۵-۵-۴ با توجه به سؤال جزئی شماره ۳ این پژوهش ،میزان توجه به مؤلفه‌های عاطفی کارآفرینی در مجموعه کتب مطالعات اجتماعی پیشنهاد می‌گردد:
با استناد به نتایج این پژوهش میزان توجه به مؤلفه‌های عاطفی نسبت به سایر مؤلفه‌ها در حد خیلی کم می‌باشد و در کل میزان توجه به این مؤلفه‌ها در حد کم و خیلی کم می‌باشد لذا توجه بیشتر به مؤلفه‌ عاطفی و زیر مؤلفه‌های آن در مجموعه کتب مطالعات اجتماعی پیشنهاد می‌گردد.
توجه بیشتر به زیر مؤلفه‌های آرزومندی، خودمختاری، رؤیا، پافشاری، توفیق طلبی، خودمحوری و تحمل شکست در مجموعه کتب مطالعات اجتماعی که نسبت به سایر زیر مؤلفه‌ها در حد خیلی کم به آن‌ها توجه شده است.
۵-۵-۵ با توجه به سؤال جزئی شماره ۴ این پژوهش ،میزان توجه به مؤلفه‌های عقلانی کارآفرینی در مجموعه کتب مطالعات اجتماعی پیشنهاد می‌گردد:
با استناد به نتایج این پژوهش میزان توجه به مؤلفه‌های عقلانی نسبت به سایر مؤلفه‌ها در حد خیلی خوب می‌باشد و در کل میزان توجه به این مؤلفه‌ها در حد کم و خیلی کم می‌باشد لذا توجه بیشتر به مؤلفه‌ عقلانی و زیر مؤلفه‌های آن در مجموعه کتب مطالعات اجتماعی پیشنهاد می‌گردد.
توجه بیشتر به زیر مؤلفه‌های استعداد، خلاقیت، انگیزش، مدیریت زمان، ابداع، عکس‌العمل مثبت نسبت به مشکلات و موانع، کنترل سرنوشت و قاطعیت در مجموعه کتب مطالعات اجتماعی که نسبت به سایر زیر مؤلفه‌ها در حد خیلی کم به آن‌ها توجه شده است.
۵-۵-۶ با توجه به سؤال جزئی شماره ۵این پژوهش ،میزان توجه به مؤلفه‌های سازمانی کارآفرینی در مجموعه کتب مطالعات اجتماعی پیشنهاد می‌گردد:
با استناد به نتایج این پژوهش میزان توجه به مؤلفه‌های سازمانی نسبت به سایر مؤلفه‌ها در حد کم می‌باشد و در کل میزان توجه به این مؤلفه‌ها در حد کم و خیلی کم می‌باشد لذا توجه بیشتر به مؤلفه‌ سازمانی و زیر مؤلفه‌های آن در مجموعه کتب مطالعات اجتماعی پیشنهاد می‌گردد.
توجه بیشتر به زیر مؤلفه‌های تازگی، نیاز به موفقیت، تعرض و تهاجمی بودن و سیاست در مجموعه کتب مطالعات اجتماعی که نسبت به سایر زیر مؤلفه‌ها در حد خیلی کم به آن‌ها توجه شده است.
توجه بیشتر به همه زیر مؤلفه‌های کارآفرینی شامل: اقتصادی، اجتماعی، عاطفی، عقلانی و سازمانی که در حد خیلی کم به آن‌ها توجه شده است به‌ویژه زیر مؤلفه‌های زیر که شامل:
مؤلفه‌های اقتصادی: پیش‌قدم بودن، تحمل ابهام.
مؤلفه‌های اجتماعی: بلوغ و تعادل، پاسخ به پیشنهاد‌ها و انتقادات.
مؤلفه‌های عاطفی: آرزومندی، خودمختاری، رؤیا، پافشاری، توفیق طلبی، خودمحوری و تحمل شکست.
مؤلفه‌های عقلانی: استعداد، خلاقیت، انگیزش، مدیریت زمان، ابداع، عکس‌العمل مثبت نسبت به مشکلات و موانع، کنترل سرنوشت و قاطعیت.
مؤلفه‌های سازمانی: تازگی، نیاز به موفقیت، تعرض و تهاجمی بودن و سیاست.
۵-۵- ۷ با توجه به سؤال جزئی شماره ۶ این پژوهش میزان ارائه فعال یا غیرفعال بودن محتوای کتب مطالعات اجتماعی مقطع ابتدایی پیشنهاد می‌گردد که:
با توجه به نتایج پژوهش و غیرفعال بودن کتاب مطالعات اجتماعی پایه پنجم ، بازنگری در کتاب مطالعات اجتماعی پایه پنجم که درمجموع کتاب غیرفعال می‌باشد و به خاطر آمرانه بودن مطالب و تأکید بیش‌ازحد بر حفظیات از نظر ویلیام رومی نامطلوب می‌باشد که پیشنهاد می‌گردد کتاب مورد بازنگری قرار گیرد.
بازنگری در فعالیت‌های پایه ششم که با توجه به نتایج پژوهش از نظر ویلیام رومی به خاطر تأکید بیش‌ازحد برفعالیت و تفکر خوراک لازم برای فعالیت و خمیرمایه موردنیاز را برای درک و پاسخ به فعالیت‌ها در اختیار فراگیر قرار نداده است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۵-۵-۷ پیشنهاد برای پژوهش های بعدی
انجام پژوهشی با عنوان تحلیل محتوای همه ی کتب مطالعات اجتماعی مقطع ابتدایی در زمینه آموزش مهارت های کارآفرینی.
