملی بررسی نظرات کارکنان با توجه به سابقه کار

عوامل مورد بررسی

F

P

بهسازی نیروی انسانی
سرمایه اجتماعی
عنصر ساختاری سرمایه اجتماعی
عنصر رابطه ای سرمایه اجتماعی
عنصر شناختی سرمایه اجتماعی

۷۹۳/۱
۹۶۰/۰
۱۵۲/۱
۹۰۱/۰
۷۹۲/۰

۱۳۳/۰
۴۳۱/۰
۳۳۴/۰
۴۶۵/۰
۵۳۲/۰

۴-۳-۵) بررسی نظرات پاسخ دهندگان با توجه به رشته تحصیلی آنها
از پاسخ های نمونه آماری به تمامی گزاره های پرسشنامه برای آزمون این فرضیه بهره گرفته شد؛ برای آزمون این فرضیه از آزمون تحلیل واریانس تک عاملی (ANOVA) که برای بیش از دو گروه کاربرد دارد استفاده گردید تا مشخص گردد که نظرات کارمندان با توجه به رشته تحصیلی آنها، در خصوص بهسازی نیروی انسانی و عناصر سرمایه اجتماعی تفاوت دارد یا خیر؟ برای انجام آزمون تحلیل واریانس تک عاملی فرضیه های آماری به صورت زیر بیان می شود:
H :
H : حداقل یکی از میانگین ها برابر نمی باشد
برای آزمون این فرضیه، فرضیه H1 به این صورت بیان می شود که میانگین نمره پاسخ های مربوط به شش گروه رشته تحصیلی مختلف پاسخ دهندگان (آموزش ابتدایی و علوم تربیتی؛ مدیریت، اقتصاد و حسابداری؛ سایر رشته های علوم انسانی؛ روانشناسی؛ رشته های فنی و مهندسی؛ رشته های علوم پایه) در مورد عوامل مورد بررسی مساوی یکدیگر نمی باشد، و فرضیه H0 نیز به این صورت که میانگین های فوق مساوی یکدیگرند، بیان شده است.
با توجه به جدول (۴-۱۴) و F مشاهده شده، میانگین نمره تمامی عوامل با توجه به رشته تحصیلی پاسخ دهندگان در سطح ۰۵/۰ ≤ P دارای تفاوت معنی داری نمی باشد. یعنی نظرات کارکنان با توجه به رشته تحصیلی آنها در ارتباط با بهسازی نیروی انسانی، سرمایه اجتماعی و عناصر مختلف آن تفاوت معنی دار ندارد.
جدول(۴-۱۴) آزمون تحلیل واریانس تک عاملی بررسی نظرات کارکنان با توجه به رشته تحصیلی

عوامل مورد بررسی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...