دانلود منابع پژوهشی : فایل های پایان نامه درباره تاثیر هوشمندسازی مدارس بر سبک … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
۵
تاثیر استفاده از نرم افزارهای چند رسانهای در درس جامعه شناسی بر پیشرفت تحصیلی(ضامنی و همکاران، ۱۳۹۰)
رایانه و چند رسانهای های جدید قادرند محیط یادگیری را دگرگون و آن را جذاب ، به تثبیت آموختهها و پایداری مواد درسی کمک و منجر به بهبود کیفیت آموزش شوند. باعث افزایش انگیزه تلاش و کوشش برای یادگیری بیشتر کسب نمرات بهتر و تقویت نگرش مثبت و در نهایت پیشرفت تحصیلی را سبب گردند.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۶
تاثیر سبکهای یادگیری در موفقیت تحصیلی دانشجویان کارشناسی رشته علوم اجتماعی (بهاتی و بارت، ۲۰۱۳)
برابری توزیع چهار دسته سبکهای یادگیری در افراد در رشد و سبک یادگیری غالب در دانشجویان جذب کننده است. تفاوت معنی داری بین جنسیت و سبکهای یادگیری وجود دارد
۷
بررسی سبکهای یادگیری (مدل کلب) دانش آموزان در دورههای آموزش زبان آنلاین و دورههای آموزشی چهره به چهره (اشلی دنیسون، ۲۰۱۰)
تفاوت معنی داری بین سبکهای یادگیری در محیط یادگیری آنلاین در مقایسه با محیط یادگیری چهره به چهره نشان داده نشد. زبان آموزان در دوره آنلاین اغلب دارای سبک همگرا و واگرا بودند. زبان آموزان در محیط یادگیری چهره به چهره سبک همگرا را بیشتر ترجیح میدادند.
۸
تاثیر آموزش به کمک کامپیوتر در مقایسه با روش سنتی بر عملکرد درس زیست شناسی دانش آموزان (اوسو و همکاران، ۲۰۱۰)
عملکرد گروه آزمایشی یعنی گروهی که مفاهیم علوم را از طریق کامپیوتر فرا گرفتهاند به طور متوسط بهتر از گروه کنترل که مفاهیم را به روش سنتی فرا گرفتهاند، بود.
دانش آموزان در یادگیری با روش آنلاین نسبت به دانش آموزانی که به روش سنتی آموزش دیده بودند عملکرد بهتری داشتند.
۹
مقایسه تاثیر آموزش الکترونیکی با روش سنتی در سالهای ۲۰۰۸-۱۹۹۶) (جاسچیک، ۲۰۱۰)
تاثیر آموزش الکترونیکی به تنهایی بیشتر از آموزش ترکیبی، یعنی آموزش الکترونیکی به همراه آموزش چهره به چهره میباشد.
۱۰
پیش بینی موفقیت دانش آموزان با روش تدریس فن آوری اطلاعات و ارتباطات همراه با سبکهای مختلف یادگیری در ترکیه (دریاکولو و همکاران، ۲۰۱۰)
رابطه مثبتی بین پیشرفت تحصیلی و روش تدریس با فن آوری اطلاعات و ارتباطات بود.
۲-۳۲-چهارچوب نظری پژوهش
این چهار چوب با تمرکز بر تحقیقات پژوهشگر صاحب نام عرصه سبکهای یادگیری، “کلب” صورت پذیرفته است. پرسشنامه مورد استفاده نیز حاصل کار همین پژوهشگر است. البته شایان ذکر است که در زمینههای مشابه موضوع تحقیق نیز تمرکز و تعمق صورت گرفت.
در این پژوهش مبانی نظری سبکهای یادگیری را، سبکهای یادگیری کلب در دو بعد ادراک و پردازش و چهار مرحله مربوط به چرخه یادگیری:۱- تجربه عینی ۲- مشاهده تاملی ۳- مفهوم سازی انتزاعی و ۴- آزمایشگری فعال میباشد هم چنین از ترکیب این چهار مرحله در چرخه یادگیری، چهار سبک یادگیری ایجاد میشود، که هریک از آنها در یک ربع مربع مختصات قرار دارد. این چهار سبک عبارت اند از :۱- سبک همگرا ۲- سبک واگرا ۳- سبک جذب کننده و ۴- سبک انطباق یابنده.
نمودار ۲-۶ چرخه یادگیری کلب و سبکهای یادگیری کلب
تجربه عینی
واگرا
انطباق یابنده
مشاهده تأملی
آزمایشگری فعال
جذب کننده
همگرا
مفهوم سازی انتزاعی
اساس نظریه کلب، یادگیری تجربی است و بر نقش محوری تجربه در فرایند یادگیری تاکید دارد نظریه سبک یادگیری کلب از یک پرسشنامه ۱۲ سوالی نسخه ۲۰۰۵ تشکیل شده که در پژوهش حاضر هدف بررسی تاثیر هوشمند سازی مدارس بر متغیر سبک یادگیری میباشد و مدل مفهومی این پژوهش به شکل زیر است :
سبک های یادگیری کلب ۲۰۰۵
هوشمند سازی مدارس
سبک یادگیری تجربه عینی
نمودار ۲-۷ رابطه متغیر مستقل و وابسته
سبک یادگیری تجربه عینی
سبک یادگیری مفهوم سازی انتزاعی انتزاعی
سبک یادگیری مشاهده انعکاسی
ورآوری
فصل سوم
روش اجرای تحقیق
مقدمه:
در این فصل پیرامون روش تحقیق، جامعه مورد پژوهش، نمونه و روش گزینش آن، روش جمع آوری اطلاعات، ابزار مورد استفاده در تحقیق بررسی و اعتبار و پایایی ابزار تحقیق و روش های آماری مورد استفاده در تجزیه و تحلیل و داده ها بحث شده است.
۳- ۱ روش پژوهش :
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1401-04-15] [ 07:18:00 ق.ظ ]
|