فایل پایان نامه با فرمت word : دانلود پروژه های پژوهشی درباره بررسی عوامل موثر بر … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
۱۳۸۹
الگوی کارآفرینی سازمانی
(مطالعه موردی: اداره کل تعاون استان تهران)
سازمانها نمیتوانند با تعداد اندکی افراد خلاق و کارآفرین و یا اجرای چند طرح کارآفرینانه بر رقبای کوچک، چابک، نوآور، فرصت گرا و کم هزینه فایق آیند، بلکه باید شرایطی را فراهم کنند تا همه کارکنان روحیه کارآفرینانه پیدا کنند و بتوانند براحتی، مستمر و بطور فردی یا گروهی فعالیتهای کارآفرینانه خود را به اجرا درآورند که مستلزم پیاده سازی پدیده ای تحت عنوان کارآفرینی سازمانی است.
مقدسی
۱۳۸۸
امکان سنجی پیاده سازی کارآفرینی سازمانی
در شرکت تولیدی صنعتی سها طب
دوره های آموزشی برای کارکنان و میزان حمایت و پشتیبانی مدیران ارشد از افراد خلاق و نوآور برای پیاده سازی کارآفرینی سازمانی در شرکت مورد تحقیق در وضعیت مناسبی قرار دارند، ولی میزان توجه به کارها، داشتن رویکرد استراتژیک، سبک رهبری مدیران ارشد شرکت و ساختارسازمانی برای پیاده سازی کارآفرینی سازمانی در بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات و تیمی بین کارکنان در وضعیت مناسبی قرار ندارد
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
مقیمی
۱۳۸۳
عوامل موثر بر کارآفرینی سازمانی در سازمان های بخش خدمات اجتماعی و فرهنگی دولتی ایران
این تحقیق الگویی کاربردی برای بهبود کارآفرینی در سازمانهای اجتماعی و فرهنگی دولتی طراحی و تبیین نمود. برای شناسایی عوامل موثر سه دسته ساختاری، رفتاری و محیطی مورد بررسی قرار گرفتند. باتوجه به اینکه سازمانهای خدمات اجتماعی و فرهنگی دولتی ایران که در طبقه بندی عملیات در قالب امور اجتماعی می گنجیدند، به عنوان جامعه هدف مورد بررسی قرار گرفتند.
فصـل سوم
روش اجرای تحقیـق
۳-۱- مقدمه
تحقیق علمی، پیگیری یک روش گام به گام، منطقی، منظم و دقیق برای شناسایی مشکلات، گردآوری داده ها، تجزیه و تحلیل داده ها و استنتاج معتبر از آنها است و نتیجه نهایی این فرایند کشف واقعیات جدیدی است که کمک می کند تا مشکلات موجود حل شوند (سکاران، ۱۳۸۵، ۱۳و ۶). در ضمن آمار علمی جدید محسوب میشود که شیوه ها و روش های آن در قرن اخیر تکوین و بسط یافته و با آن که مدت زیادی از پیدایش آن نمیگذرد، به سرعت توسعه یافته، به طوری که قلمرو مفاهیم مورد استفاده در آن از علوم ریاضی هم فراتر رفته و به کارگیری آن نیز در سایر علوم رواج یافته است. آمار به عنوان یک علم، امروزه شامل مفاهیم و روش هایی است که در تمام پژوهش هایی که تجزیه و تحلیل آن داده هستند، اهمیت بسیار دارد (آذر و مومنی، ۱۳۸۲، ۴-۱). در این فصل، روش شناسی که بخش عملی تحقیق را در بر می گیرد مورد بررسی قرار گرفته است. مباحث مطرح شده در این فصل عبارتند از فرایند اجرای تحقیق، روش اجرایی تحقیق، روش نمونه گیری، روش جمع آوری اطلاعات، ابزار جمع آوری اطلاعات، اعتبار و پایایی پرسشنامه و روش تجزیه و تحلیل آماری.
۳-۲- فرایند اجرای تحقیق
در این تحقیق ابتدا با بررسی ادبیات تحقیق و بر اساس مسئله بیان شده، متغیرهای اصلی تحقیق شناسایی شده و فرضیه ها بر اساس چهارچوب نظری و مدل تحقیق شکل گرفتند. سپس داده های مورد نیاز برای سنجش و اندازه گیری متغیرهای فوق به وسیله پرسشنامه و به صورت میدانی از مدیران و کارکنان بانک های خصوصی شهر رشت جمع آوری شده، تبدیل به امتیازات مربوط شده و برای تجزیه و تحلیل با بهره گرفتن از نرم افزارهای SPSS 16.0 و Lisrel 8.80آماده گردیدند. در ادامه با محاسبه مشخصه های توصیفی متغیرها و جداول مربوطه، توزیع صفت های متغیرها بررسی و در نهایت به آزمون فرضیه ها و ارائه مدل نهایی اقدام شد.
