هومن. حیدر علی،(۱۳۷۶)،شناخت روش علمی در علوم رفتاری، تهران، چاپ آزمون.
هومن، حیدرعلی(۱۳۸۴). مدل یابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل. تهران: انتشارات سمت.
منابع انگلیسی:

    1. Aboyassin, Marwan Alnsour, Moayyad Alkloub, (2011),”Achieving total quality management using knowledge management practices: A field study at the Jordanian insurance sector”, International Journal of Commerce and Management, Vol. 21 Iss: 4 pp. 394 – ۴۰۹.

Alavi, M and leidner D.E. (2000), Review: knowledge management and knowledge management system: conceptual foundations and research issues. Organization studies,14(4): 335-343.
Allee, verna. (2001). 12 principle of knowledge management critical success factors, journal of knowledge management,15(3):107-136.
Antony , J . Leung, K . , knowles, G. and Gosh, S. (2002). Critical success factors of TQM implementation. Vol.19. No.5,pp 551-66.
Bajaria,H. J. (2000). Knowledge creation and management: inseparable twins, total quality management,11(4): 502-573.
Barney, J.B.(1991). Firm resources and sustained competitive advantage journal of management,17:99-120.
Bemowski, K. 919920. The quality Glossary. Quality progress. Vol 25, pp:18-19.
Blackler, F. (1995). The knowledge, The knowledge work and organization: an overview and interpretation. Organizal studies,16(6):1021-1046.
Boisot, M. H. (1998). The knowledge assets: securingcompetetive advantage in the informal economy,oxford: oxford university press.
Casey,A. F. (1997). Thinking carefully about The knowledge management. Available at : www.forbs.com.
Choi, B and lee, B. (2003). The knowledge as a catalyst for innovation within organizations. Organization study,18(7):403-419.
Clark,J & rollo, C.(2001). The knowledge management & transformational leadership, available at: www.aces.uiuc.edu.
Davenport ,T . (1997). 10principle of km. The knowledge and process management,493): 149-158.
Davenport ,T and prusak, L. (1998). Working knowledge: how organizations manage what they know . boston: Harvard business school press.
Dean, James. (1994). Management theory and canading of management ,pp :23
Deing, Rose and Corby, oliver. (1999). Method and tools for corporation knoeledge management. available at: www.citeseer.ist.psu.edu.
Haines, Troy. (2001). The problem of knowledge management, available at: www. Information/ir/ hartly.html.
Hales, steve. ( 2001) . dimensions knowledgeand its management, available at www.insighting.co.uk.
Hashmi, Khuram. (2008). Introduction and implementation of TQM
Huber, H. (1991). Organizational learning: the contributing processes and the literature. Organizational science, 2:88-115.
Johnston, Ron. (2000). Knowledge management staying in front, available at www.aciic.org.au
Jorna, Rene. (2001). Knowledge types and organization forms in knowledge, available at www.hds.fr.
machluoT Fritz. (1999). Knowledge: its creation, distribution and implementation. Prinston: prinston press.
malhotraT Ygesh. (2000). From information management to knowledge management, available at www.brint.com.
McDermott,R. and O’dell .C.(2001). Overcoming cultural barrier to shaining knowledge. Journal of knowledge management,691): 45-53.
Motwani . J. (2001). Critical factors and performance,easurement of TQM
Newman, B. and Conrad,d. (1999). The knowlrdge management forum, available at www.km-forum.org.
Nonaka, I and Takeuchi, H. (1995). The knowledge creating companycreate the dynamic of innovation. New York: oxford university press.
Nonaka, I and Toyoma, et al. (2000). SECI, Ba and leadership: a unified Model Dynamic Knowledge Creation, long Range Planning.
Nonaka, I. (1994).A dynamic theory of organizational knowledge creation. Organization sience,5(1): 14-37.
O’Dell, c and Grayson, C. J. (1998). Only we knew we know: idensification and transfer of internal best practice, California management review,4(3):154-174.
Oakland, John. S. (1993). TQM, 2nd Ed. Oxford. Buttre worth- Heinemann
Sooknanan, J. (2001). Knowledge management in public sector, available at: www.distination crm.com.
Suaze, david. (2002). Tqm and channel quality to obtain costumer satisfaction,. University of Honda, pp:1-2.
Wiig, karl. (1999). Comprehensive knowledge management, available at: www.ecz.edo.
Wiig, karl. (1999). The intelligent enterprise and knowledge management, available at: www.ecz.edo.
Wiig, karl. (2000). Application of knowledge management in public administration, available at: www.egov.pl.
Zack, M. H. (1999). Developing knowledge strategy. Knowledge management review, 41(3):125-14.
ضمائم
پیوست ها
ضمیمه الف: پرسشنامه
بسمه تعالی
پاسخگوی محترم، پرسشنامه حاضر به منظور تکمیل پایان‌نامه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت بیمه جهت بررسی رابطه بین مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع در شرکتهای بیمه طراحی شده است. خواهشمند است با پاسخگوئی به سوالات مطرح شده، ما را در اجرای این تحقیق و دستیابی به اهداف آن یاری فرمائید . لازم به ذکر است کلیه پاسخ ها به صورت محرمانه باقی می مانند. با تشکر از همکاری شما و زمانی که برای پر کردن پرسشنامه اختصاص می دهید.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

با احترام
پریسا قندور ( دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی – گرایش بیمه – دانشگاه علامه طباطبایی)
مشخصات فردی پاسخ دهنده:
الف) جنسیت ………………………….. ب) سابقه فعالیت در شرکت ………… سال
ج) میزان تحصیلات …………………….. د) سن ………… سال

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...