منابع کارشناسی ارشد در مورد بررسی نقش کانون های … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
بنابراین قانون کنترل و اصلاحات مهاجرت سال ۱۹۸۶ سبب شد تا برای جلوگیری از مهاجرت غیر قانونی تحریم های کارفرمایی اعمال شود وبدین وسیله ۰۰۰/۷۰۰/۲ خارجی غیر مجاز به صورت قانونی دارای مجوز شدند. اعطای مجوز یک موفقیت تلقی می شد و توسط آن اغلب خارجی های واجد شرایط توانستند مهاجر قانونی شوند.
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
ج) تغییرات مهاجرت در سال ۱۹۹۶
در سال ۱۹۹۶ کنگره سه قانون عمده را به تصویب رساند که بر اساس آن اخراج مهاجرین مجرم را تسریع می بخشید و دسترسی مهاجرین به هزینه بهزیستی را کاهش می داد وازسوی دیگر مهاجرت های غیر قانونی به امریکا را کاهش می داد، این قوانین عبارت بودند از:
۱-ج) قانون مجازات مرگ و ضد تروریسم[۱۹۰]: این قانون بازداشت بدون وثیقه تبعه بیگانه ای که در آمریکا مرتکب جرم شده است را آسان تر می کرد و همچنین بر اساس آن خارجی هایی را که بدون مدارک لازم ومورد نیاز وارد فرودگاه آمریکا شده اند و در جستجوی پناهگاه هستند را راحت تر اخراج می کرد .
۲-ج) قانون سازش فرصت شغلی و مسئولیت فردی[۱۹۱]: به دنبال توازن بودجه فدرالی از طریق تأمین پس انداز بود که در ۲۲ آگوست ۱۹۹۶ از طریق اعمال محدودیت در برخورداری مهاجرین از هزینه بهزیستی این پس انداز را تأمین کردند.
۳-ج)قانون مسئولیت مهاجر اصلاحات غیر قانونی: براین هدف بود تا از طریق دو برابر کردن مأموران گشت مرزی تا سقف ۰۰۰/۱۰ نفر بتوان مهاجرت غیر قانونی را کاهش داد. این قانون از سیاست هایی که براستفاده بیشتر از مأمورین مرزی و حصار و نصب پروژکتور در ورودی های مرزی تأکید داشتند حمایت می نمود. ( Duignan&Peter,2003,PP.1-61)
با بررسی سیاست ها واصلاحات مهاجرت به این نتیجه می رسیم که مهاجرت همواره یکی از مسائل داخلی ایالات متحده امریکا قلمداد شده است که برای قریب به ۲۰۰ سال با آن دست به گریبان بوده است و در این مدت امریکا شاهد اعمال تغییراتی در قوانین مهاجرت باهدف کاهش ویا کنترل مهاجرت بوده است. اما بعد از حادثه تروریستی یازده سپتامبر مهاجرت علاوه بر مسئله داخلی به یک مسئله امنیتی نیز تبدیل شد که اغلب سیاستمداران را بر آن داشت تا برای مهاجرت وپیامد های ناشی از آن راه حل مناسبی ارائه دهند. در این دوره بود که نقش موسسات جامعه مدنی نظیر کانون های تفکر پر رنگ شد ومسئله مهاجرت در زمره یکی از حوزه های تحقیقاتی آن ها جای گرفت.
