پژوهش های انجام شده در مورد شناسایی-و-رتبه-بندی-استراتژی-های-بازاریابی-شرکت-های-کوچک-ومتوسط-به-منظور-بقا-در-شرایط-رکود-اقتصادی-به-روش-FANP- فایل ۱۱ – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
بودجه ی امتیازات
معرفی محصولات و خدمات فرعی مگر اینکه کاملا نوآورانه
تمرکز بر بخش های اصلی
برنامه های تخفیف برای نام و نشان های تجاری
سهم بازار جدید حاصل از بازار های اصلی
تبلیغات و امتیازات فرعی
توسعه ی محصولات و خدمات با نام و نشان تجاری جدید و متمایز برای مشتریانی که به قیمت حساسند
انطباق پیشنهاد های ارزشی با قیمت
برنامه های وفادار سازی مشتریان
معرفی پیشنهادهای جدید کالاها و خدمات نوآورانه
ارتباطات بازاریابی با مسیر شرکای توزیع
ارتباطات بازاریابی ذی نفع
(منبع: کاتلر و کسلیون، ۲۰۰۹)
۲-۱-۲-۵-۳-تبلیغات در رکود
اگر تبلیغات شرکت اطلاعات مناسب و مرتبط با موقعیت مشتریان طی بحران اقتصادی فراهم نکند، بایستی لغو شود. پول شرکت بهتر است برای حمایت و توسعه سهم بازار شرکت در بازارهایی استفاده شود که قوی و قدرتمند است. نیاز حقیقی انتقال برخی وجوه به رسانه های دیجیتال جدیدی است که کم هزینه تر هم هستند. ممکن است یک یا چند بسته ی پانزده ی دقیقه ای آگهی های تهیه و بخش بکنند که مشتریان بتوانند دانلودشان کنند و برای خرید یا به کارگیری محصول استفاده کنند. شرکت ها باید یک یا چند پایگاه اینترنتی راه بیندازند که اطلاعات مفیدی در اختیار مشتریان بگذارند و و بایستی راههایی برای استفاده از شبکه های اینترنتی اجتماعی مثل فیس بوک در نظر بگیرند تا بدین وسیله پیام های مناسبی برای مشتریان مشخص ارسال کنند(کاتلر و کسلیون، ۲۰۰۹) . برخلاف تصور برخی از مدیران، اهمیت استفاده از ابزارهای ترفیع و ترویج مانند تبلیغات همچنان در این مرحله بالاست. طبیعتا شرکتهایی که توانسته اند توان نقدینگی خود را در این دوره حفظ کنند می توانند از این مزیت به نحوی مطلوب بهره جویند. فراموش نکنید در دوره رکود و بحران صاحبان رسانه های تبلیغاتی نیز در شرایطی مشابه ما قرار گرفته اند. لذا با افزایش قدرت چانه زنی صاحبان صنایع امکان تهیه فضای رسانه ای با قیمتهای مناسب در این دوره بالاست. برخی از ابزارهای ترفیع و ترویج از جمله چاشنی های فروش در این دوره از اثربخشی بیشتری برخوردار هستند. کوپنهای تخفیف، قرعه کشی و اهدای جایزه از این جمله اند(بختایی، ۱۳۹۲).
۲-۱-۲-۵-۴-توزیع در رکود
شرکت ها واسطه ها را به دقت انتخاب می کنند و همواره نتایج عملکردی آنها را بررسی می کنند. بایستی به نیروهای فروش نشان داد که جا به جا کردن محصولات شرکت و اختصاص فضای قفسه ای بیشتر به آنها چقدر ممکن است سوآور باشد(کاتلر و کسلیون، ۲۰۰۹). باتوجه به شکل گیری پدیده مازاد کالا در این دوره و مشکل شدن عملیات فروش، اهمیت شرکتهای پخش و یا شرکتهای واسطه بسیار افزایش می یابد. لذا سیاستهای توزیعی شرکتها نیز باید در این دوره تعدیل شود(بختایی، ۱۳۹۲). تغییر در قراردادها و در نظر گرفتن امتیازاتی برای توزیع کنندگان میتواند به عبور شرکت از روزهای سخت یاری رساند(ایوبی، ۱۳۹۳). به عنوان نمونه اعطای جوایز فروش ویژه به نمایندگی ها و یا شرکتهای پخش می تواند مورد بررسی قرار گیرد(بختایی، ۱۳۹۲).
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1401-04-15] [ 03:01:00 ق.ظ ]
|