پایان نامه با فرمت word : طرح های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها با موضوع تبیین عملکرد بازرگانی شرکت ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
۹۲/۰
۰۴۶/۰
بر اساس جدول(۴-۱۴) آشکار میشود که مدل اندازه گیری متغیر استراتژی های بازاریابی مدل مناسبی است زیرا مقدار کای دو به هنجار در بازهی مطلوب بین یک تا پنج قرار دارد (۵۴/۲). مقدار RMSEA زیر ۱/۰ و RMR زیر ۰۵/۰ بوده و مقادیر سایر شاخصها بالاتر از ۹۰/۰ میباشد که همگی مقدار مطلوبی هستند.
شکل۴-۷)تحلیل عاملی تأییدی عامل استراتژی های بازاریابی در حالت استاندارد
در شکل(۴-۷) به دلیل این که واحدهای اندازه گیری متغیرها یکسان است امکان مقایسه بین متغیرهای مشاهده گر یا سؤالها مربوط به یک متغیر پنهان فراهم میشود. بر این اساس از طریق این خروجی و با توجه به بارهای عاملی بدست آمده میتوان نتیجه گرفت که:
در بین سؤالهای مربوط به شاخص محصول/خدمت سؤال Q21 که مربوط به سوال پیشقدم بودن در طراحی و توسعه محصولات و خدمات در مقایسه با رقبا است دارای بالاترین همبستگی، در بین سؤالهای مربوط به شاخص قیمت سؤال Q25 که مربوط به سوال بهتر بودن قیمت های ارائه شده ی محصولات در مقایسه با رقبا است، در بین سؤالهای مربوط به شاخص توزیع سؤال Q27 که مربوط به سوال تشویق نمودن فروشندگان و عرضه کنندگان در پاسخگو بودن نسبت به محصولات است و در بین سؤالهای مربوط به شاخص تبلیغ سؤال Q29 که مربوط به سوال اثربخشی تبلیغات شرکت است دارای بالاترین همبستگی ها هستند.
شکل۴-۸)تحلیل عاملی تأییدی عامل استراتژی های بازاریابی در حالت معناداری
شکل(۴-۸) معناداری تک تک پارامترها و ضرایب خطای مدل را مورد بررسی قرار میدهد. برای این که پارامتری معنادار شود عدد معناداری یا مقدار T باید از عدد ۹۶/۱- کوچکتر و از عدد ۹۶/۱ بزرگتر باشد. در مدل فوق همان طور که ملاحظه میشود تمام پارامتر های مربوط به ارتباط سؤالها با متغیرهای مدل از ۹۶/۱ بزرگتر بوده و بنابراین معنادار است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۴-۶-۴) سنجش مدل اندازه گیری مزیت رقابتی
در تحقیق حاضر متغیر مزیت رقابتی با ۴ شاخص (سوال) سنجیده میشود. نتایج تحلیل عاملی انجام شده برای تعیین صحت مدل سنجش در ادامه مشاهده میشود.
جدول۴-۱۵) شاخصهای برازش مدل اندازه گیری مزیت رقابتی
عامل
شاخص برازش
NC
RMSEA
NFI
NNFI
GFI
RMR
مزیت رقابتی
۵۲/۳
۰۸۱/۰
۹۶/۰
۹۴/۰
۹۳/۰
۰۴۱/۰
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1401-04-15] [ 09:12:00 ق.ظ ]
|