5.1 مقدمه 65
5.2 فرضیات تحقیق 65
5.3 نتایج آزمون تک‌نمونه‌ای 66
5.4 نتایج آزمون فریدمن 67
5.5 ارائه پیشنهادات مبتنی بر نتایج تحقیق 67
الف- نگرش نسبت به استفاده از فناوری 67
ب‌- نیات رفتاری برای استفاده 68

ج‌- انتظار عملکرد 68
د‌- انتظار تلاش 68
5.6 پیشنهادات برای تحقیقات آینده 69
5.7 محدودیت‌های تحقیق 69

    1. ضمایم 70
    1. خروجی‌های نرم افزار 70

پرسشنامه 75
منابع 78
فهرست جدول‌ها
جدول 1-1 کرجسی و مورگان 40
جدول 3-1 معرفی سوالات پرسشنامه 43
جدول 4-1 فراوانی سن پاسخگویان 50
جدول 4-2 فراوانی جنسیت پاسخگویان 50
جدول 4-3 فراوانی تحصیلات پاسخگویان 40
جدول 4-4 فراوانی سابقه پرداخت الکترونیکی پاسخگویان 51
جدول 4-5 فراوانی آشنایی با اینترنت پاسخگویان 51
جدول 4-6 آزمون پایایی ابزار پرسشنامه 52
جدول 4-7 آمار تک نمونه‌ای برای انتظارعملکرد 53
جدول 4-8 نتایج ازمون آزمون تک نمونه‌ای برای انتظارعملکرد 53
جدول 4-9 آمار تک نمونه‌ای برای انتظار تلاش 54
جدول 4-10 نتایج ازمون آزمون تک نمونه‌ای برای انتظار تلاش 54
جدول 4-11 آمار تک نمونه‌ای برای نگرش نسبت به استفاده از فناوری 55
جدول 4-12 نتایج ازمون آزمون تک نمونه‌ای برای نگرش نسبت به استفاده از فناوری 55
جدول 4-13 آمار تک نمونه‌ای برای اثر اجتماعی 56
جدول 4-14 نتایج ازمون آزمون تک نمونه‌ای برای اثر اجتماعی 56
جدول 4-15 آمار تک نمونه‌ای برای شرایط تسهیل‌کننده 57
جدول 4-16 نتایج ازمون آزمون تک نمونه‌ای برای شرایط تسهیل‌کننده 57
جدول4-17 آمار تک نمونه‌ای برای خودکارآمدی 58
جدول 4-18 نتایج ازمون آزمون تک نمونه‌ای برای خودکارآمدی 58
جدول 4-19 آمار تک نمونه‌ای برای اضطراب 59
جدول 4-20 نتایج ازمون آزمون تک نمونه‌ای برای اضطراب 59
جدول 4-21 آمار تک نمونه‌ای برای نیات رفتاری برای استفاده 60
جدول 4-22 نتایج ازمون آزمون تک نمونه‌ای برای نیات رفتاری برای استفاده 61
جدول 4-23 رتبه‌بندی عوامل اثرگذار بر مالیات‌ستانی الکترونیک 62
جدول 4-24 نتایج بررسی فرضیات تحقیق 62
چکیده
يکي از اقدامات مهم سازمان امور مالیاتی کشور جهت طراحي و اجراي صحيح وصول ماليات به عنوان يک منبع درآمدي گسترده، روي آوردن به سمت فناوري‌هاي جديد الکترونیکی مي‌باشد. هدف آرمانی تحقیق شناسایی تمامی زوایای چالش‌ها در تغییر رویکرد از مالیات‌ستانی سنتی به الکترونیکی و شناسایی تمامی راهکارهای ممکن برای اجرای سیستم الکترونیکی مالیات‌ستانی در ایران است.
این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر استراتژی پیمایشی است هم‌چنین تحقیق حاضر از نظر روش جمع‌ آوری داده‌ها توصیفی است. داده‌های تحقیق در پیمایش از طریق پرسشنامه جمع‌ آوری شده است. در مجموع 278 پرسشنامه تکمیل و در اختیار محقق قرار گرفته است. جامعه آماري در اين تحقيق کلية مؤدیان مالیاتی مراجعه کننده به اداره امورمالياتي بندر امام خمینی (ره) مي‌باشد.
براي تجزيه و تحليل داده‌ها و آزمون فرضيه هاي پژوهش با بهره گرفتن از نرم‌افزار اس پی اس اس و با بهره‌گیری از آزمون‌ تی انجام شد. نتیجه آزمون فرضیه‌ها بدین صورت بود که فرضیه‌های مربوط به انتظار عملکرد، انتظار تلاش، نگرش نسبت به استفاده از فناوری و نیات رفتاری برای استفاده تایید و فرضیه‌های مربوط به اثر اجتماعی، تسهیلات، خودکارامدی و اضطراب رد شدند. هم‌چنین نتیجه آزمون تحلیل واریانس بدین صورت بود که نگرش نسبت به استفاده از فناوری، نیات رفتاری برای استفاده، انتظار عملکرد و انتظار تلاش بالاترین اولویت را در اثرگذاری بر پذیرش مالیات‌ستانی الکترونیکی داشتند. در انتها پیشنهادات کاربردی برای اداره امور مالیاتی و هم‌چنین پیشنهاداتی برای پزوهش‌های آتی ارائه شد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...