اهداف:

    1. بچه ها به تصاویری نگاه کنند که موقعیت حل مسئله به همراه پاسخ ها را ارائه می‌دهد.

  1. بچه ها تکنیک صبر کن، بپرس و عمل کن را یاد بگیرند.

وسایل لازم:

. کارت‌های حل مسئله

. سی دی موسیقی

.پوستر آهنگ‌ها

. پوستر حل مسئله

درس ۱۱:چه اتفاقی افتاده است؟ دستیابی به قدرت حل مسئله

دورنمای درس:

سومین جلسه ی آموزش دستیابی به قدرت حل مسئله،به روال دو جلسه ی قبل می گذرد.در ابتدا به کوذپدکان یاد می‌دهیم که در موقعیتهای حل مسئله ی روی پوستر چه راه حلهایی را می‌توانند به کار بگیرند.بعد، آن ها یک تکنیک حل مسئله را به کار می گیرند.پژوهشگر با طراحی یک داستان نمایشی که موقعیت حل مسئله ای در آن به اجرا در می‌آید کمک کرد تا بچه ها به تمرین تکنیک یاد گرفته شده بپردازند.

اهداف:

    1. کودکان به کارت تصاویر از موقعیتهای حل مسئله نگاه کرده و حل مسئله در این موقعیت‌ها به آن ها آموزش داده شود.

  1. بچه ها یکی از تکنیک‌های یادگرفته شده را به کار گیرند.

وسایل لازم:

. کارت تصاویر حل مسئله

. سی دی موسیقی

. پوستر اهنگها

. پوستر حل مسئله

قسمت ۴: معرفی برنامه های تکمیلی

در این قسمت، برنامه هایی به عنوان فعالیت‌های تکمیلی پیشنهاد شده که پژوهشگر برنامه هایی را که به کار گرفته، در اینجا معرفی می‌کند.

قسمت۵ : ارتباط با والدین

نامه ای به والدین: جهت کسب اجازه و درخواست همکاری لازم

والدین عزیز…………….،با سلام

موضوع تحقیق من ” اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر شایستگی اجتماعی کودکان پیش دبستانی ” است.

با کسب اجازه از شما، ما کودک شما را در برنامه ی آموزش تنظیم هیجان شرکت داده ایم. در این برنامه به کودک شما یاد می‌دهیم هیجانهای خود را بشناسد، آن ها را نام ببرد و مدیریت آن ها را با توجه به موقعیت یاد بگیرد. در مطالعات علمی معلوم شده، یادگیری این مهارت‌ها در سنین پیش دبستانی بسیار موثرتر از یادگیری خواندن و مفاهیم ریاضی ست. این مهارت‌ها کودک شما را برای ورود به دنیای مدرسه و بعد از آن آماده می‌سازد.

مسلم است که همکاری شما در این تحقیق، هم به نفع فرزندتان بوده و هم کمکی به روشن تر شدن هرچه بیشتر این موضوع در دنیای علم و سپس ایجاد تغییراتی کوچک اما مفید در دنیای بزرگ و پیچیده ی کودکان می‌کند. در طول برنامه، نامه هایی برای شما فرستاده می شود، در ضمن آن ها تکالیفی توضیح داده شده که بایستی کودک شما این تکالیف را در خانه انجام دهد.

تقاضا داریم رضایت خود را (کتبی) از شرکت فرزندتان در این برنامه به ما اعلام کنید.

در صورتی که سوالی دارید می توانید با شماره ی زیر تماس بگیرید: ۰۹۱۸۸۵۹۸۱۰۵

از همکاری شما سپاس‌گزاریم.

موضوع نامه: تکنیک تغییر و درخشش

سلام.

والدین عزیز:

یکی از درسهای ما آموزش تکنیک ” تغییر و درخشش” است.این تکنیک به فرزند شما کمک می‌کند تا نگرش و هیجانهای مثبت را افزایش دهد. بهتر است شما هم این تکنیک را با کودکان خود در منزل تمرین کنید تمرین این تکنیک در طول روز آرامش شما را هم بیشتر کرده،و آمادگی شما را برای صبور بودن در موقعیتهای استرس زا افزایش می‌دهد..

دستورالعملهای این تکنیک:

.آیا دقت کرده اید زمانی که احساس عشق و دوستی به کسی دارید،در قلبتان گرما هست؟ این گرمای قلب را به گرمای متششع از خورشید توصیف کرده ایم.تا کنون گرمای خورشید را بر پوست خود حس کرده اید؟در آن هنگام چه احساسی دارید؟ وقتی ما احساس عشق و دوستی، یا قدردانی و مراقبت به کسی داریم یا حتی این احساسها را به شی خاصی داریم،گرمایی همچون گرمای نور خورشید در قلب ماست.

.توجه خود را بر قلبتان متمرکز کنید،دست خود را بر قلب خود بگذارید.

.حال سعی کنید هوا را به داخل سینه برده و خارج کنید. سه بار این کار را انجام دهید.

. در این هنگام به کسی فکر کنید که شما را شاد می‌کند.یا حتی می توانید خاطره ای خوش یا مکانی خاطره انگیز را به یاد آورید.احساسهای مربوط به آن خاطره را به یاد آورده،و سعی کنید این احساس را به کسی یا چیزی که دوستش دارید،انتقال دهید.

با تشکر از همراهی شما

موضوع نامه: بازشناسی هیجان‌ها

سلام.

والدین عزیز:

سالها تحقیق، اهمیت یادگیری مهارت‌های اجتماعی و هیجانی را برای رشد کودک معلوم ‌کرده‌است.داشتن این مهارت‌ها به فعالیت‌های یادگیری کودکان کمک بسزا و غیر قابل اجتنابی خواهد کرد، چرا که به رشد خود-کنترلی و همراهی با دیگران در محیط مدرسه کمک می‌کند.

بخش مهمی از این مهارت‌ها، یادگیری بازشناسی هیجان‌ها در خود و دیگران است. ما پیشنهاد می‌دهیم که زمانی را با کودکان خود برای یادگیری بازشناسی و نام گذاری هیجانهای مختلف بگذارید. هیجانهایی که به طور معمول کودکان با آن روبرو می‌شوند شامل احساس شادی، غمگینی،خشم، ترس و دوستی است. وقتی زمان مناسبش رسید کودکان را تشویق کنید تا با احساس آن لحظه روبه رو شوند.

ما مجددا از همکاری شما در منزل سپاس‌گزاریم. همکاری شما به قوی­تر کردن آموزش ما کمک خواهد کرد.

سپاس فراوان

Abstracte

Abstract

Abstract

The purpose of this study was to investigate effectiveness of education of emotion regulation on social competence in preschool children. In this study, the control-exprimental design was used. The statical society was contained total preschool children in Tehran. 2 pre-school educational centers was choiced by multi-level clustering sampling. Education of emotion regulation contained 11 lessons that two sessions was in one week, duration of this process was 14 weeks.’The evalution of social behaviors ‘ from Weea and Davin(1980) was used and educationers was completed in pre-education and post-education. From t independent test was used for data analysis.The differences between data of pre-education and post-education was significant statiscally.

Key words:

education of emotion regulation, social competence, preschool children

Allameh Tabatabaei Unuversity

Faculty of educational and psychology

Examaining of training of emotion regulation on social competence in preschool children

By

Mahboobeh Maleki

Supervisor

Dr. Ahmad Borjali

Advisor

Dr. Norali Farokhi

January 2013

    1. recurrent adaptive problems ↑

    1. well-being ↑

    1. Lazarus ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...