تصویر­۳۰ – ۳٫ قرارگیری حروف عمودی و کمربند افقی حروف، در وسط کتیبه با تقسیم ­بندی قاب کتیبه به­دو قسمت مساوی و ایجاد ترکیب­بندی متقاطع در کتیبه ۱۲۱
تصویر ۳۱ – ۳٫ قرارگیری حروف اریب و تقسیم قاب کتیبه، ایجاد تباین جهت و ترکیب­بندی اریب در کتیبه ۱۲۱
تصویر ۳۲ – ۳٫ نمونه ­ای کتیبه کمربندی به­خط ثلث، داخل ایوان شرقی صحن نو، مجموعه زیارتی امام رضا­(ع)، ۱۲۷۴ ق، مأخذ­تصویر: آفرینش­های هنری آستان قدس رضوی ۱۲۲
تصویر ۳۳ – ۳٫ ترکیب­بندی عمودی با بهره گرفتن از آهنگ بصری در افراشته­ها و ایجاد ترکیب­بندی متقاطع با قرارگیری حروف عمودی و کمربند افقی حروف ۱۲۲
تصویر ۳۴ – ۳٫ ترکیب­بندی اریب با مورب شدن حروف در بخشی از قاب کتیبه ۱۲۲
تصویر ۳۵ – ۳٫ نمونه ­ای الواح ترنجی، خط رقاع آمیخته به­ثلث، ایوان طلای صحن نو، مأخذ­تصویر: آفرینش­های هنری آستان قدس رضوی ۱۲۳
تصویر ۳۶ – ۳٫ ترکیب­بندی متقاطع با چیدمان حروف عمودی و کمربند حروف مورب ………… ۱۲۳
تصویر ۳۷– ۳٫ ترکیب­بندی دایره در قسمت بالا، وسط و پایین لوح ترنجی و ایجاد ترکیب مثلث در وسط دایره با توجه به­توالی حروف ۱۲۳
تصویر ۳۸ – ۳٫ نمونه ­ای کتیبه قاب­بندی به­خط نستعلیق، ازاره بیرونی صحن عتیق، مجموعه زیارتی امام رضا ­(ع)، رقم محمد الموسوی، ۱۳۱۷ق، مأخذ­تصویر: نگارنده آبان ۱۳۹۳ ۱۲۴
تصویر ۳۹– ۳٫ ترکیب­بندی مثلث با توالی و رابطه نقاط با یکدیگر ۱۲۴
تصویر ۴۰ – ۳٫ نمونه ­ای الواح ترنجی به­خط نستعلیق، رواق منتهی به­پیش­روی مبارک، مجموعه زیارتی امام رضا ­(ع)، مأخذ­تصویر: نگارنده مهر ۱۳۹۳ ۱۲۴
تصویر ۴۱– ۳٫ ترکیب­بندی منحنی با ایجاد توالی در حروف عمودی کتیبه ۱۲۵
تصویر ۴۲– ۳٫ ترکیب­بندی مثلث با ایجاد توالی بین نقاط ۱۲۵
تصویر ۴۳– ۳٫ نمونه ­ای کتیبه به­خط کوفی بنایی ساده، صحن هدایت، مجموعه زیارتی امام رضا ­(ع)، دوره معاصر، مأخذ­تصویر: نگارنده مهر ۱۳۹۳ ۱۲۷
تصویر۴۴ – ۳ ایجاد تناسبات­طلایی با بهره­ گیری از خطوط ریاضی­وار، ترسیم خط کوفی بنایی در قاب مربع و دایره و ایجاد ماندالا ۱۲۷
تصویر­۴۵– ۳٫ نمونه ­ای کتیبه کمربندی به­خط ثلث و کوفی تربیعی، ایوان مقصوره، مجموعه زیارتی امام رضا­(ع)، رقم بایسنغر، دوره تیموری، مأخذ­تصویر: صحراگرد، ۱۳۹۱: ۵۶ ۱۲۷
تصویر ۴۶– ۳٫ تقسیم قاب کتیبه به­سه قسمت، با توجه به­قرارگیری خط جلی و خفی، همچنین قرارگیری کمربند کشیده یاء ۱۲۸
تصویر ۴۷– ۳٫ نحوه کاربرد تناسبات در تزیینات کوچک حروف کتیبه در کمربند کشیده یاء ۱۲۸
تصویر ۴۸ – ۳٫ نمونه ­ای کتیبه طوماری مادر و بچه به­خط ثلث و کوفی، داخل نقاره­خانه صحن عتیق، مأخذ­تصویر: آفرینش­های هنری آستان قدس رضوی ۱۲۸
تصویر ۴۹– ۳٫ رعایت تناسبات در قرارگیری افراشته­ها در کتیبه و تقسیم قاب آن جهت قرارگیری خط فرعی در بالای خط جلی ۱۲۸
تصویر ۵۰– ۳٫ نمونه ­ای کتیبه کمربندی به­خط ثلث، نقاره­خانه صحن عتیق، مجموعه زیارتی امام رضا ­(ع)، مأخذ­تصویر: آفرینش­های هنری آستان قدس رضوی ۱۳۲
