هماهنگی واحد تحقیقات و واحد بازاریابی، در رابطه با طرح و تنوع محصولات

۴۵

۵۲

۴۱

۴۸

۳.۱۲

۱.۳۱

۴۱.۹۸

اثرگذاری رنگ محصولات در قیمت محصولات شرکت

۴۸

۵۶

۳۸

۴۴

۳.۱۶

۱.۳۷

۴۳.۳۵

اثرگذاری تنوع محصولات در قیمت محصولات شرکت

۷۱

۸۲

۱۵

۱۸

۳.۹۰

۱.۱۳

۲۸.۹۷

بر اساس داده های جدول ۱۸-۴، از چهارده عاملی که معیارهای ذهنی را سنجیده اند، بیشترین میزان اثربخشی مربوط به “مشتری نه چندان زیاد برای محصولات متمایز” (۹۲%) وکمترین میزان اثر بخشی مربوط به “توانایی شرکت در سازشکاری با محیط در حال تغییر بازاردر ارائه ی محصولات با رنگ ها، طرح ها، و ابعاد، متنوع” (۴۰%) است. با نگرش به میانگین عوامل در می یابیم که بیشترین میانگین مربوط به”مشتری نه چندان زیاد برای محصولات متمایز” (۴.۴۴= ) و کمترین میانگین مربوط به “توانایی شرکت در سازشکاری با محیط در حال تغییر بازاردر ارائه ی محصولات با رنگ ها، طرح ها، و ابعاد، متنوع” (۳.۰۶= ) می باشد. همانطور که مشاهده می شود “مشتری نه چندان زیاد برای محصولات متمایز” رتبه ی اول میزان اثربخشی را کسب و همچنین بالاترین مقدار متوسط توجه بازاریابان و کارشناسان فروش را به خود جلب نموده است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۴-۴) آمار استنباطی: وضعیت نرمال بودن و آزمون فرضیه ها

به منظور تحلیل داده‌های تحقیق از تحلیل‌های گوناگونی استفاده گردیده است. ابتدا نرمال بودن متغیرهای تحقیق توسط آزمون کالموگروف-اسمیرنوف مورد سنجش قرار گرفت و سپس برای بررسی فرضیات تحقیق از آزمون­های رگرسیون چند متغیره، پیرسون و فیشر استفاده شد.

۱-۴-۴) آزمون وضعیت نرمال بودن مؤلفه ها

قبل از سنجش فرضیات تحقیق ابتدا باید از نرمال بودن توزیع مؤلفه‌های تحقیق اطمینان حاصل کنیم. در صورتی که مؤلفه‌های ما نرمال باشند، آزمون­های مناسب برای بررسی فرضیات تحقیق، آزمون­های پارامتریک و در صورتی که نرمال نباشد از آزمون­های ناپارامتریک استفاده خواهد شد. برای بررسی نرمال بودن مؤلفه‌های از آزمون کالموگروف-اسمیرنوف استفاده شد که یک نوع آزمون نا پارامتریک می‌باشد. محاسبه آماره این آزمون توسط نرم‌افزار SPSS امکان پذیر می‌باشد. در صورتی که مقدار آماره ارائه شده توسط این آزمون بیشتر از ۵% باشد، فرض صفر آماری مبنی بر نرمال بودن توزیع متغیر مورد بررسی با اطمینان ۹۵% پذیرفته می‌شود. نتایج مربوط به آزمون نرمال بودن مؤلفه‌ها در جدول (۱۹-۴) آماده است.
جدول ۱۹-۴: نتایج آزمون نرمال بودن مؤلفه‌های مدل تحقیق

متغیرها

تعداد

میانگین

انحراف معیار

سطح معناداری

نتیجه آزمون

مزیت هزینه ای

۸۶

۳.۵۴

۰.۴۹۹

۰.۵۵۴

نرمال

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...