فایل های پایان نامه درباره سنجش اثربخشی مدیریت ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
۷
برای ارزیابی عملکرد یک سازمان در اجرای مدیریت دانش،معیاری با عنوان شاخص عملکرد مدیریت دانش(KMPI) ارائه شد و سپس برای اندازه گیری مدیریت دانش در بازار (KOSDAQ)کره و بررسی ارتباط سطح عملکرد مدیریت دانش با عملکرد شرکت از آن بکار رفت.. نتایج بدست آمده از ۱۰۱ شرکت، شاخص عملکرد مدیریت دانش آنها در دامنه۰.۲۶الی۵۱. نشان میدهد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
شاخص عملکرد مدیریت دانش
۲۰۰۵
لی و همکاران
۸
مدلی را برای سنجش موفقیت سیستم مدیریت دانش در سازمانهای دانش محور توسعه دادند. و نشان دادند که سیستم مدیریت دانش موفق دارای متغیّرهای: کیفیت سیستم، کیفیت دانش، کیفیت خدمات، تمایل به کاربرد و رضایت کاربر است.
موفقیت سیستم مدیریت دانش
۲۰۰۵
هالاوی
۹
با مرور بر ادبیات و بررسی مقالهها در زمینه ارزیابی عملکرد مدیریت دانش از سال ۱۹۹۵تا ۲۰۰۴ آنها را در هشت دسته طبقه بندی کنند که شامل: تجزیه و تحلیل کیفی، تجزیه و تحلیل کیفی، تجزیه و تحلیل شاخص های مالی، تجزیه و تحلیل شاخص های غیر مالی، تجزیه و تحلیل عملکرد داخلی، تجزیه و تحلیل عملکرد خارجی، تجزیه و تحلیل سازمان محور و تجزیه و تحلیل پروژه محور.
ارزیابی عملکرد مدیریت دانش
۲۰۰۵
چن و چن
۱۰
پس از بررسی پنج اصل مدیریت دانش نشان دادند موفقیت و اثربخشی مدیریت دانش در سازمانها بستگی به تعهد کامل سازمانها و کارکنان به پنج اصل مدیریت دانش دارد. همچنین برای سنجش اثربخشی مدیریت دانش مدلی از توانمندیهای و فرایندهای مدیریت دانش را ارائه دادند.بر اساس یافتههای تحقیق هر چه توانمندیهای مدیریت دانش (فناوری، ساختار، فرهنگ، تخصص، یادگیری و اطلاعات) تشویقکننده و حمایتکننده فرایندهای مدیریت دانش(کسب، تولید، ذخیره و کاربرد) باشند اثربخشی مدیریت دانش بیشتر خواهد بود و سازمانها میتوانند به اهداف تعیین شده با اثربخشی بیشتری دست یابند.
بررسی اثربخشی مدیریت دانش
۱۳۹۱
ابراهیمیان و همکاران
۱۱
پس از مطالعه ادبیات موضوع و دریافت نظرهای متخصصان از طریق مصاحبهها عمیق و بررسی آنها، در مجموع ۳۴ زیر معیار در قالب ۶ معیار اصلی( منابع انسانی،مدیریت -ساختار،خلق و جمع آوری دانش،حفظ و بقا دانش ،انتقال دانش ، بکارگیری و به روز رسانی دانش) جهت ارزیابی اثربخشی مدیریت دانش در مراکز پژوهشی مشخص شدند .در این پژوهش داده ها، بر اساس فرایند تحلیل سلسله مراتبی توسعه یافته فازی تحلیل شدند.نتایج تجزیه و تحلیل نشان داد که معیار”منابع انسانی” بیشترین اهمیت را در بین معیارها را دارد و در نهایت هم از این مدل برای ارزیابی اثربخشی مدیریت دانش ۹ مرکز پژوهشی در ایران استفاده شد.
تعیین و اولویتبندی معیارهای مؤثر بر اثربخشی مدیریت دانش در سازمانهای تحقیقاتی ایران
۱۳۹۰
نهاوندی و همکاران
۱۲
این پژوهش در وهله اول،به اولویت بندی شاخصهای ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت دانش وزارت راه و ترابری و تعیین وزن آنها با بهره گرفتن از فرایند تحلیل سلسله مراتبی(AHP) و دوم به ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت دانش وزارت راه و ترابری بر اساس کارت امتیازی متوازن(BSC) با بهره گرفتن از روش ارزیابی جامع فازی پرداخت. بر اساس نتایج به دست آمده، عملکرد این سیستم در وزارت راه و ترابری از سطح متوسط برخوردار بود و پیشنهاداتی برای بهبود آن ارائه شد.
ارزیابی عملکرد سیستم مدیریت دانش
۱۳۹۰
موسیخانی و نادی
۱۳
این تحقیق با هدف بررسی منافع و مسائل مدیریت دانش، تبیین مؤلفه های ارزیابی مدیریت دانش و بررسی وضعیت مدیریت دانش و مؤلفه های آن در مؤسسات آموزش عالی در دانشکده های مدیریت سه دانشگاه تهران،تربیت مدرس و یزد صورت گرفته است. در این تحقیق مدلی مفهومی طراحی گردید که ابعاد آن شامل: مدیریت دانش و نوآوری دانش،تسهیم دانش، نگهداری دانش و ایجاد دانش میباشد. جمعآوری داده از طریق توزیع پرسشنامه بین ۳۷ اعضای هیئت علمی سه دانشکدهی مورد مطالعه انجام شد. نتایج نشان داد که وضعیت مدیریت دانش در هر سه دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، تربیت مدرس و یزد نامطلوب میباشد و فقط وضعیت بعضی از مؤلفه ها در آنها مطلوب است.
ارزشیابی و آسیبشناسی مدیریت دانش در مؤسسات آموزش عالی
۱۳۹۰
بردبار و کنجکاو منفرد
۱۴
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1401-04-15] [ 10:04:00 ق.ظ ]
|