جمع آوری تمام مؤلفه‌های کارآفرینی به صورت کامل تر و منسجم تر.
ارائه راهکار های مناسب جهت ارتقای مهارت های کارآفرینی در مقطع ابتدایی.
انجام پژوهشی با عنوان میزان نگرش دانش آموزان مقطع ابتدایی نسبت به کارآفرینی.
انجام پژوهشی با عنوان بررسی میزان کاربست مؤلفه‌های کارآفرینی توسط دانش آموزان مقطع ابتدایی.
۵-۶ محدودیت‌های پژوهش
در این پژوهش کمبود پژوهش‌های مشابه ایرانی و خارجی برای پژوهشگر محدودیت‌هایی ایجاد کرد چراکه بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانست در تدوین روش پژوهش و مرور ادبیات راهگشا باشد.
عدم وجود استانداردها و یا شاخص‌ها و ویژگی‌هایی برای استخراج دقیق مؤلفه‌های کارآفرینی و در نظر گرفتن این ویژگی‌ها به‌عنوان مؤلفه‌های کارآفرینی.
عدم امکان استفاده از کتب درسی سایر کشورها در راستای ارزیابی تطبیقی کتب درسی کشور با این کتب، به دلیل وجود تفاوت‌های فرهنگی بین کشورها.
منابع و مآخذ
منابع و مآخذ
ابراهیمی، احمد (۱۳۸۸). مدیریت زمان،روزنامه مستقل سراسری صبح ایران، شماره:۳۴۲۶٫
احمد پور داریانی، محمود (۱۳۸۱)، کارآفرینی (تعاریف، نظریه‌ها، الگوها) تهران، شرکت پردیس، ص ۵۷.
احمدپور داریانی، محمود ، عزیزی، محمد (۱۳۸۹). کارآفرینی، تهران: انتشارات محراب قلم. محراب.
احمدی، سید علی اکبر، درویش، حسن (۱۳۸۶). مبانی کارآفرینی تهران، دانشگاه پیام نور.
احمدی، غلام علی، فضائلی فر، زینب (۱۳۹۲). تحلیل محتوای کتاب های آموزش حرفه و فن دوره راهنمایی بر اساس شاخص های کارآفرینی، مجله توسعه کارآفرینی، دوره ششم، شماره اول.
اسعدی، نرگس (۱۳۹۱). ضرورت آموزش کارآفرینی در ایران،هفته نامه خبری تحلیلی، سال دهم، ص ۴۹۹.
اسلام پور، عسکری (۱۳۸۵). انتقاد و انتقاد پذیری از نگاه اسلام، مجله مبلغان: فقه و اصول، شماره ۸۸، اسفند ۸۵، ص ۱۰۵-۸۸٫
اکبری، کرامت اله (۱۳۸۵). توسعه کارآفرینی، انشارات جهاد دانشگاهی، چاپ اول
امامی نائینی، نسرین (۱۳۸۵). کتاب همدلی، نشر سازمان بهزیستی کشور.
امامی، محمدرضا، سعیدی، معصومه (۱۳۸۷). ابعاد و راهکارهای پرورش و توسعه فرهنگ کارآفرینی و کارآفرین پروری در کشور، ماهنامه کار و جامعه، شماره ۹۸ و ۹۹، ص ۵۴-۶۱٫
ایمانی،محسن؛ مظفر،محمد(۱۳۸۳). تحلیل محتوای کتاب هدیه های آسمان و کتاب کار در مقایسه با محتوای کتاب تعلیمات دینی سال دوم دبستان ،مجله علمی پژوهشی نوآوری های آموزشی شماره ۷، صص :۱۲۴-۱۱۵٫
آقایار، سیروس، شریفی درآمدی، پرویز (۱۳۸۶). هوش هیجانی سازمانی، اصفهان، انتشارات سپاهان.
بازوند، کیومرث، کاشف، میرمحمد، اسمعیلی، محمد رضا (۱۳۹۲) رابطه هوش هیجانی، تعهد سازمانی و رضایت شغلی کارکنان اداره کل تربیت بدنی استان لرستان، نشریه مدیریت ورزشی، دوره پنجم، شماره ۴،صص:۱۴۴-۱۲۵٫
بخشی، منصوره (۱۳۹۲). پاسداران بصیر در مقابله با جنگ نرم، فصلنامه عملیات روانی، سال نهم، شماره ۳۶،صفحات :۱۵-۱٫
بورقانی فراهانی، سهیلا (۱۳۸۲). نگاهی به کارآفرینی و ویژگی های کارآفرینان، نشریه اصلاح و تربیت، شماره ۲۱، آذر ۱۳۸۲، ص ۳۵-۳۴٫
بهکیش، محمد مهدی (۱۳۸۱). اقتصاد چیست؟ نشر نی، چاپ دوم.
پایک، جان (۱۳۹۱). فرهنگ اصطلاحات سیاسی، ترجمه محمدعلی تقوی و محمد رنجکش، تهران: نشر مرکز.
پیرانی، عارف (۱۳۸۸). بررسی موانع استفاده از روش‌های نوین تدریس توسط معلمان دوره راهنمایی استان ایلام در سال تحصیلی ۸۸/۸۷، انتشارات شورای تحقیقات استان ایلام.
تفضیلی، فریدون (۱۳۷۲). تاریخ عقاید اقتصادی از افلاطون تا دوره معاصر، نشر نی، چاپ اول، ص ۹۸.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...