در این تحقیق، ضمن مرور مفاهیم نظری، ابتدا عوامل اصلی موفقیت کانون‌های ارزیابی و توسعه شناسایی و سپس بر اساس رویکرد سیستمی، نوع هریک از این عوامل و چارچوب مفهومی اولیه تحقیق ایجاد گردیده است. در ادامه با بررسی دقیق هریک از این عوامل در نوشتارهای علمی، عوامل فرعی، شناسایی و برای صحه‌گذاری و تأیید آن‌ها، از مصاحبه‌های اکتشافی استفاده شده است. با ترکیب این نتایج، چارچوب مفهومی نهایی تحقیق ایجاد و با بهره گرفتن از پرسش‌نامه میزان تأثیرگذاری هریک از آن‌ها بر موفقیت کانون‌های ارزیابی و توسعه بررسی شده است. نتایج بدست آمده بیانگر نقش مثبت کلیه ابعاد رویکرد سیستمی یعنی ورودی‌ها، فرایند اجرا، خروجی و نتایج و حلقه بازخور و نیز کلیه عوامل اصلی و اغلب عوامل فرعی، در موفقیت کانون‌های ارزیابی و توسعه می‌باشد، همچنین نتایج بدست آمده بر اساس آزمون فریدمن، بیانگر عدم وجود تفاوت معنی‌دار بین میزان تأثیر ابعاد رویکرد سیستمی می‌باشد، لیکن بین میانگین رتبه‌های به دست آمده در بخش عوامل اصلی و نیز اغلب عوامل فرعی، تفاوت معنی‌دار وجود دارد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

شناسایی و اولویت‌بندی عوامل کلیدی موفقیت کانون‌های ارزیابی و توسعه مدیران
مطالعه موردی: یک سازمان صنعتی
(پایان نامه) [۱۲]

آمیخته(کمی و کیفی)/ طراحی پرسشنامه و تدوین مدل

دانشگاه صنعتی مالک اشتر

۱۳۹۴

حسینی و رمضان

۱۱

این پژوهش با هدف تدوین مدل شایستگی ارزیابان کانون‌های ارزیابی انجام شد. به همین منظور، نخست با بهره گرفتن از ادبیات تحقیق و مصاحبه‌های اکتشافی با تعدادی از خبرگان، مؤلفه‌ها و شاخص‌های اولیه استخراج شد. سپس، تعداد ۴۳ نفر از خبرگان دانشگاهی و ارزیابان کانون‌های ارزیابی برای پاسخگویی انتخاب شدند؛ که نهایتاً ۲۶ نفر به طور فعال در شناسایی این مؤلفه‌ها و شاخص‌ها همکاری کردند. بعد از سه گردش پرسش‌نامه و دو دور دلفی، توافق جمعی بر چهار مؤلفه اصلی (مهارت، دانش، نگرش و ویژگی‌های فردی – شخصیتی) و ۴۰ شاخص آن حاصل شد. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که مؤلفه نگرش و شاخص توان قضاوت عادلانه در بعد مهارت از اهمیت بیشتری نسبت به سایر مؤلفه‌ها و شاخص‌ها برخوردار است.

تدوین مدل شایستگی ارزیابان کانون های ارزیابی
( پایان نامه) [۹۷]

روش دلفی/ طراحی پرسشنامه و تدوین مدل

دانشگاه علامه طباطبایی

۱۳۹۲

منتظری، واعظی و الوانی

۱۲

جدول۲-۵: پژوهش‌های گذشته خارجی درباره کانون‌های ارزیابی و توسعه

نتیجه گیری

عنوان تحقیق

روش اجرا

مکان

سال

محققین

ردیف

بعد از مرور ادبیات تحقیق کانون‌های ارزیابی، نویسندگان به این نتیجه رسیدند که در زمینه طراحی و مدیریت تکنولوژی کانون‌های ارزیابی تحقیق شده است. اما به تجربیات ، نظرات و پیشنهادات پرسنل از دید یک کاربر توجه نشده است. پیشنهادات، نظرات و توصیه‌ها بر اساس تجربه‌ی پرسنلی است که بیش از بیست سال از این تکنولوژی استفاده کرده‌اند.
کانون ارزیابی فرایندی هزینه بر شناخته شده است اما تحقیقات نشان می‌دهد که نتیجه‌ی تصمیم‌گیری اشتباه فردی که به درستی برای جایگاهی انتخاب نشده است، به مراتب بیشتر است.
همچنین تحقیقات نشان می‌دهد که کانون ارزیابی فرایند استانداردی است برای ارزیابی رفتارهایی که در یک شغل مهم هستند.

استراتژی‌های طراحی و مدیریت تکنولوژی کانون ارزیابی
مورد مطالعه: انتخاب و توسعه‌ی کارکنان [۵۲]

مروری

دانشگاه جنوب شرقی نوا

۲۰۱۱

پل و بهاءالدین

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...