مربی گری بعنوان یک فلسفه مدیریتی

اسچینا و آی ورسون(۲۰۰۵)

تقسیم اهداف مربی گری به دو صورت اهداف مستقیم و غیرمستقیم.
اهداف مستقیم همچون: ارتقای مهارت های مدیریتی و میان فردی، ارتقای مهارت های ارتباطی، بالا بردن عملکرد افراد، افزایش خودآگاهی کارکنان، ارتقای بهره وری، کیفیت و خدمت رسانی به مشتری.
و اهداف غیر مستقیم عبارتند از یادگیری حل مسائل و مشکلات، بهبود ارتباطات، کاهش استرس، بالارفتن تعهد و رضایت کارکنان و حمایت از دیگر اقدامات آموزش و بهسازی.
مربی گری یک فعالیت مداوم و مستمری است و ارزشیابی تأثیرات آن سخت است چرا که فعالیتی مداوم و پیشرونده است.

۱۲

چرایی و ضرورت مربی گری

والسه (۲۰۰۳)

مربی گری باعث افزایش اثربخشی بهسازی فردی و سازمانی شده است.
مربی گری فضایی را برای پیشرفت و توسعه افرادبوجود می آورد.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

مربی گری را می توان به منظور حمایت از دیگر فعالیت های آموزشی و سازمانی مورداستفاده قرار داد.
مربی گری باعث احساس ارزشمندی مدیران نسبت به خود و هم چنین افزایش حفظ و نگهداری کارکنان درسازمان شده است.

۱۳

بررسی تأثیر مربی گری اجرایی و بازخورد ۳۶۰ درجه بر اثربخشی رهبران

تاچ (۲۰۰۱)

استفاده از ارزشیابی ۳۶۰ درجه و مربی گری فردی، باعث بالا رفتن اثربخشی رهبری تا ۶۰ درصد شده است.

بخش پنجم : جمع بندی و ارائه چارچوب مفهومی
از آنچه که تاکنون گفته شد، می توان نتیجه گرفت که پرداخت به امر آموزش و بهسازی نیروی انسانی از ضروریات و الزامات هر سازمانی است. اما امروزه دیگر سازمان ها متقاضی روش ها و رویکردهای آموزشی سنتی نیستند بلکه خواهان روش هایی هستند که پاسخگوی نیاز آن ها بوده و منطبق با شرایط و نیازهای آن ها باشد. مبانی نظری این پژوهش نشان داد که مربی گری می تواند تا حدودی پاسخگوی این نیاز افراد و سازمان ها باشد. چنانچه که گفته شد مربی گری همکاری کردن با افراد در یک فرایند فکری و خلاق است تا بتوان آن ها را به افزایش دادن توانایی شخصی و حرفه ای خود ترغیب کرد (ICF,2012) و مربی گری اساساً فرآیندی برای کمک به افراد است تا توانایی های بالقوه شان را از طریق شناسایی موانع و عواملی که باعث عدم حرکت و پیشرفت آن ها می گردد، رشد و توسعه دهند(تلییر ،۲۰۰۸). سازمان ها از مربی گری بعنوان روشی جهت مقابله با چالش های پیش رویشان و پاسخ دادن به تقاضاهای موجود استفاده می کنند چرا که مربی گری روشی است که در آن نیازی نیست فرد از محیط کارش جدا گردد، بلکه اساساً روشی است که فرد در حین انجام کار و وظیفه خود آموزش می بیند.
در این فصل، مربی گری از زوایا و جنبه های مختلفی همچون مفاهیم مختلف آن، تفاوت هایش با دیگر روش ها همچون منتورینگ و مشاوره، ویژگی ها، فرآیندها و مدل های متنوع آن، مزایای آن، سبک ها و اصول آن، شرایط و الزامات، موانع و شیوه های سنجش تأثیرات آن مورد بررسی قرار گرفت.
براساس تمام مطالبی که در این فصل گفته شد، می توان نتیجه گرفت که در اجرای مربی گری سه عامل، دخیلند:
عامل اول: فرد یا افرادی که با این روش آموزش می بینند و در نقش فراگیر ایفای نقش می‌نمایند.
عامل دوم: فرد یا افرادی است که در نقش مربی ایفای نقش می نمایند.
عامل سوم: سازمانی است که مربی گری در آن اجرا می شود و خدمات مربی گری را برای کارکنانش فراهم می آورد.
با در نظر گرفتن اهداف این تحقیق و طبق شواهد و نتایج مستخرج از مبانی نظری و پژوهش های انجام شده، می توان گفت که بکارگیری و استفاده از مربی گری در فعالیت های آموزشی مستلزم مدنظر قرار دادن مواردی است بعبارت دیگر می توان گفت که در فرایند اجرا و بکارگیری مربی گری در سازمان ها نکات و مواردی وجود دارند که بسیار حائز اهمیت هستند و سازمان ها می توانند با رعایت این موارد و مدنظر قرار دادن آن ها، بر موفقیت استقرار و اجرای مربی گری بیافزایند. در پژوهش حاضر این موارد عبارتند از شرایط و الزامات بکارگیری مربی گری، موانعی که بر سر راه اجرا و کاربست چنین روشی وجود دارد، حوزه هایی که می توان در آن ها از مربی گری استفاده نمود، و هم چنین مدنظر قرار دادن برآیندهایی است که در صورت اجرای مربی گری در سازمان، به ارمغان خواهند آمد. در شکل۱۰-۲: مطالب فوق در قالب چارچوب مفهومی تحقیق، نمایش داده شده است.
فصل سوم:
روش کار
مقدمه
در هر پژوهشی، پژوهش گر تلاش می کند تا مناسب ترین روش را انتخاب کند بنابراین شناخت واقعیت های موجود و پی بردن به روابط میان آنها مستلزم انتخاب روش پژوهش مناسب است. در این فصل، به روش هایی که محقق به منظور گردآوری داده ها و تجزیه و تحلیل آن ها مورد استفاده قرار می دهد، اشاره خواهد شد. بنابراین، روش تحقیق، جامعه آماری، نمونه آماری و چگونگی گزینش آن‌ها، جمع آوری داده ها و نوع ابزار گردآوری داده ها و روش تجزیه و تحلیل آن ها، از جمله مواردی هستند که در این فصل مورد بحث قرار می گیرند.
روش تحقیق[۱۴۱]
تحقیق و پژوهش برای آگاهی و شناخت مجهولات و پی بردن به مسائل ناشناخته صورت می گیرد. در انسان میل به دانستن و کشف حقایق حالت فطری داشته و همین امر یکی از عوامل مؤثر در پیشرفت امر تحقیق و ایجاد روش های مخت
لف بوده است. انسان همواره برای رسیدن به مقصود و حل مشکلات، راه های مختلف را تجربه می نماید. و مناسب ترین راه و روش را انتخاب می کند. بنابراین روش تحقیق عبارت از بکارگیری راه و روش خاصی است که اطلاعات مناسب تر و بیش تر را درباره موضوع مورد مطالعه فراهم نموده و عوامل و علل مرتبط بدان را مشخص نماید (سرور، بازرگان، حجازی، ۱۳۸۰)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...