دانلود پایان نامه با موضوع تأثیر بازاریابی اینترنتی بر … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
۴
زیر ساخت های شبکه ای(تلوزیونی کابلی،اینترنت،WAN,LAN,INTERNET,EXTRANET)
۵
زیر ساخت های ارتباطی(با بانک های اطلاعاتی و شرکت های تجاری)
شکل ۲‑۱۳چارچوب تجارت الکترونیکی
مردم_شامل خریداران،فروشندگان،واسطه ها،متخصصین سیستم های اطلاعاتی و دیگر مشاغل.
سیاست های دولت_شامل قوانین و مقرراتی نظیر قانون حمایت از محرمانه ماندن اطلاعات،قانون مالیات و …. که توسط دولت تنظیم می شوند و نظیر قوانین و مقررات مربوطه به استاندارد های فناوری که توسط دولت و گروه های تصمیم گیر در حوزه های مربوطه تدوین می گردد.
تبلیغات و بازاریابی
تجارت الکترونیکی مانند هر کسب و کار دیگری نیازمند تبلیغات و بازاریابی بوده و در معاملات B2C که در آن خریداران و فروشندگان یکدیگر را نمی شناسند از اهمیت بیشتری برخوردار است.
خدمات حمایتی
شامل نهادهای پشتیبانی کننده تجارت الکترونیکی،سیستم پرداخت و امنیت معاملات.
شرکت تجاری
ارتباط بین شرکت با عرضه کنندگان و مصرف کنندگان و دیگر شرکای تجاری بر اساس زنجیره عرضه شکل گرفته و بازار داد و ستد الکترونیکی را در بر می گیرد.
در قسمت انتهای شکل،زیر ساخت های تجاری الکترونیکی شامل سخت افزارها،نرم افزار ها و شبکه های ارتباطی قرار گرفته و تمام اجزای آن نیازمند یک مدیریت مناسب است.بدین معنی که شرکت ها برای استفاده بهینه از ابزارها و استراتژی های تجارت الکترونیکی نیازمند برنامه،سازمان،انگیزه،راهبرد و مهندسی مجدد فرآیندها می باشد(معمارنژاد، ۱۳۸۷،ص۳۰).
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
انواع تجارت الکترونیکی
بر اساس طبقه بندی که با توجه به ماهیت معادلات و ارتباط بین شرکت کنندگان در فعالیت های تجارت الکترونیکی صورت می گیرد،انواع تجارت الکترونیکی عبارتند از: (سهلانی، ۱۳۸۸،ص۲۹)
۱)تجارت الکترونیکی بنگاه با بنگاه[۹۹]
در این نوع از تجارت الکترونیکی،شرکت کنندگان در فعالیت های مربوطه،بنگاه ها بوده و هم اکنون ۸۵ درصد از حجم تجارت الکترونیکی را تشکیل می دهند.
۲)تجارت الکترونیکی بنگاه با مشتری[۱۰۰]
این نوع از تجارت الکترونیکی مربوط به معاملات خرده فروشی کالاها و خدمات بین بنگاه ها و خریداران انفرادی بوده و به همین دلیل این نوع از تجارت به E-TAILING[101] معروف است.
۳)تجارت الکترونیکی بنگاه با بنگاه و با مشتری[۱۰۲]
در این نوع از تجارت الکترونیکی،یک کسب و کار یا بنگاه برخی از محصولات و خدمات را برای کسب و کار وابسته تهیه کرده و کسب و کار وابسته، به مشتریان خود که شامل کارمندان خود یا کسانی که کالاها و خدمات را بدون هیچ گونه ارزش افزوده ای تهیه می کنند،سرویس می دهد.مانند یک انبار دار که کالا را برای خرده فروشان نگهداری می کند و خرده فروش پس از فروش کالا به مصرف کننده با دستور حمل کالا به انباردار حق الزحمه آن را پرداخت می کند که در این صورت آن را تجارت انبار دار با خرده فروش و با مشتری می نامند و یا مانند یک آژانس مسافرتی که از سوی شرکت های هواپیمایی و صاحبان هتل ها،خدمات مسافرتی را تهیه و به مشتریان ارائه می کند.
۴)تجارت الکترونیکی مشتری با بنگاه[۱۰۳]
این نوع از تجارت الکترونیکی شامل فروش کالاها و خدمات توسط افراد به سازمانها از طریق اینترنت است.