۳-۳- روش تحقیق
پژوهش حاضر از لحاظ دسته بندی تحقیقات بر حسب نحوه گردآوری داده ها یا به عبارت دیگر طرح تحقیق، تحقیقی توصیفی به شمار می رود که به توصیف ویژگی های نمونه و سپس تعمیم این ویژگی ها به جامعه آماری می پردازد. تحقیقات توصیفی خود بر چند دسته هستند که در این پژوهش، نوع پیمایشی آن بکار رفته است. همچنین پژوهش حاضر بر اساس هدف، یک تحقیق کاربردی است و از آنجا که در یک مدل چند متغیره به بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی می پردازد، برحسب روش، از نوع علّی می باشد.
۳-۴- جامعه و نمونه آماری
جامعه آماری عبارت است از مجموعه ای از افراد یا واحدهایی که دارای حداقل یک صفت مشترک باشند. معمولاً در هر پژوهش جامعه مورد بررسی یک جامعه آماری است که پژوهشگر مایل است در باره آن به مطالعه بپردازد (مقیمی، ۱۳۷۷، ۲۹۴). جامعه آماری در تحقیق حاضر، بانکهای خصوصی شهر رشت (شامل بانکهای صادرات ایران، ملت، قوامین، پارسیان، پاسارگاد و بانک تجارت) را در بر میگیرد. نمونه، بخشی از جامعه است که معرف آن می باشد و به عبارت دیگر عبارت است از تعداد محدودی از آحاد جامعه آماری که بیان کننده ویژگی های اصلی جامعه باشد (آذر و مومنی، ۱۳۸۷، ۶). نمونه برداری، فرایند انتخاب کردن تعداد کافی از میان اعضای جامعه آماری است، به طوری که با مطالعه گروه نمونه و فهمیدن خصوصیات یا ویژگی های آزمودنی های گروه نمونه بتوان این خصوصیات یا ویژگی ها را به اعضای جامعه آماری تعمیم داد (سکاران، ۱۳۸۵، ۲۹۶). به منظور تحلیل داده ها و آزمون فرضیه های تحقیق از روش مدل یابی معادلات ساختاری استفاده گردید. حجم نمونه در روش شناسی مدل یابی معادلات ساختاری میتواند بین ۵ تا ۱۵ مشاهده به ازای هر متغیر اندازه گیری شده تعیین شود. یعنی۵q≤n≤۱۵q . طبق این فرمول q تعداد متغیرهای مشاهده شده (گویه های پرسشنامه) و n حجم نمونه است(هومن، ۱۳۸۴). با توجه اینکه پرسشنامه تحقیق حاضر حاوی ۳۰ گویه است، حجم نمونه با در نظر گرفتن مقدار متوسط ۱۰ مشاهده به ازای هر متغیر، برابر با ۳۰۰ می باشد. جهت دریافت پاسخ های بیشتر، تعداد ۴۰۰ پرسشنامه در ۴۰ شعبه از این شش بانک خصوصی فعال در سطح شهر رشت (هر شعبه ۱۰ عدد پرسشنامه) توزیع گردید که از این تعداد، ۳۲۸ عدد پرسشنامه قابل قبول استخراج گردید که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. ضمنا در تحقیق حاضر از شیوه نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس استفاده شده است. نمونه برداری جامعه در دسترس شامل جمع آوری اطلاعات از اعضای جامعه ای است که برای دستیابی به اطلاعات آن به سادگی در دسترس می باشند (سکاران، ۱۳۸۵، ۳۰۹).
۳-۵- روش و ابزار جمع آوری داده ها
در این تحقیق از پرسشنامه ارائه شده توسط فینی و دیگران (۲۰۱۲) جهت جمع آوری داده ها استفاده می شود. سؤالات پرسشنامه به گونه ای طراحی شده که پاسخ دهندگان، گزینه ها را بر مبنای طیف لیکرت ۵ گزینه ای از کاملاً موافقم تا کاملاً مخالفم به شرح جدول ۳-۱ علامت گذاری می کنند.
جدول ۳-۱- صفات کیفی و ارزش های عددی گزینه های پرسشنامه
کاملاً موافقم
موافقم
تا حدودی
مخالفم
کاملاً مخالفم
طیف کلی
۵
۴
۳
۲
۱
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1401-04-15] [ 07:28:00 ق.ظ ]
|