دارد، او را به استادیوم می کشاند، او را متقاعد به پوشیدن پیراهن تیم، فریاد زدن و گریستن می کند(۵).
وفاداری به برند به دو دلیل عمده برای باشگاه های ورزشی اهمیت دارد. نخست این که وفاداری به برند، طرفداری باثبات تری را تضمین می کند، حتی زمانی که تیم خوب نتیجه نگیرد. دومین دلیل این است که وفاداری به برند فرصت هایی را برای بسط محصولات ورای محصول اصلی ممکن می سازد(۳۷).

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

پ: رشد صنعت ورزش در سطح ملی
در طول سی سال گذشته صنعت ورزش در تمام دنیا از رشد چشمگیری برخوردار بوده که از جمله موارد تایید کننده این موضوع می توان به رشد تولید پوشاک و تجهیزات ورزشی ، ایجاد اماکن و فضاهای ورزشی ، توسعه شبکه های رسانه ای ورزشی، افزایش تعداد باشگاهها و بازیکنان حرفه ای و افزایش درآمدهای مختلف تلویزیونی و تبلیغاتی اشاره نمود (۴۳). لذا ارتقای مزیت های رقابتی و افزایش توان تجاری باشگاه های ورزشی به طور مستقیم بر صنعت کشور تاثیر گذار است و به طور غیر مستقیم با توجه به ایجاد فضای بسیار گسترده و مطلوب تبلیغاتی، فرصت برای ارتقای سایر برند های تجاری را فراهم می نماید. در نهایت می توان عنوان نمود نتیجه این پژوهش برای افراد و نهادهای زیر قابل استفاده می باشد:
به طور مستقیم :
باشگاه های حاضر در لیگ برتر فوتبال
باشگاه های حاضر در لیگ های دسته یک و دو
سازمان لیگ برتر فوتبال
فدراسیون فوتبال
باشگاه های ورزشی حرفه ای فعال در سایر رشته های ورزشی
به طور غیر مستقیم:
هواداران باشگاه های فوتبال
حامیان مالی باشگاه های فوتبال
سرمایه گذاران در باشگاه های فوتبال
اهداف :
هدف کلی :
طراحی مدل مدیریت استرتژیک برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران
اهداف اختصاصی :
شناسایی شرایط علی موثر بر برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران
شناسایی شرایط زمینه ای موثر بر برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران
شناسایی شرایط مداخله گر موثر بر برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران
شناسایی راهبردهای توسعه مدیریت برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران
شناسایی پیامدهای حاصل از اجرای راهبردها بر ارتقا برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران
ارائه مدل پیشنهادی مدیریت استراتژیک برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران
سوالات پژوهش
سوال کلی :
فرایند مدیریت استرتژیک برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران چیست؟
سوالات اختصاصی:
شرایط علی موثر بر برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران کدامند؟
شرایط زمینه موثر بر برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران کدامند؟
شرایط مداخله گر موثر بر برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران کدامند؟
راهبردهای توسعه مدیریت برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران کدامند؟
پیامدهای حاصل از اجرای راهبردها بر ارتقا برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران کدامند؟
مدل پیشنهادی مدیریت استراتژیک برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران چگونه است؟
پیش فرض های تحقیق
پژوهش حاضر بر اساس پیش فرض های زیر انجام گرفته است:
۱-سوالات مصاحبه برای پاسخ دهندگان، روشن و قابل فهم است.
۲- مجموعه سئوال های مصاحبه توانسته است به خوبی اهداف تحقیق را روشن نماید و این امر توسط نمونه ها قابل درک بوده است.
۳- پاسخ دهندگان به محقق اعتماد کرده و با توجه به تأکید محقق در نامه توجیهی، در مصاحبه با دقت مشارکت نموده اند.
محدوده تحقیق:
۱) این تحقیق، در سطح باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران صورت گرفته است.
۲) زمان اجرای تحقیق سال ۱۳۹۲ بوده است.
۳)برای جمع آوری داده های مورد نیاز از صاحب نظران ها ، تنها از مصاحبه به عنوان ابزار اندازه گیری استفاده شده است.
۴) این تحقیق از نظر موضوعی محدود به مقوله مدیریت استراتژیک برند می باشد.
تعریف مفهومی واژه ها و اصطلاحات پژوهش:
بازاریابی ورزشی[۱۴]
فرایند طراحی و اجرای فعالیت‌هایی برای تولید، قیمت گذاری، ترویج و توزیع فراوده‌های ورزش جهت تأمین نیازها یا تمایلات مشتریان و نیل به اهداف شرکت، تعریف می‌کنند. بازاریابان ورزشی برنامه‌هایی را در عرصه ورزشی طراحی می‌کنند که بتوانند در مخاطبشان اثر بگذارند و تعامل دو جانبه برقرار کنند. (۵۱).
برند[۱۵]

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...