۵)تجارت الکترونیکی مشتری با مشتری[۱۰۴]
این طبقه بندی از تجارت الکترونیکی شامل معاملاتی است که مصرف کنندگان به طور مستقیم با یکدیگر انجام می دهند،مثل فروش دارایی های شخصی توسط یک مصرف کننده به مصرف کننده دیگر یا فروش اتومبیل.فروش دانش و اظهار نظرهای کارشناسی به طریق بر خط یا آنلاین از طریق اینترنت نیز جزئی از تجارت مشتری با مشتری است.معاملات صورت گرفته در حراجی های آن لاین نیز در این طبقه قرار می گیرند.
۶)کاربرد های نقطه به نقطه[۱۰۵]
این فناوری می تواند در انواع معاملات مشتری با مشتری و بنگاه با مشتری مورد استفاده قرار گیرد.این فناوری،شبکه های رایانه ای عضو را قادر می سازد تا اطلاعات را بین هم تسهیل کنند مثل این که مردم می توانند موزیک،نرم افزار و دیگر کالاهای دیجیتالی را از این طریق با هم معاوضه کنند.
۷)تجارت سیار[۱۰۶]
انجام معاملات و فعالیت های تجارت الکترونیک از طریق تجهیزات بی سیم به تجارت سیار معروف است.مثل اینکه یک فرد می تواند از طریق تلفن همراه خود،پول را در سیستم بانکداری الکترونیکی از حسابی به حساب دیگر منتقل کند یا سفارشات را به یک فروشنده در محیط الکترونیکی ارجاع دهد.اکثر کاربردهای تجارت سیار مستلزم امکان دسترسی به اینترنت از طریق تلفن همراه است.اگر معاملات انجام شده در تجارت سیار به مکان ها یا زمان های خاص محدود شوند در آن صورت تجارت مکانی نامیده می شوند.بعضی مردم تجارت سیار را به عنوان معاملاتی که از راه دور مثل منزل یا اداره انجام می دهند تعریف می کنند.
۸)تجارت الکترونیک به عنوان کسب و کار داخلی
این نوع از تجارت الکترونیکی،شامل تمام فعالیت های درون سازمانی است که مستلزم مبادله کالاها،خدمات و اطلاعات بین واحدهای مختلف و افراد سازمان می باشد.مانند آموزش کارکنان به صورت بر خط یا آنلاین که مستلزم وجود اینترانت در داخل سازمان است.
۹) تجارت الکترونیکی بنگاه با کارکنان[۱۰۷]
در این نوع که خود طبقه ای از تجارت الکترونیکی به صورت کسب و کار داخلی سازمان است،خدمات،اطلاعات یا محصولات در اختیار کارکنان(به صورت انفرادی)قرار می گیرد مثل پرداخت حقوق کارکنان از طریق سیستم حقوق و دستمزد بر خط یا آنلاین سازمان.
۱۰) تجارت الکترونیکی به شکل همکاری[۱۰۸]
همکاری افراد یا گروه های جامعه به صورت بر خط یا آنلاین با یکدیگر به همکاری یا مشارکت تجاری معروف است،مثل این که شرکای تجاری در مکان های مختلف بر روی طراحی یک محصول با یکدیگر کارکرده و به صورت بر خط یا آنلاین و به طور مرتب با یکدیگر ارتباط دارند یا مثل اینکه شرکای تجاری با یکدیگر در مورد تقاضای بازار به پیش بینی پرداخته و نتایج را با هم تعادل می کنند.
۱۱)تجارت الکترونیکی غیر تجاری
تعداد زیادی از موسسات غیر تجاری مثل موسسات علمی،سازمان های غیر انتفاعی،سازمان های مذهبی،موسسات اجتماعی و سازمان های دولتی برای کاهش مخارج یا بهبود فعالیت ها و خدمات به مشتریان و مراجعین و مخاطبین خود از تجارت الکترونیکی استفاده می کنند.
۱۲)یادگیری الکترونیکی
در یادگیری الکترونیکی،آموزش یا تحصیل به صورت بر خط یا آنلاین ارائه شده و بیشتر در داخل بنگاه ها برای آموزش کارکنان مورد استفاده قرار گرفته و به آن آموزش الکترونیکی گفته می شود.همچنین دانشگاه های مجازی نیز از این سیستم استفاده می کند.
۱۳)تجارت الکترونیکی مبادله به مبادله[۱۰۹]
به طور کلی مبادله در یک بازار الکترونیکی عمومی با وجود تعداد زیادی خریدار و فروشنده صورت می گیرد.در معاملات B2B بازار الکترونیکی مکانی مجازی برای ارتباط خریداران و فروشندگان با یکدیگر است.تجارت الکترونیکی از نوع مبادله با مبادله سیستمی است که ارتباط بین معاملات مختلف را برقرار می کند.
۱۴)دولت الکترونیکی[۱۱۰]
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1401-04-15] [ 08:47:00 ق.ظ ]
|