۶,۰۵۳,۷۰۷

۰٫۹

۰٫۱

۱۲

۰٫۰۴۳

(۱,۱)

(۲,۴,۶,۷,۸,۹,۱۰,۱۱,۱۲,۱۳,۱۵,۱۶,۱۷,۱۸,۱۹)

۶,۰۸۴,۸۶۲

۰٫۹۶

۰٫۱

۱۳

۰٫۰۲۹

(۱,۱)

(۲,۴,۶,۷,۸,۹,۱۰,۱۱,۱۲,۱۳,۱۵,۱۶,۱۷,۱۸,۱۹)

۵,۵۸۰,۷۶۰

۰٫۹۵

۰٫۰۵

۱۴

۰٫۰۴۱

(۱,۱)

(۲,۴,۶,۷,۸,۹,۱۰,۱۱,۱۲,۱۳,۱۵,۱۶,۱۷,۱۸,۱۹)

۹۷۹٫۷۵

۱

۰

۱۵

در این جدول، از سمت چپ، ستون اول بیانگر شماره‏ی مسئله و ستون دوم و سوم مربوط به اوزان و ستون چهارم جواب بهینه‏ی حاصل از حل مدل برای اهداف مربوطه آمده است و ستون پنجم نشان‌دهنده‌ی انتخاب تأمین ‏کنندگان می‏باشد. اعداد نمایش داده‌شده نمایانگر شماره‏ی تأمین‏کننده می‏باشد. ستون ششم میزان کیفیت خدمت‏دهی متناظر با ۲ مرکز توزیع می‌باشد و نهایتاً ستون آخر نرخ بهینه‏ی محصولات معیوب را نشان می‏دهد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

