– استقلال مشاوران در ارائه نتایج
– همکاری و تعامل تنگاتنگ سازمان و مشاورین

– ایده آل گرا و غیر اجرایی بودن طرح پیشنهادی– نبود نگاه مشتری مدارانه در طرح
-عدم انعطاف پذیری فرآیندهای طراحی شده
– عدم توجه به تکنولوژی اطلاعات

بهبود و راهکارهای ارائه شده

– در نظر گرفتن محیطهای قانونی، فرهنگی و کاری سازمان در ارائه طرحهای پیشنهادی– در نظر گرفتن نیازها و انتظارات مشتریان سازمان و فرآیندها در طراحی آنها
– طراحی انعطاف پذیر فرآیندها جهت ایجاد قابلیت بکارگیری آنها در بلند مدت
– وجود بسترهای مناسب تکنولوژی اطلاعات در سازمان

عوامل محیطی

– کنترلهای شدید رسمی و قانونی– محدودیتهای زیاد و روش های اجرایی و فضاهای عملیاتی سازمان از سوی محیط
– تعدد و پراکندگی مراجع خارجی که سازمان را تحت تأثیر قرار می دهد
– انتسابهای سیاسی که منجر به توقف برنامه های پروژه می شود

محیط

– وجود استراتژی های مناسب برای کنترل و تعامل با عوامل محیطی

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

– انعطاف پذیری ساختار و فرایند های سازمانی برای مواجه شدن با محیط

شکل ۲- ۱۲- مدل تأثیرگذاری عوامل مؤثر بر پروژه های مهندسی مجدد
منبع : زارعی و فرکیش (۱۳۸۴)

۲-۲۲-۲۱- دیدگاه ریجرز و منسار

ریجرز و منسار[۱۶۶] (۲۰۰۵) بهترین راهکارهای[۱۶۷] مؤثر بر پیاده سازی BPR را شناسایی کرده اند. در ذیل به شرح تحقیق آنها پرداخته می شود :قبل از ارائه بهترین راهکارها ابتدا می باید به زمینه ها و بخشهایی که در باز مهندسی فرآیندها مورد توجه قرار دارند، پرداخته شود. به طور کلی می توان آنها را در ۶ طبقه بندی معرفی کرد :مشتریان داخلی یا خارجی فرایند کسب وکارمحصولات (یا خدمات) تولید شده بوسیله فرایند کسب و کار
فرایند کسب و کار از دو منظر،
الف) دیدگاه عملیاتی[۱۶۸] : عملیات جریان کار چگونه پیاده شده اند؟(مانند تعداد کارها در یک شغل ، اندازه کارهای مرتبط، ماهیت کارها، درجه سفارش سازی) و
ب) دیدگاه رفتاری[۱۶۹] : چه زمانی جریان کار اجرا شده است ؟(توالی وظایف، استحکام وظایف، برنامه ریزی مشاغل)
در نظر گرفتن شرکت کنندگان[۱۷۰] در فرایند کسب و کار :الف) ساختار سازمانی (عناصر شامل : نقش ها، کاربران، گروه ها، واحد ها و غیره) وب) افراد سازمانی (افراد شامل : نمایندگانی که می توانند کارهای محوله جهت اجرا و ارتباط بین آنها را در اختیار داشته باشند)،اطلاعاتی که بوسیله فرایند کسب و کار استفاده و یا ایجاد می شوند.تکنولوژی مورد استفاده فرایند کسب و کار و در نهایت می توان به محیط خارجی غیر از مشتریان اشاره کرد.
در شکل ۲- ۱۱چارچوبی از پیاده سازی BPR را با توجه به زمینه ها و بخش هایی که در بازمهندسی فرآیندها مورد توجه قرار دارند، نمایش داده شده است.
محیط خارجی
مشتریان
محصولات
فرایند کسب و کار
دیدگاه عملیاتی
دیدگاه رفتاری

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...