ارزشیابی و پاداش دهی منابع انسانی

۴

۲۳- ۲۲- ۲۱- ۲۰

امور رفاهی منابع انسانی

۸

۳۱- ۳۰- ۲۹- ۲۸- ۲۷- ۲۶- ۲۵- ۲۴

امور اداری و پرسنلی منابع انسانی

۸

۳۹- ۳۸- ۳۷- ۳۶- ۳۵- ۳۴- ۳۳- ۳۲

متن کامل این پرسشنامه در قسمت پیوست‌های این پایان نامه ضمیمه شده است.
۳ـ ۶ـ برآورد روایی[۱۶۰] پرسشنامه
مفهوم روایی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا اندازه گیری متغیرهای روانی که به صورت غیر مستقیم انجام می‌گیرد بدون خطا نیست. بطور کلی “مقصود از روایی یک آزمون یا پرسشنامه آن خصیصه یا ویژگی ابزار گردآوری اطلاعات است که مقولاتی را برای آن در نظر گرفته است تعیین کند” (خلیلی شورینی، ۱۳۷۵، ص ۱۲۵). بررسی و مطالعه روایی ابزارهای اندازه گیری بدون بررسی ماهیت و معنی متغیرها امکان پذیر نیست. لذا روا بودن وسایل اندازه گیری باید به طور جد مورد توجه قرار گیرد.

جهت تعیین روایی پرسشنامه از روایی محتوایی استفاده شد. بر همین اساس پرسشنامه اولیه به چند تن از اساتید و متخصان داده شد که در نهایت آنها بر روی ۳۹ سوال اتفاق نظر داشتند که بدین ترتیب روایی محتوایی پرسشنامه مورد تأیید قرار گرفت.
۳ـ ۷ـ برآورد پایایی[۱۶۱] پرسشنامه
“پایایی به پایداری نتایج آزمون بستگی دارد یعنی اگر آزمون تکرار شود نتیجه آن با نتایج آزمون‌های پیشین نزدیک و یا یکسان باشد، گفته می‌شود که آزمون پایاست در غیر اینصورت آزمون فاقد پایایی بوده و یا اینکه اعتبار آن مورد تردید قرار خواهد گرفت” (بیانی، ۱۳۸۰، ص ۲۲۳).
برای سنجش پایایی پرسشنامه، پس از انجام یک مطالعه مقدماتی و تعیین واریانس سوالات، از طریق ضریب آلفای کرونباخ مورد محاسبه قرار گرفت که ضریب ۹۲/۰ بدست آمد. ضریب پایایی پرسشنامه از طریق فرمول ذیل محاسبه گردید:

در این فرمول :
ra = ضریب پایایی کل آزمون
J = تعداد سئوالات آزمون
= واریانس سئوالات آزمون
S2 = واریانس کل آزمون
۳ـ ۸ـ روش‌های آماری تجزیه و تحلیل داده‌ها
تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از این پژوهش با بهره گرفتن از نرم افزار آماری SPSS 13[162] و در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام شد. در پژوهش حاضر، از شاخص‌های آمار توصیفی فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار، جداول و نمودارها استفاده شد. به منظور تحلیل استنباطی داده‌های بدست آمده از ابزار اندازه گیری از روش‌های آماری t تک متغیره و تحلیل واریانس چند متغیره (مانوا)[۱۶۳] استفاده شد. با توجه به اینکه نظرات یک جامعه آماری مورد بررسی قرار گرفته و میانگین حاصله با سطح متوسط پرسشنامه بررسی می‌شود از روش آماری t تک متغیره استفاده گردیده است و از تحلیل واریانس چند متغیره (مانوا) برای سنجش تفاوت بین میانگین نظرات مدیران بر اساس متغیرهای تعدیل کننده استفاده گردیده است.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده‌ها
مقدمه
تجزیه و تحلیل داده‌های جمع آوری شده با ابزارهای معتبر، یکی از پایه‌های اصلی هر مطالعه و بررسی است. پس از گردآوری داده‌ها، مرحله‎ی جدید از فرایند تحقیق که به مرحله‎ی تجزیه و تحلیل داده‌ها معروف است، آغاز می‎شود. این مرحله در تحقیق اهمیت زیادی دارد، زیرا نشان دهنده ی تلاش‌ها و زحمات گذشته است. در این مرحله محقق با بهره گرفتن از روش‌های مختلف و با تکیه بر معیار عقل سعی می‌کند داده‌ها را در جهت آزمون فرضیه‌ها و ارزیابی آن مورد بررسی قرار دهد.
در این فصل به تجزیه و تحلیل داده‌های حاصل از ابزار اندازه گیری پرداخته شده است. یافته‌های پژوهش بر اساس سوال‌های پژوهش ارائه شده است. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها علاوه بر استفاده از شاخص‌های آماری چون فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار از روش های آمار استنباطی، آزمون t تک متغیره و تحلیل واریانس چند متغیره (مانوا) استفاده شد.
۴ ـ ۱ ـ بررسی ویژگی‌های توصیفی گروه نمونه
در این قسمت به بررسی ویژگی‌های توصیفی گروه نمونه بر اساس متغیرهای جنسیت، سابقه کاری، مدرک تحصیلی و رشته تحصیلی در جداول (۴- ۱) تا (۴-۴) پرداخته شده است.
جدول (۴-۱) توزیع فراوانی گروه نمونه بر اساس جنسیت

شاخص‌های آماری
جنسیت

فراوانی

درصد

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...