تصویر ۵۱– ۳٫ ایجاد آهنگ بصری با بهره گرفتن از افراشته­ها در کتیبه ۱۳۲
تصویر ۵۲– ۳٫ ایجاد آهنگ بصری با بهره گرفتن از گرد اندام­ها در کتیبه ۱۳۲
تصویر ۵۳– ۳٫ ایجاد توالی در ترکیب کتیبه با بهره گرفتن از نوک تیز حروف ۱۳۲
تصویر­۵۴– ۳٫ نمونه ­ای کتیبه به­خط ثلث آمیخته به رقاع، رواق توحیدخانه مبارک، مجموعه زیارتی امام رضا­(ع)، دوره قاجار، مأخذ­تصویر: نگارنده آبان ۱۳۹۳ ۱۳۳
تصویر ۵۵– ۳٫ ایجاد آهنگ بصری با بهره گرفتن از افراشته­ها در کتیبه ۱۳۳
تصویر ۵۶– ۳٫ ایجاد آهنگ بصری با بهره گرفتن از گرد اندام­ها در کتیبه ۱۳۳
تصویر ۵۷– ۳٫ ایجاد توالی در ترکیب کتیبه با بهره گرفتن از نوک تیز حروف ۱۳۳
تصویر ۵۸ – ۳٫ نمونه ­ای کتیبه به­خط ثلث­، ایوان طلای صحن نو، مجموعه زیارتی امام رضا­ (ع)، دوره قاجار، مأخذ­تصویر: آفرینش­های هنری آستان قدس رضوی ۱۳۴
تصویر ۵۹– ۳٫ ایجاد آهنگ بصری با بهره گرفتن از گرد اندام­ها در کتیبه ۱۳۴
تصویر ۶۰– ۳٫ ایجاد فضای پدید آمده در بین فضای منفی حروف ۱۳۴
تصویر ۶۱ – ۳٫ نمونه ­ای کتیبه به­خط ثلث­، داخل نقاره­خانه صحن عتیق، مجموعه زیارتی امام رضا (ع)، مأخذ­تصویر: آفرینش­های هنری آستان قدس رضوی ۱۳۵
تصویر ۶۲– ۳٫ ایجاد آهنگ بصری با کاربرد افراشته­ها در کتیبه ۱۳۵
تصویر ۶۳– ۳٫ استفاده از کمربند کشیده «یاء» و تقسیم قاب کتیبه به­دو فضای مساوی ۱۳۵
تصویر ۶۴– ۳٫ ایجاد توالی در ترکیب کتیبه با بهره گرفتن از نوک تیز حروف ۱۳۵
تصویر ۶۵– ۳٫ ایجاد فضای پدید آمده بین فضای منفی حروف ۱۳۵
تصویر ۶۶– ۳٫ ایجاد فضای پدید آمده بین فضای منفی حروف و شباهت آن با هم ۱۳۶
تصویر­۶۷ – ۳٫ نمونه ­ای کتیبه به­خط نستعلیق، ورودی ایوان طلا به­طرف دارالسعاده، مجموعه زیارتی امام رضا ­(ع)، مأخذ­تصویر: نگارنده، مهر ۱۳۹۳ ۱۳۶
تصویر ۶۸– ۳٫ ایجاد آهنگ بصری با قرار­گیری حروف ب در کتیبه ۱۳۶
تصویر ۶۹ – ۳٫ نمونه ­ای کتیبه به­خط نستعلیق، ازاره­های صحن نو، مجموعه زیارتی امام رضا ­(ع)، رقم محمد الموسوی، ۱۳۲۰ق، مأخذ­تصویر: نگارنده، مهر ۱۳۹۳ ۱۳۷
تصویر­۷۰– ۳٫ ایجاد آهنگ بصری با قرارگیری حروف عمودی در کتیبه ۱۳۷
تصویر ۷۱– ۳٫ ایجاد آهنگ بصری با قرار­گیری گرد اندام­ها در کتیبه ۱۳۷
تصویر ۷۲– ۳٫ ایجاد توالی در ترکیب کتیبه با بهره گرفتن از نوک تیز حروف ۱۳۷
تصویر ۷۳ – ۳٫ نمونه ­ای کتیبه مادر و بچه به­خط کوفی، آبخوری صحن جمهوری اسلامی، مجموعه زیارتی امام رضا­(ع)، دوره معاصر، مأخذ­تصویر: نگارنده، مهر ۱۳۹۳ ۱۳۸
تصویر ۷۴– ۳٫ ایجاد آهنگ بصری با قرارگیری افراشته­ها در کتیبه ۱۳۸
تصویر ۷۵– ۳٫ نمونه ­ای کتیبه به­خط کوفی بنایی ساده، صحن هدایت، مجموعه زیارتی امام رضا (ع)، دوره معاصر، مأخذ­تصویر: نگارنده مهر ۱۳۹۳ ۱۳۸
تصویر ۷۶– ۳٫ ارتباط حروف و ایجاد چرخش در کتیبه بنایی ۱۳۸
تصویر ۷۷ – ۳٫ نمونه ­ای کتیبه طوماری مادر و بچه به­خط ثلث و کوفی، داخل نقاره­خانه صحن عتیق، مأخذ­تصویر: آفرینش­های هنری آستان قدس رضوی ۱۳۹

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...