فرضیه ۲: عوامل فردی بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.فرضیه۲-۱: ملی­گرایی بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.فرضیه ۲-۲: اثر کشور مبدأ بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.فرضیه ۲-۳: سبک زندگی بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.فرضیه ۴-۲: تجربه خرید بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.فرضیه ۲-۵: باورهای اقتصادی بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.
فرضیه ۲-۶: باورهای مذهبی بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.
فرضیه ۳: عوامل مربوط به آمیخته بازاریابی بر نگرش مصرف ­کننده نسبت به محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.فرضیه ۳-۱: ادراک از نوآوری محصول بر نگرش مصرف ­کننده نسبت به محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.فرضیه ۳-۲: اعتماد به محصول بر نگرش مصرف ­کننده نسبت به محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.فرضیه ۳-۳: کیفیت ادراک شده بر نگرش مصرف ­کننده نسبت به محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.فرضیه ۳-۴: ریسک ادراک شده بر نگرش مصرف ­کننده نسبت به محصول ملی تاثیر منفی و معنی­دار دارد.فرضیه ۳-۵: ارزش ادراک شده بها بر نگرش مصرف ­کننده نسبت به محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.فرضیه ۳-۶: شیوه ­های تبلیغات و ارتباطات بازاریابی بر نگرش مصرف ­کننده نسبت به محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.فرضیه ۳-۷: توزیع بر نگرش مصرف ­کننده نسبت به محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.
فرضیه ۳-۸: ادراک از بومی بودن محصول بر نگرش مصرف ­کننده نسبت به محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.
فرضیه ۴: عوامل مربوط به آمیخته بازاریابی بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.فرضیه ۴-۱: ادراک از نوآوری محصول ملی بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.فرضیه ۴-۲: اعتماد به محصول بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.فرضیه ۴-۳: کیفیت ادراک شده بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.فرضیه ۴-۴: ریسک ادراک شده بر قصد خرید محصول ملی تاثیر منفی و معنی­دار دارد.فرضیه ۴-۵: ارزش ادراک شده بها بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.فرضیه ۴-۶: شیوه ­های تبلیغات و ارتباطات بازاریابی بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.فرضیه ۴-۷: توزیع بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.
فرضیه ۴-۸: ادراک از بومی بودن محصول بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.
فرضیه ۵: عوامل مربوط به دولت و فعالیت­های عمومی بر نگرش مصرف ­کننده نسبت به محصول ملی تاثیر مثبت ومعنی­دار دارد.فرضیه ۵-۱: حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی بر نگرش مصرف ­کننده نسبت به محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.
فرضیه ۵-۲: فعالیت رسانه­های جمعی بر نگرش مصرف ­کننده نسبت به محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.
فرضیه ۶: عوامل مربوط به دولت و فعالیت­های عمومی بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.فرضیه ۶-۱: حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.
فرضیه ۶-۲: فعالیت رسانه­های جمعی بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.
فرضیه ۷: نگرش مصرف ­کننده نسبت به محصول ملی بر قصد خرید محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.
فرضیه ۸: قصد خرید محصول ملی بر وفاداری محصول ملی تاثیر مثبت و معنی­دار دارد.

روش­شناسی پژوهش
روش تحقیق بکار رفته در این پژوهش پیمایشی می‌باشد. به منظور تهیه مبانی و ادبیات موضوع تحقیق و جمع آوری اطلاعات از روش کتابخانه‌ای شامل کتب، مجلات ، پایان نامه‌ها و جستجو در اینترنت و برای جمع آوری داده‌ها و اطلاعات مربوط به مشتریان از پرسشنامه استفاده خواهد شد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

در این پژوهش حوزه کاری، محصولات لوازم خانگی تعیین گردید. دلیل انتخاب این طبقه از محصول این است که استفاده از چنین محصولاتی فراتر از برطرف کردن نیازهای کارکردی مصرف­ کنندگان است و می ­تواند جنبه­ های نمادین داشته باشد و باتوجه به این­که استفاده از این محصولات به عنوان محصولات عمومی در چشم دیگران می ­آید، به نظرمی­رسد در این طبقه از محصول، مصرف­ کنندگان خارجی یا داخلی، محصول را نمادی برای بیان جنبه­ های مختلف زندگی فردی و اجتماعی خود تلقی نمایند.
جامعه آماری مطالعه حاضر را کلیه مصرف‌کنندگان لوازم خانگی در سطح شهر شیراز تشکیل می‌دهند. بدین منظور شهر شیراز به مناطق نه­گانه شهرداری تقسیم، سپس به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای در دسترس، پرسشنامه مربوطه متناسب با حجم هر طبقه در مناطق نه‌گانه توزیع گردید.
به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها نیز از روش مدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار۲۰ Amos و SPSS استفاده شد.

تعریف واژگان
اثر کشور مبدأ: اثر کشور مبدأ مجموعه کلی استنباط­ شده در مورد یک کشور خاص می­باشد که دارای ارزش اطلاعاتی است (رنجبریان و قلی زاده شغل آباد، ۱۳۸۷)
تجربه خرید محصول: خرید و استفاده قبلی مصرف ­کننده از یک محصول خاص را تجربه خرید می­گویند (Ling, Chai, & Rew, 2010)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...