فروش خارجی از طریق خریداران داخلی

(حسینی،۱۳۸۹)

فروش از طریق شرکت های توزیع کننده دیگر

کانال های توزیع شرکت های دیگر

(کیگان،۱۳۸۰٫ص ۲۳۴-۲۳۷)

توزیع کنندگان صادراتی مستقل

(حسینی،۱۳۸۹)

کارگزاران صادراتی

(کیگان،۱۳۸۰٫ص ۲۳۴-۲۳۷)

تعاونی صادرات

(اعرابی، دهقان.۱۳۹۰)

۳٫۶٫۱٫ روایی ابزار

روایی (اعتبار): روایی از واژه روا به معنای جایز و درست گرفته شده و روایی به معنای صحیح و درست بودن است. مقصود از «روایی» آن است که وسیله اندازه‌گیری، بتواند خصیصه و ویژگی موردنظر را اندازه بگیرد. اهمیت روایی از آن جهت است که اندازه‌گیری‌های نامناسب و ناکافی می‏تواند هر پژوهش علمی را بی ارزش و ناروا سازد. مفهوم روایی به این سؤال پاسخ می‌دهد که ابزار اندازه‌گیری تاچه حد خصیصه مورد نظر را می‌سنجد (بازرگان ودیگران۱۳۸۰: ۱۷۰).
در این تحقیق سعی شده جهت دستیابی بر اعتبار لازم در طراحی و استفاده از پرسشنامه ها، پس از انجام مطالعه مقدماتی پیرامون موضوع مورد بررسی با مشورت و مصاحبه با اساتید راهنما و مشاور و تایید ایشان و نیز نظر خواهی از کارشناسان مربوطه، پرسشنامه‌های اصلی با تغییرات بسیار خوبی متناسب با صفت طراحی گردد،که از روایی نسبتا کافی برخوردار باشد. هم چنین از روش تحلیل عاملی تأییدی و اکتشافی نیز برای روایی استفاده شده است که نتایج رضایت بخشی بدست آمد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۳٫۶٫۲٫ پایایی ابزار

مقصود از پایایی[۹۱] آن است که ابزار اندازه گیری را در یک فاصله زمانی کوتاه چندین بار و به گروه واحدی از افراد بدهیم نتایج حاصله نزدیک به هم باشد. پایایی پرسشنامه با این امر سر و کار دارد که ابزار اندازه‌گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می‌دهد (بازرگان ودیگران ۱۳۸۰: ۱۶۶).
در این تحقیق به منظور تعیین پایایی آزمون از روش آلفای کرونباخ استفاده گردیده است. این روش برای محاسبه هماهنگی درونی ابزار اندازه‌گیری که خصیصه‌های مختلف را اندازه‌گیری می‌کند به کار می رود.
بنابراین به منظور اندازه‌گیری قابلیت اعتماد، از روش آلفای کرونباخ و با بهره گرفتن از نرم‌افزار ۱۹ Spss انجام گردیده است. با بهره گرفتن از فرمول زیر مقدار ضریب آلفای کرونباخ را محاسبه می‌کنیم.

تعداد زیر مجموعه‌های سئوال‌های پرسشنامه یا آزمون = J واریانس زیر آزمون Jام Sj2 =
واریانس کل پرسشنامه یا آزمون S2 =
N= –
جدول۳٫۲ جدول پایایی پرسشنامه

متغیر های پنهان

آلفای کرونباخ

متغیر های پنهان

آلفای کرونباخ

ویژگی محصول

۰٫۸۸۴

انتظارات مدیریت درباره سهم بازاریابی بین المللی

۰٫۹۲۱

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...