۰.۸۷۶

۱۹

۳-۶-۲- پرسشنامه اثربخشی آموزشی

این پرسشنامه برای بررسی اثربخشی آموزشی توسط اسلامی و همکاران (۱۳۹۰) طراحی و روایی و پایایی آن تایید شده است. و دارای ۴۰ سوال است که شش بعد:

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

خلاقیت و نوآوری، همکاری و روحیه تعاون، نظم و انضباط، قدرت تصمیم گیری، رضایت شغلی و بهبود روحیه کارکنان و مهارت های مورد نیاز کارکنان را می سنجد.

۳-۶-۲-۱- روش نمره گذاری

این پرسشنامه بر اساس طیف لیکرت می باشد که از ۱ تا ۵ نمره گذاری شده است.
و گویه های ۱ تا ۶ مربوط به مولفه خلاقیت و نوآوری، گویه های ۷ تا ۱۶ مربوط به مولفه همکاری و روحیه تعاون، گویه های ۱۷ تا ۲۰ مربوط به مولفه نظم و انضباط، گویه های ۲۱ تا ۲۴ مربوط به مولفه قدرت تصمیم گیری، گویه های ۲۵ تا ۳۲ مربوط به مولفه رضایت شغلی و بهبود روحیه کارکنان و گویه های ۳۳ تا ۴۰ مربوط به مولفه مهارت های مورد نیاز کارکنان می باشد.

۳-۶-۲-۲- روایی و پایایی

پایایی این پرسشنامه توسط اسلامی و همکاران، (۱۳۹۰) بررسی و میزان آن با آزمون آلفای کرونباخ با بهره گرفتن از نرم افزار spss برابر با ۸۷/۰ بدست آمده است که پایایی بالایی را نشان می دهد.
پایایی آن در جامعه مورد بررسی ما هم محاسبه شد که برای ۴۰ آیتم ۸۴/۰ بدست آمد که نشان دهنده پایایی خوب پرسشنامه می باشد.

Reliability Statistics

Cronbach’s Alpha

N of Items

۰.۸۴

۴۰

۳-۷- متغیرهای تحقیق

در این تحقیق متغیرهای زیر مورد بررسی قرار می گیرند.
متغیر مستقل: اثربخشی آموزشی
متغیر وابسته: توانمندسازی
متغیرهای کنترل: جنسیت، سن، تحصیلات و سابقه کاری

۳-۸- روش تجزیه و تحلیل آماری :

در پژوهش های ،آماری پس از گرد آوری داده ها گروه نمونه لازم است که بر روی داده ها تجزیه و تحلیل هایی انجام پذیرد تا داده های کمی گردآوری شده تبدیل به داده های کیفی شود ؛ و بتوانیم بر اساس آنها بگوییم فرضیه های پژوهش ما ثابت شده یا رد می شود . همچنین روشی که استفاده می کنیم بسیار مهم است زیرا رعایت نکردن این مسئله باعث می شود نتایجی که به دست می آوریم صحیح نبوده و زحمت های ما به هدر رود. در این تحقیق برای اطلاعات جمعیت شناختی و میزان شرکت در دوره های آموزشی از روش توصیفی و برای بررسی تاثیر دوره های آموزشی بر سطح توانایی کارکنان شرکت آب و خاک سیستان با بهره گرفتن از روش همبستگی و آزمونهای، خی دو، تی استیودنت و همبستگی پیرسون استفاده می گردد. و نرم افزار آماری SPSS برای تحلیلهای آماری بکار می رود.
توصیف: ابتدا مشاهدات توسط روش های آماری توصیفی شامل جدول فراوانی نمودار ها و شاخص های آماری (مرکزی و پراکندگی) توصیف می گردند.
استنباط: مشاهدات توسط روش های آمار استنباطی مانند آزمون معنی داری ضریب همبستگی خطی پیرسون، و آزمون استودنت {تی مستقل }و آزمون تحلیل واریانس یک طرفه) مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد.
فصل چهارم:
تجزیه و تحلیل یافته ها

۴-۱- آمار توصیفی

در این بخش ویژگی‌های فردی و شغلی پاسخگویان بررسی شد. متغیرهای مورد بررسی شامل جنسیت، سن، تحصیلات و سابقه شغلی بودند.

۴-۱-۱- شاخص جنسیت

جدول ۴-۱- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...