د)راه حل های کانون های تفکر بعد از حوادث یازده سپتامبر در حوزه مهاجرتبعد از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر سوالات جدی در زمینه امنیت مرزهای ایالات متحده آمریکا مطرح شد که در واکنش به این حملات دولت بوش برای دستیابی به راه حل به کانون های تفکر متوسل شد و آنها نیز برای افزایش امنیت مرزها راه حل هایی را تبیین کردند که طی ۸ سال دوران ریاست جمهوری بوش چارچوب سیاست مهاجرت آمریکا را تشکیل می داد.*افزایش امنیت مرزهای جنوبی*بکارگیری تعداد بیشتری مأموران گشت مرزی* تجهیز مرزها با تکنولوژی های جدید*نصب دیوارهای حائل در مرزهاالبته بایستی بیان داشت که این راه حل هایی که توسط کانون های تفکر ارائه شده سبب کاهش ورود مهاجرین غیرقانونی به آمریکا و گسترش همکاری با مکزیک در زمینه امنیت مرزهای یکدیگر نیز شده است. بنابراین دولت بوش بر اساس این راه حل ها به اقدامات ذیل مبادرت ورزیدند.*افزایش شمارمأموران گشت مرزی از ۰۰۰/۱۱ نفر به ۰۰۵/۱۷ نفر*دیوارکشی۶۶۱ مایل از مرز و همچنین بکارگیری از زیر ساخت های تاکتیکی در مرزها*افزایش بهره گیری از سیستم هوایی خودکار* آغاز پروژه نوسازی مرزهای ورودی
*بکارگیری ۱۰۸ دستگاه کنترل تابشی در مرزهای ورودی که شمار آنها به ۱۱۲۷ دستگاه رسید.
*بکارگیری برنامه تأیید کارفرما[۱۹۲] که بدین وسیله ۰۰۰/۸۰ کارفرما این اجازه را کسب می کردند تا شهروندی کارمندان بعدی خود را تأیید کنند.*اعطای اختیار به مقامات محلی و ایالتی برای تصمیم گیری بدون حکم فدرالی
*آغاز توسعه بلند مدت برنامه سیستم آب های عمیق و یکپارچه گارد ساحلی با هدف تقویت تجهیزات گارد ساحلی
۱-د)راه حل کانون تفکر هریتیج فوندیشن برای مشکل مهاجرت
اما در سال ۲۰۱۰ محققین کانون تفکر هریتیج فوندیشن[۱۹۳] راه حل خود را برای مشکل مهاجرت در قالب چند بند بیان کردند.
*اجرای قانون محل کار و مهاجرت به منظور کاهش مشوق های اقتصادی برای مهاجرت غیر قانونی: قوه مجریه مسئول اجرای قوانین مصوب کنگره است اما اصلاحات مهاجرت تنها زمانی امکان پذیر است که دولت از قانون آن دفاع کند.
* به گونه ای از مرزهای جنوبی حفاظت شود که ورود غیر قانونی به ایالات متحده نسبت به ورود قانونی مشکل تر باشد: نفوذ پذیری مرزهای جنوبی سبب شده است تا ورود غیر قانونی به ایالات متحده آمریکا نسبت به راه های قانونی بیشترمورد توجه قرار گیرد وآسان تر باشد. دولت ایالات متحده امریکا بایستی در مرزها آگاهانه تر عمل کند و باید به این نکته توجه داشته باشد که دیوارهای فیزیکی و تکنولوژیکی تنها بخشی از راه حل هستند. به تعداد مأمور مرزی بیشتری احتیاج است ودر مرزها باید از تکنولوژی بیشتر بهره برد و مقامات فدرال باید در اجرای قانون محلی و ایالتی همکاری بیشتری داشته باشند.
*ایجاد توسعه اقتصادی و حکمرانی خوب در آمریکای لاتین به منظور فراهم سازی فرصت های اقتصادی در کشورهایی که مهاجرین غیر قانونی از آن خارج می شوند: فقدان فرصت های شغلی در آمریکای لاتین سبب می شود تا افراد نا امید از کار به ورود غیر قانونی به ایالات متحد آمریکا تشویق شوند و این ورود غیرقانونی زمانی متوقف می شود که هر دو طرف یعنی ایالات متحد آمریکا وکشورهای آمریکای لاتین با یکدیگر همکاری داشته باشند و ایالات متحده به این کشورها برای رسیدن به توسعه اقتصادی یاری رساند تا به موجب آن شهروندان کشورهای امریکای لاتین مجبور نباشند به صورت غیر قانونی وارد خاک آمریکا شوند.
