فایل پایان نامه با فرمت word : دانلود فایل ها با موضوع طراحی الگوی اخلاق حرفهای مدیران … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
94/0
خدمتگزاری
4
87/0
مسئولیت پذیری
7
91/0
عملکرداخلاقی
تصمیم گیری اخلاقی
7
82/0
عدالت محوری
5
90/0
3-8-روش تحلیل داده ها
در پژوهش هاي ترکيبي یا آمیخته، شيوه تجزيه و تحليل داده ها، بر اساس نوع طرح، در دو نوع تجزيه و تحليل داده ها به طور همزمان( مانند:شيوه تلفيقي) و تجزيه و تحليل داده ها به صورت متوالي (مانند شيوه هاي اکتشافي و تبيييني) قابل تفكيك است . در پژوهش هاي ترکيبي، نياز به جمع آوري داده ها به هر دو شکل کمي و کيفي وجود دارد. هر چند که روند جمع آوري اطلاعات با توجه به نوع طرح مي تواند به دو صورت همزمان يا متوالي صورت گيرد. با توجه به راهبرد انتخابي در انجام اين پژوهش كه با بهره گرفتن از روش آمیخته انجام مي شود، شيوه گردآوري داده ها به منظور انجام پژوهش در دو بخش كيفي طراحي الگو و بخش كمي آزمون الگو، قابل بررسي است.
دراين تحقيق، با توجه به بکارگيري طرح شيوههاي تركيبي اكتشافي از روشهاي تجزيه و تحليل کيفي و کمي داده ها بر حسب نيازهاي پژوهشي استفاده شده است. روش تحليل داده ها در بخش کيفي استفاده از روش كدگذاري نظري (برگرفته از روش نظريه پردازي داده-بنيان) مي باشد. تحلیل داده های بدست آمده در این پژوهش به صورت جداگانه صورت گرفت. به عبارت دیگر داده های کیفی نیز با بهره گرفتن از کدگذاری باز، محوری و گزینشی و ملزومات انجام هر یک از این مراحل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت تا در نهایت به نظریهای برای تبیین الگوی اخلاق حرفهای نائل آییم. پس از تدوین پرسشنامه برحسب نظریه به دست آمده با بهره گرفتن از روش دلفی به تعیین اعتبار پرسشنامه پرداخته شد. در نهایت پرسشنامه اعتبار یافته پخش شده و داده های کمی جمع اوری شد. برای تحلیل داده های کمی در این پژوهش از تحلیل عاملی تاییدی برای تعیین روایی ابزار و تحلیل مسیر و مدل معادلات ساختاری برای آزمون مدل استفاده شد. در ادامه هريک از روشهاي تجزيه و تحليل اطلاعات به صورت کامل توضيح داده مي شود.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
3-8-1-تحلیل داده ها در بخش کیفی
روش تحليل داده ها در بخش کيفي کدگذاري نظري برگرفته از روش نظريه پردازي داده بنياد مي باشد. کدگذاري نظري عبارت است از عملياتي که طي آن داده ها تجزيه، مفهوم سازي، و به شکل تازه اي در کنار يکديگر قرار داده مي شوند، و فرايند اصلي است که طي آن نظريه بر اساس داده ها تدوين مي شود. در اين روش سه رکن اصلي “مفاهيم” “مقوله ها” و قضيه ها” وجود دارند. نظريه ها نمي توانند بر اساس رويدادها يا فعاليت هاي واقعي، آن طور که مشاهده يا گزارش مي شوند، ساخته شوند؛ نظريه ها بر اساس “داده هاي خام” شکل مي گيرند. بر اين اساس رويدادها، حوادث، رخدادها شاخص هاي بالقوه پديده ها هستند که مي توان بر اساس آنها به پديده ها عناوين مفهومي داد. اگر پاسخ دهنده اي به پژوهشگر مي گويد: من هر روز فعاليت هايم را بين کارهاي اداري، ديدار با دوستان و نظافت تقسيم مي کنم، آنگاه پژوهشگر ممکن است به اين پديده عنوان “زمانبندي” بدهد. “زمانبندي” تجلي يک مفهوم است. مقوله ها نسبت به آنچه مفاهيم نشان مي دهند تجريدي تر و در سطح بالاتري قرار دارند. يعني ترکيب يا کنار هم قراردادن چند مفهوم تشکيل يک مقوله يا طبقه مي دهند. و براي شکل گيري، همان فرآيند مقايسه اي را طي مي کنند تا يافته و مفهومي بين يک مقوله و مفاهيم آن و بين مقوله هاي معين است (بازرگان، 1385؛ دلاور و کوشکی، 1392).تحليل داده ها، محور اصلي نظريه برخاسته از داده ها است. در هر مطالعه به عنوان يک کل، جمع آوري داده ها، تنظيم داده ها و تحليل داده ها به صورتي که در شکل شماره 3-3 نشان داده شده است بهم وابستگي متقابل دارند. درون اين چهار چوب کلي، تحليل داده ها براي هر مورد متضمن ايجاد مفاهيم از طريق فرآيند کدگذاري است که بيانگر عملياتي است که به وسيله آنها داده ها تجزيه، مفهوم سازي و به طرقي جديد منظم ميشوند. اين فرآيند است که بدان طريق تئوريها از داده ها ساخته ميشوند.
