احمد جعفرنژاد و حسین صفری در بهمن سال (۱۳۸۳) در مقاله ای تحت عنوان «تدوین استراتژی در مدیریت زنجیره تأمین الکترونیکی» به بحث اقدامات مقدماتی و اصلی در جهت تدوین استراتژی در زنجیره تأمین الکترونیکی پرداخته اند. درابتدا به بحث شکل گیری مدیریت زنجیره تأمین طی سا لهای ۱۹۶۰ به بعد طی پنج مرحله که عبارتند از عدم تمرکز در تدارکات، مدیریت هزینه کل، وظایف یکپارچه، مدیریت زنجیره تأمین و مدیریت زنجیره تأمین الکترونیکی پرداخته شده است. سپس تعریف مدیریت زنجیره تأمین الکترونیکی ارائه شده و در همچنین مراحل مختلف تدوین استراتژی مدیریت زنجیره تأمین الکترونیکی تشریح شده، فرایند تدوین استراتژی دربرگیرنده پنج فعالیت مهم می باشد: نیرو دادن به سازمان، تعریف چشم انداز سازمان، ارزیابی ارزش زنجیره تأمین، شناسایی فرصت ها و تدوین استراتژی. می توان گفت که سه اقدام اول فراهم کننده مقدمات کار می‌باشند و دو اقدام بعدی نیز اقدامات نهایی در تدوین استراتژی به حساب می‌آیند. در نهایت در این مقاله به مواردی به‌منظور اجرای استراتژی مدیریت زنجیره تأمین الکترونیکی پرداخته شده است. هدف از بررسی این مقاله استفاده از اشتراک در اطلاعات برای انجام حجمی از خرید است که برای تمام شرکای شبکه سودمند باشد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

در جدول ۲-۲ به بررسی و اعلام چند نمونه از کمبود های تحقیقات انجام شده تاکنون در زمینه بهره وری زنجیره تأمین یا همان خلق ارزش در زنجیره تأمین خواهشم پرداخت و در ادامه علت انتخاب این روش جهت خلق ارزش در زنجیره تأمین بیان خواهیم نمود.

نوع مقاله
عنوان مقاله
نویسنده و سال انتشار
کمبود های پژوهش

خارجی

مدیریت مواد اولیه در زنجیره تأمین

آنوپام آگروال ۲۰۱۴

عدم بهره وری مناسب در زنجیره تأمین با بهره گرفتن از سه روش رویکرد سنتی، عرضه مستقیم مواد خام توسط تأمین‌کننده، تلفیق تأمین کنندگان بوده است که از بخشی از ادبیات این مقاله استفاده شده است

پیوند استراتژیک خلق ارزش درطراحی زنجیره تأمین عمیاتی

پتری هلو ۲۰۱۳

با توجه به روش تحقیقی که انتخاب شده است این تحقیق پایایی مناسب را نداشته است تنها از یافته های این تحقیق جهت خلق ارزش استفاده شده است

مدل های زنجیره تأمین برای مونتاژ یک سیستم با یک الگوریتم ساده و بهتر

دیوید پورتر ۲۰۱۳

استفاده از روش های مبتنی بر ریاضی بوده است و برای رسم الگوریتم از مقادیر صحیح به صورت آزمون و خطا استفاده شده بود که متأسفانه باعث عدم کاهش هزینه ها شده است

داخلی

چارچوبی، فرآیندهای مدیریت دانش در زنجیره تأمین

محسن شفیعی نیک‌آبادی ۱۳۹۱

با توجه به کیفی بودن تحقیق فقط در یک حوزه قابل استفاده بوده و قابل تامیم نیست ازین تنها در زمینه فرایند های ارزیابی در این پژوهش استفاده شده است

معماری سرویس‌گرا؛ راه حلی برای یکپارچه سازی زنجیره تأمین

مهدی سرابی ۲۰۱۲

در این مقاله تنها به یک زمینه از ۴ فرایند اصلی زنجیره تأمین مد نظر قرار گرفته شده است که آن هم مدیریت اطلاعات بوده است و به سایر بخش ها اشاره ای نشده است

به کار گیری مهندسی ارزش با رویکرد MADM فازی در بهبود پروژه

اکبر عالم تبریز محمدرضا منیری ۱۳۹۰

در مقاله فوق با توجه به استفاده از تکنیک فازی و عدم پایایی این روش در مهندسی ارزش و همچنین عدم ارزیابی کارکرد ها صحه گذاری مناسبی نداشته است

مقتضیات تحقق مدیریت زنجیره ی تأمین سبز در صنعت خودروسازی ایران

لعیا الفت و علی خاتمی ۱۳۹۰

در مقاله فوق جهت بهره ورید در زنجیره تأمین تنها به تشریح مفاهیم زنجیره تأمین و یکپارچه شدن آن پرداخته شده و ارزیابی کاملی صورت نپذیرفته است

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...