* باید برنامه های کارگر قانونی را به گونه ای بهبود بخشید که راه های قانونی برای مهاجرت ایجاد گردد واز این طریق نیاز کارفرمایان و مهاجران برطرف شود. برای مهاجران ورود به ایالات متحده از طریق این برنامه نسبت به ورود غیر قانونی بسیار راحت تر است:
به عنوان مثال ایالات متحده نیازمند برنامه کارگر موقت است تا بتواند بدین شیوه کارگران مورد نیاز بخش نیروی کاری خود را تأمین نماید. این چنین برنامه ای سبب کاهش ورود مهاجرین غیر قانونی می شود چرا که آنها می توانند به صورت قانونی با هدف کسب در آمد وارد آمریکا شوند و بعد از مدتی به کشور خود باز گردند و این عمل باعث تحقق نیاز اقتصاد آمریکا خواهد شد.
*اصلاح خدمات مهاجرت و شهروندی ایالات متحده آمریکا برای اداره بهتر مهاجرت قانونی[۱۹۴]:خدمات مهاجرت و شهروندی ایالات متحده آمریکا بایستی در ارائه خدمات مهاجرت و اجرا موثر و کارآمد باشد. این اصلاحات عبارتند از مدل جدید تأمین بودجه، بازدید کامل از شرکت خدمات پشتیبانی آژانس، تلفیق مناسب برنامه های خدمات مهاجرت و شهروندی ایالات متحده آمریکا با اجرای مهاجرت و اقدامات کنترل مرزی.
*تقویت شهروندی :
هر ملتی ملزم و مسئول تعیین شرایط مهاجرت قانونی، تابعیت و شهروندی است. قانون اساسی ایالات متحده آمریکا و قوانینی که توسط کنگره تصویب شده است از قبل این شرایط را تعیین کرده اند. در ایالات متحده آمریکا بایستی برنامه هایی تبیین شوند که به آموزش تاریخ و امورشهروندی وتقویت زبان انگلیسی در بین مهاجرین بپردازند تا بدین سبب تلفیق سیاسی را ترویج وتعهد به اصول رایج آمریکا را تقویت نمایند.
*اصلاحات تدریجی:برای اجرای موثر لازم نیست که عفو پر هزینه ای اعمال شود تا بدین سبب حکومت قانون تضعیف شود و به گونه ای برای مهاجران قانونی نا عادلانه باشد. بلکه برای اجرای موثر لازم است کنگره یک لایحه جامع و کاملی را به تصویب برساند .اصلاحات بایستی تدریجی باشد و به گونه ای طراحی شوند که محرک های مهاجرت غیر قانونی را کاهش داده و ظرفیت کارفرمایان برای به خدمت گرفتن کارمندان را تقویت نماید تا براساس آن بدون این که امنیت ملی، حاکمیت و ساختار اجتماعی به خطر بیفتد به رشد و رونق اقتصادی کمک شود. ( Heritage foundation,2009,PP.6-8)
در سال ۲۰۰۹ دولت اوباما اصلاحات مهاجرتی وسیعی را اعمال کرد که عبارتست از عفو ۰۰۰/۸۰۰/۱۰ مهاجر غیرقانونی در ایالات متحده آمریکا. این اقدام زمانی انجام شد که هنوز اثربخشی امنیت مرزی، اجرای داخلی و سیاست های روادید اثبات نشده بود. (Mayer&McNeill,2010,P.1)
بسیاری از کارشناسان کانون های تفکر معتقد هستند که عفو مهاجران غیرقانونی نظیر سال ۱۹۸۶ قادر به توقف مهاجرت های غیر قانونی نخواهد بود بلکه این امر مشکل مهاجرت غیرقانونی را به آینده موکول می کند. کانون تفکرکامپتیتیواینترپرایزاینستیتیوت[۱۹۵] در مقاله ای تحت عنوان ” مشکل ما عفو نیست بلکه محدودیت های مهاجرت است[۱۹۶]” نظیر دیگر محققان کانون های تفکر اذغان می کندکه عفو راه حل مناسبی برای مهاجرت های غیرقانونی نیست بلکه بدین شیوه مشکل را به تعویق می اندازیم و در آینده این مشکل دوباره گریبان گیر ما خواهد شد.در این مقاله برای مشکل مهاجرت غیر قانونی چند راه حل ارائه شده است:
