: بین مدیریت دانش و عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل رابطه معناداری وجود ندارد.
: بین مدیریت دانش و عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل رابطه معناداری وجود دارد.

مطابق جدول بالاو نتایج حاصل از آزمون آماری همبستگی پیرسون ، شدت رابطه میان مدیریت دانش و عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل ۷۷۶/۰ درصد می باشد و از آنجائیکه که مقدار ۰۵/۰> 00/0 =SIG می باشد، پس مقدار آماره آزمون در منطقه H1 قرار می گیرد به همین دلیل با اطمینان ۹۵% ، فرضH0 رد و فرضH1 تایید می گردد. پس فرضیه تحقیق مبنی بر وجود رابطه میان مدیریت دانش و عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل تائید می گردد.
۴ ـ ۳ ـ ۴) آزمون فرضیه فرعی اول:
فرضیه فرعی اول : بین کسب دانش و عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل رابطه معناداری وجود دارد.
: بین کسب دانش و عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل رابطه معناداری وجود ندارد.
: بین کسب دانش و عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل رابطه معناداری وجود دارد.
نتیجه آزمون مذکور برای فرضیه اول بر اساس روش تجزیه و تحلیل ضریب همبستگی ، به شرح جدول ( ۴ – ۱۰ ) ارائه شده است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جدول۴-۱۰ ) جدول ضریب همبستگی کسب دانش و عملکرد کارکنان

مطابق جدول( ۴- ۱۰ )، ونتایج حاصل از آزمون آماری همبستگی پیرسون، شدت رابطه میان کسب دانش و عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل ۶۶۳/۰ درصد می‌باشد و از آنجائیکه که مقدار ۰۵/۰ > 000/0=sig. می باشد، پس مقدار آماره آزمون در منطقه H1قرار می گیرد.به همین دلیل با اطمینان ۹۵ درصد فرض Ho رد و فرض H1 تایید می گردد. پس فرضیه تحقیق مبنی بر وجود رابطه بین کسب دانش و عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل تایید می گردد.
۴ ـ ۳ ـ ۵) آزمون فرضیه فرعی دوم:
فرضیه فرعی دوم : بین تسهیم دانش و عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل رابطه معناداری وجود دارد.
: بین تسهیم دانش و عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل رابطه معناداری وجود ندارد.
: بین تسهیم دانش و عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل رابطه معناداری وجود دارد.
نتیجه آزمون مذکور برای فرضیه دوم بر اساس روش تجزیه و تحلیل ضریب همبستگی ، به شرح جدول ( ۴ – ۱۱ ) ارائه شده است.
جدول۴-۱۱ ) جدول ضریب همبستگی تسهیم دانش و عملکرد کارکنان

مطابق جدول( ۴- ۱۱ )، ونتایج حاصل از آزمون آماری همبستگی پیرسون، شدت رابطه میان تسهیم دانش و عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل ۷۴۹/۰ درصد می‌باشد و از آنجائیکه که مقدار ۰۵/۰ > 000/0=sig. می باشد، پس مقدار آماره آزمون در منطقه H1قرار می گیرد.به همین دلیل با اطمینان ۹۵ درصد فرض Ho رد و فرض H1 تایید می گردد. پس فرضیه تحقیق مبنی بر وجود رابطه بین تسهیم دانش و عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل تایید می گردد.
۴ ـ ۳ ـ ۶) آزمون فرضیه فرعی سوم
فرضیه فرعی سوم : بین بکارگیری دانش و عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل رابطه معناداری وجود دارد.
: بین بکارگیری دانش و عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل رابطه معناداری وجود ندارد.
: بین بکارگیری دانش و عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل رابطه معناداری وجود دارد.
نتیجه آزمون مذکور برای فرضیه سوم بر اساس روش تجزیه و تحلیل ضریب همبستگی ، به شرح جدول ( ۴ – ۱۲ ) ارائه شده است.
جدول۴-۱۲ ) جدول ضریب همبستگی بکارگیری دانش و عملکرد کارکنان