تحلیل داده ها
شکل گیری تئوری (5)
بله
کفایت تئوری ؟
تنظیم دهی داده ها (3)
پایان
پژوهش
خیر
نمونه گیری نظری(1)
گردآوری داده ها (2)
شکل 03‑3– فرآيندهاي بهم وابسته جمعآوري، تنظيم و تحليل داده ها (اشتراس و کوربین، 1998)
براي تحليل داده هاي بدست آمده از سه نوع کدگذاري استفاده خواهد شد که عبارتند از:
کدگذاري باز
کدگذاري محوري
کد گذاري انتخابي
براين اساس ضرورتاً محقق در اين پژوهش ابتدا به کد گذاري باز، سپس محوري و در نهايت به کدگذاري انتخابي خواهد پرداخت.
كدگذاري باز
از آنجا كه پايههاي اصلي ساختن نظريه مفاهيم هستند، لازم است ساز و كاري تعبيه شود تا مفاهيم شناسايي و بر حسب خصوصيت و ابعاد توسعه داده شود. اين ساز و كار در نظريه داده بنياد در كدگذاري باز انجام ميشود. با شروع مرحله گردآوري داده ها (از طريق مصاحبه و مطالعه ادبيات تحقيق) كاركدگذاري آغاز ميگردد. كدگذاري باز روند خردكردن داده ها در واحدهاي معنايي مجزا است (کرسول[147]، 2003). روند مزبور از مفاهيم شروع شده و در نهايت به كشف مقوله ميانجامد. مفاهيم برچسبهاي ذهني جداگانهاي هستند كه پژوهشگر به وقايع، حوادث و پديدهها نسبت ميدهد. اين برچسبها كه از طريق فرآيند انتزاعيسازي شكل ميگيرند شبيه سبدهاي خالي هستند كه با تجربه و معناهاي پژوهشگر پر ميشوند ( هچ، 1385). مقوله نيز در اصل مفهومي است كه از ساير مفاهيم انتزاعيتر است. از دل مفاهيم اوليه، مقولههاي مقدماتي در ارتباط با پديده مورد بررسي از طريق سوال كردن درباره داده ها، مقايسه موارد، رويدادها و ديگر حالات پديدهها، براي كسب شباهتها و تفاوتها استخراج ميشوند(استراوس و کوربین[148]، 1998). اين مرحله باز ناميده ميشود چرا كه پژوهشگر بدون هيچ محدوديتي به نامگذاري مقولهها ميپردازد. به بيان ديگر در كدگذاري باز، پژوهشگر با ذهني باز به نامگذاري مقولهها ميپردازد و محدوديتي براي تعداد كدها و مقولهها قايل نيست (استرابینگ[149]،2004).
در روش کدگذاري نظري، دو گرايش براي تحليل داده ها وجود دارد. برخي از پژوهشگران به تحليل جز به جز[150]مي پردازند. يعني متون و داده ها را خط به خط و کلمه به کلمه مورد تحليل قرار مي دهند. برخي نيز به دليل وقت گير بودن اين روش تنها نکات و مضامين کليدي را کدگذاري مي کنند (داناييفر،1384).
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1401-04-15] [ 02:47:00 ق.ظ ]
|