۲-د)راه حل کانون تفکر”کامپتیتیواینترپرایزاینستیتیوت” برای مشکل مهاجرتاغلب ویزاهای موقت کاری توسط کارفرمایانی به عهده گرفته می شوند که برای رفع نیازهای شغلی خود از طریق استخدام موقت خارجی ها بایستی یک فرایند پر هزینه و پیچیده را طی کنند. ویزای H-1B برای کارگران دارای مهارت، حدود هزاران دلار برای هر کارگر هزینه در بر دارد. هزینه ویزای H-2B برای استخدام کارگران دارای مهارت پایین آن چنان بالا است که کمتر از این نوع ویزا استفاده می شود. علیرغم اینکه کارفرمایان قادرند از کارگران خارجی به صورت قانونی استفاده و حمایت کنند ولی آن ها به منظور فرار از هزینه های بالای ویزا به سمت استخدام کارگران بدون مجوز گرایش پیدا می کنند.
مهاجرت های غیرقانونی هیچ گاه تحت کنترل در نخواهد آمد مگر این که ویزاهای کاری به گونه ای اصلاح شود که این واقعیت هم در آن لحاظ شده باشد. برای حل این مشکل بایستی چهارمرحله اجرایی شود:
راه حل های پیشنهادی کانون تفکر کامپتیتیو اینترپرایز اینستیتیوت:*بایستی مهاجرین ویزا در اختیار داشته باشند نه کارفرمایان.*استخدام فرد دارای ویزا بایستی به سهولت استخدام یک شهروند آمریکایی باشد.*برای تعداد صدور ویزا نباید هیچ سقف عددی وجود داشته باشد.* اجرای مهاجرت ایالات متحده آمریکا بایستی تمرکز خود را بر روی دستگیری مجرمان و تروریست ها بگذارند.
بنابراین قانونی سازی سبب حذف بازار سیاه و پیامدهای منفی ناشی از آن می شود. قانونی سازی مهاجرت و عفو مهاجرین غیرمجرم نیز پیامدهای مشابه را درپی خواهد داشت. بنابراین لایحه ۲۰۰۹ پاسخی درست به مهاجرت های غیر قانونی نیست. (Nowrasteh,2010,PP.1-3)
سیاست خارجی ایالات متحده امریکا در زمان جرج دبلیو بوش
از دهه ۱۹۶۰ نئومحافظه کاران دستور کارخود را ازطریق مجلات، کانون های تفکر، ائتلاف وحتی حضور در رده های بالای حکومت بیان می کردند. محققان به حضور وتأثیر نئومحافظه کاران در عرصه های مختلف اذعان دارند اما کمتر نوشته ای را می توان یافت که به این نکته اشاره کند که چگونه ایده های نئومحافظه کاران برسیاست خارجی ایالات متحده امریکا درطی شرایط متغییر تاریخی تأثیرگذاشته وآن را متحول ساخته است. نئومحافظه کاری عبارتست از ایدئولوژی سیاسی سیاست خارجی امریکا که در طی چهل سال اخیر موجب گسترش چندین گرایش رایج شده است که این گرایش ها را می توان این چنین نام برد: اعتقاد راسخ به استفاده یکجانبه از قدرت نظامی امریکا، بی توجهی به نهادهای چند جانبه نظیر سازمان ملل، اعتقاد به توسعه دموکراسی، حمایت مداوم از اسرائیل وارزیابی های مبالغه آمیز ازتهدیدات.
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1401-04-15] [ 05:54:00 ق.ظ ]
|