فصل پنجم
نتیجه‌گیری و پیشنهاد‌ها
مقدمه
زنجیره تأمین، فرایند کامل تهیه کالا و خدمات برای مصرف‌کننده نهایی است و مدیریت آن نیز شامل هماهنگی بین کلیه فعالیت‌های موردنیاز یک عملیات در جهت افزایش سوددهی است. در مدیریت زنجیره تأمین، هدف، بهینه‌سازی کلیه تصمیماتی است که در طول این زنجیره به وقوع می‌پیوندند و کاهش هزینه، موتور محرک مدیریت زنجیره تأمین است. ازآنجاکه از مزایای هزینه‌های کیفیت، به کاهش بهای همه شده محصول، ایجاد توان رقابتی بالاتر در مقابل رقبا، سرمایه‏گذاری و انجام اقدامات اصلاحی برای رسیدن به شرایط استاندارد بیشتر و امکان بهبود تولید است، شرکت‌ها برای باقی ماندن درصحنه رقابت جهانی و تولید محصولاتی قابل‌رقابت با محصولات باقیمت ارزان‌تر و باکیفیت‌تر دیگران، نیازمند به استفاده از روش هزینه‏یابی کیفیت می‌باشند و مقاله حاضر به‌صورت تحلیلی به بررسی این زمینه پرداخته است تا شرکت‌ها با به کاربران این روش هزینه‌یابی، بتوانند مدیریتی کارآمد در زنجیره تأمین داشته باشد.
جمع‏بندی و نوآوری
در فصل اول بعد از بررسی کلی زنجیره های تأمین، همه‌ی مؤلفه‌های ساختار زنجیره های تأمین تعریف و شرح داده شد. انواع شبکه‏های زنجیره‏ی تأمین اعمم از فاز راهبردی، برنامه‏ ریزی و عملیاتی، پاسخگویی و کارایی در زنجیره های تأمین، هزینه‏ های ملموس و ناملموس زنجیره، ‏نحوه‏ی اندازه‏گیری کیفیت خدمات در زنجیره و رویکرد برنامه‏ ریزی تک دوره‌ای و چند دوره‏ای در زنجیره‌ی‌تامین به‌صورت اجمالی تشریح گردید.
در فصل دوم بامطالعه‌ی کارهای صورت پذیرفته توسط دانش‌پژوهان و محققین مختلف، ابتدا مروری بر منابع در ادبیات زنجیره های تأمین صرف‌نظر از توجه /عدم توجه آن زنجیره‏ها به کیفیت صورت پذیرفت و سپس به‌طور خاص، کلیه‏ی تحقیقات و پژوهش‏های انجام‌گرفته در حوزه‏ی زنجیره های تأمین که به کیفیت به‌عنوان یکی از عامل‌های کلیدی زنجیره‏‏ی تأمین توجه نموده‏اند، موردبررسی قرار گرفت که پس‌ازاین بررسی و مرور منابع، شکاف موجود در ادبیات این حوزه‏ که در این پایان‏ نامه سعی بر برطرف کردن آن شکاف هستیم، به‌خوبی مشخص گردید.
مرور ادبیات زنجیره های تأمین، نیاز این حوزه را به وجود مدلی فراگیر که اولاً دو عامل هزینه و کیفیت را به‌صورت جامع موردتوجه قرار دهد و ثانیاً قابل کاربردی در دنیای واقعی باشد به‌خوبی مشخص کرد.
در فصل سوم ابتدا به‌صورت مختصر مفهوم هزینه‏ های کیفیت و عناصر تشکیل‏دهنده‏ی آن معرفی گشته که در آن‌هم هزینه‏ی کیفیت تولیدکننده و هم هزینه‏ی کیفیت تأمین ‏کنندگان تشریح شده است. سپس با تکنیک روش پارامتری (وزین) که برای حل مدل چندهدفه در این پایان‏ نامه به‌کاربرده شده است معرفی و توضیح داده شد. سپس مسئله پیشنهادی در پایان‏ نامه‏ی حاضر که شامل طراحی زنجیره‏ی تأمین چهار سطحی با دو تابع هدف هزینه و کیفیت بوده تشریح گردید. پس‌ازآن دو هدفه موجود در این پایان‏ نامه با استفاده تکنیک روش پارامتری (وزین) به‌صورت مدل تک هدفه دوباره فرموله گشته و توضیحات لازم داده شد.
در فصل چهارم ابتدا روش حل مربوطه کاملاً شرح گردیده و سپس برای نشان دادن کارای مسئله و روش حل آن در سایز متوسط برای مثال واقعی از شرکت فرآورده‏های لبنی کاله مورد تحلیل قرار گرفت. همچنین تأثیر هریک از عامل‌های کلیدی در ۳ سناریوی مختلف نشان داده شد. بهینگی نرخ محصولات معیوب هم در بخش پایانی ارائه گردید.
در فصل پنجم (فصل موردمطالعه) به جمع‏بندی و نتیجه‏گیری‏های پایان‏ نامه‏ی انجام‌گرفته پرداخته می‌شود و پیشنهاد‌هایی جهت تحقیقات و مطالعات آتی اراده می‏گردد.
پیشنهاد‌ها برای مطالعات آتی
۱-به‌عنوان پیشنهاد برای کاربردی نمودن هر چه بیشتر مدل در دنیای واقعی، شرایط رقابتی برای زنجیره‏ی تأمین در نظر گرفته شود. یعنی فرض شود که علاوه بر زنجیره‏ی تأمین موردنظر، زنجیره های تأمین دیگری وجود دارند که همان کالا را ارائه نموده و زنجیره‏ی تأمین فوق باید حداکثر سازی سهم بازار خود با آن‌ها رقابت کند. باید دید در این شرایط، توابع هدف هزینه و کیفیت دچار چه تغییراتی شده و نتایج چگونه تغییر خواهد کرد.
۲-پیشنهاد دیگری که می‌توان مطرح نمود، در نظر گرفتن شرایط عدم قطعیت در برخی از پارامترهای مدل هست. نرخ اولیه‏ی معیوب تأمین ‏کنندگان می‏توان به‌صورت غیرقطعی در نظر گرفت و نتایج جدید را با نتایج مدل پیشنهادی مورد مقایسه قرارداد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...