راهنمای نگارش مقاله دانشگاهی و تحقیقاتی درباره بررسی تاثیر متقابل عوامل ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
کل
۸۰۳
۱۰۰
۲۶۰
۳-۷- ابزار جمع آوری داده ها و اطلاعات
مهمترین بخش جمع آوری داده ها، مربوط به داده های مورد نیاز برای سنجش و اندازه گیری متغیرهای تحقیق است که پس از تعریف عملیاتی و طراحی فرم پرسشنامه و بررسی روایی و پایایی آن در بین افراد نمونه اماری توزیع شده و داده های مورد نیاز جمع آوری شد. در این پژوهش از پرسشنامهای حاوی۶۰ سوال برای گرد آوری داده های مورد نیاز استفاده شد. سوالهای ۱-۴ پرسشنامه برای سنجش میزان کارایی مدیریت زنجیره تامین استفاده شد این سوالات از پرسشنامه استاندارد ، اریک سلدین و فان اولگر[۴۹] (۲۰۰۷) استفاده شد. برای سنجش میزان اعتماد در مدیریت زنجیره تامین از ۵ سوال استفاده شد . سوالهای ۵-۹ پرسشنامه برای سنجش این متغیر تعیین شد که این سوالها از پرسشنامه استاندارد کابانیس[۵۰] (۱۹۹۵) استخراج شد. برای سنجش یکپارچگی مدیریت زنجیره تامین از ۶ سوال( ۱۰الی۱۵) برگرفته از پرسشنامه استاندارد مولونکوپف و داپریان[۵۱] (۲۰۰۵) استفاده شد.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
همچنین به منظور سنجش میزان پاسخگویی مدیریت زنجیره تامین از ۳سوال (۱۶ الی ۱۸) برگرفته شده از پرسشنامه استاندارد کلوس ، سوینک و نایر[۵۲](۲۰۰۵) و اریک سلدین و فان اولگر(۲۰۰۷) استفاده شد.
همچنین بخشی از پرسشنامه طراحی شده به سنجش متغیرهای مدیریت ارتباط با مشتری یا مدیریت ارتباط با مشتری میپردازد. برای سنجش میزان درک نیازهای مشتری توسط شرکت ۶ گویه ( گویه های ۱۹الی ۲۴) استفاده شده است.به منظور سنجش میزان ایجاد ارزش برای مشتریان از ۸ گویه( گویه های ۲۵ الی ۲۸) استفاده شده است. منبع سوالات پرسشنامه ارزش درک شده مشتری است که توسط ایگرت و اولاگا[۵۳] (۲۰۰۰) طراحی شده است.
برای سنجش میزان توجه شرکت به حفظ و مراقبت از مشتری (وفاداری مشتری) از ۱۰ گویه( گویه های ۲۹ الی ۳۸) استفاده شده است. برای سنجش متغیر میزان درک نیازهای مشتری از پرسشنامه طراحی شده توسط نایت و کیم (۲۰۰۷)[۵۴] استفاده شد.
همچنین به منظور سنجش میزان مشتریمحوری شرکت، ۱۳ گویه( گویه های ۳۹ الی ۵۱) استفاده شده است ، این سوالات از پرسشنامه طراحی شده توسط حاجت[۵۵] (۲۰۰۲) استفاده شده است.
میزان مشتریگرایی شرکت بوسیله ۱۰ گویه( گویه های ۵۲ الی ۶۰) مورد ارزیابی قرار گرفته است. این گویه ها از پرسشنامه طراحی شده توسط کوازی[۵۶](۲۰۰۲) استفاده شده است.
جدول۲-۳ گویه های مطرح شده در پرسشنامه
عوامل
ردیف
گویه
خیلی کم
کم
متوسط
زیاد
خیلی زیاد
کارآیی
مدیریت زنجیره تامین
۱
در طراحی کلی زنجیره تامین ، به حداقل رساندن هزینه تا چه حد برای شرکت شما مهم است؟
۲
در استراتژی موجودی انبار، ایجاد گردش بالا و حداقل کردن موجودی انبار در کل زنجیره تامین تا چه اندازه برای شرکت شما مهم است؟
۳
در استراتژی منابع، حفظ نرخ بالای مطلوبیت و به کار گیری در زنجیره تامین، تا چه اندازه برای شرکت شما مهم است؟
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1401-04-15] [ 04:57:00 ق.ظ ]
|