مطابق جدول( ۴- ۱۲ )، ونتایج حاصل از آزمون آماری همبستگی پیرسون، شدت رابطه میان بکارگیری دانش و عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل ۶۴۱/۰ درصد می‌باشد و از آنجائیکه که مقدار ۰۵/۰ > 000/0=sig. می باشد، پس مقدار آماره آزمون در منطقه H1قرار می گیرد.به همین دلیل با اطمینان ۹۵ درصد فرض Ho رد و فرض H1 تایید می گردد. پس فرضیه تحقیق مبنی بر وجود رابطه بین بکارگیری دانش و عملکرد کارکنان در بانک صادرات استان اردبیل تایید می گردد.
۴-۴) آزمون رگرسیون چند متغیره:
به منظور پیش بینی تغییرات مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان بانک صادرات استان اردبیل از طریق متغییرهای مستقل از رگرسیون چند متغییره (و با روش Enter) استفاده شد.
جدول۴-۱۳ ) جدول رگرسیون بکارگیری دانش و عملکرد کارکنان

با توجه به جداول بالا از آن جایی که مقدار آماره d دوربین – واتسون (DW) برابر ۶۰۲/۱ و در فاصله ۵/۱ و ۵/۲ قرار دارد، فرض عدم وجود همبستگی بین خطاها رد نمی شود و می توان از رگرسیون استفاده نمود.
برای آزمون فرضیه اصلی یعنی تعیین رابطه ابعاد مدیریت دانش و عملکرد کارکنان ، از رگرسیون استفاده شده است. همان طوری که از جداول بالا بر می آید، شدت همبستگی بین مدیریت دانش و عملکردکارکنان ۷۸۸/۰ است و این رابطه معنادار است و میزان ضریب تعیین نیز ۶۲۱/۰ است بر اساس این ضریب تعیین ۱/۶۲ درصد تغییرات متغیر وابسته(عملکرد کارکنان)، به وسیله ابعاد مدیریت دانش تبیین می شود که معادله رگرسیون به شکل زیر است:
Y = 12 + 0/503(کسب دانش) + ۱/۵۵۴(تسهیم دانش)+ ۲۰۴/۱ (بکارگیری دانش)
بر اساس بتای به دست آمده ، به ازای یک واحد تغییر در انحر
اف معیار متغیر کسب دانش ، به اندازه ۱۸۳/۰ در انحراف معیار متغیر وابسته(عملکرد کارکنان)، به ازای یک واحد تغییر در انحراف معیار تسهیم دانش به اندازه ۴۸۲/۰ در انحراف معیار متغیر وابسته(عملکرد کارکنان)، به ازای یک واحد تغییر در انحراف معیار متغیر بکارگیری دانش به اندازه ۲۱۶/۰ در انحراف معیار متغیر وابسته(عملکرد کارکنان) تغییر ایجاد می گردد. به عبارت دیگر متغیر تسهیم دانش قوی ترین رابطه را با عملکرد کارکنان دارد و به ترتیب متغیرهای بکارگیری دانش و کسب دانش در رده های بعدی قرار می گیرند.
فصل پنجم :
نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه:
در این فصل از تحقیق ، حاصل کار، یعنی آنچه را که در فصل چهارم به دست آمده با مطالعات ، یافته ها و تحقیقات پیشین که در فصل دوم به آنها اشاره شده است ترکیب کرده و مورد بحث قرار می دهیم.درواقع در این فصل به ترتیب، نتایج حاصل از تحقیق را نوشته ، به دنبال نتیجه گیری کلی، به ارائه پیشنهادات کاربردی و همچنین ارائه عناوین پیشنهادی برای تحقیقات آتی و محدودیتهای تحقیق پرداخته می شود.
۵-۲)نتایج آمار توصیفی:
۵-۲-۱) نتایج تحلیل توصیفی مربوط به سوالات عمومی:
پرسشنامه نشان داد که بیشترکارکنان را مردان تشکیل می دهد و بیشترشان دارای سن ۳۵ سال بوده و تحصیلاتشان اکثرا در حد لیسانس می باشد.
۵-۲-۲) نتایج تحلیل تو صیفی مربوط به فرضیه ها:
۵-۲-۲-۱) متغییر مدیریت دانش:
همانطور که از جدول مربوط به متغییر مدیریت دانش در فصل چهارم مشخص است این متغییر دارای حداقل۵۶/۱ و حداکثر۷۸/۴ و میانگین۶۳٫۳ می باشد که انحراف معیار آن برابر۶۵/۰ است.
۵-۲-۲-۲) متغییر کسب دانش:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...