ما خود را موظف به ‌پاسخ‌گویی‌ به نیازهای بانکی مشتریان با بهترین کیفیت می‌دانیم. مشتری مداری شعار ما و تکریم مشتری اولویت روابط ما با مشتریان است.

ما برای وقت مشتریان ارزش قائل بوده و سرعت در تصمیم گیری و ارائه خدمات سرلوحه تلاش های ما می‌باشد.

ما محصولات بانک را بر اساس نیازهای مشتریان طراحی و عرضه و با نظرات آن ها ارتقاء می بخشیم.

ما به محرمانگی و امنیت اطلاعات مشتریان پایبند بوده و آن را یک اصل می‌دانیم.

ما خود را متعهد به داشتن بالاترین استانداردهای کیفی در ارائه خدمات به مشتریان می‌دانیم.

ما خود را متعهد به تامین منافع حداکثری سهام‌داران می‌دانیم.

ما منابع انسانی را مهم ترین سرمایه و عامل اساسی رشد و تعالی سازمانی می‌دانیم.

ما به کارگروهی اعتقاد داشته و آن را دلیل موفقیت خود می‌دانیم.

رعایت مقررات و دستورالعمل های بانکی و مالی داخلی و بین‌المللی برای ما یک اصل است و از ابزارهای مناسب و لازم برای این منظور نهایت استفاده را می نمائیم.

ما اعتقاد داریم رونق اقتصادی لازمه رفاه اجتماعی بوده و برای توسعه آن تلاش می‌کنیم.

ما تداوم موفقیت خود را در توسعه پایدار و حفظ محیط زیست دانسته و مراقبت از آن همواره برای ما ارزش خواهد بود.

ما تمام تلاش خود را برای اعتلای نام پارسیان به کار می بریم.

۲-۸-۴-۴-اصول رفتار حرفه ای کارکنان

۲-۸-۴-۴-۱-مسئولیت پذیری، شفاف سازی و انطباق با اصول رفتار حرفه ای

– مدیران راهنمای کارکنان در گفتار و در رفتارند.

۲-۸-۴-۴-۲- ایجاد و حفظ احترام متقابل در محیط کار بین تمامی کارکنان و برخورد با مشتریان

– ضروری است مدیران مراتب ارتقای شغلی تمامی کارکنان را رعایت کنند.

– رعایت سلسله مراتب سازمانی در تمامی امور لازم الاجراست.

۲-۸-۴-۴-۳- حفاظت اطلاعات شخصی مشتری و اطلاعات بانک

– اطلاعات محرمانه جز با مجوز قانونی افشا نخواهد شد.

– تمامی کارکنان مسئول حفظ محرمانه بودن اطلاعاتند.

۲-۸-۴-۴-۴- قبول هدایا ، پیشنهاد تفریح و سایر موارد (انتفاع شخصی)

– پذیرش هر گونه هدیه از سوی مشتری بویژه اگر به قصد تأثیرگذاری بر تصمیم گیری خاصی باشد، ممنوع است.

– پذیرش وجه نقد و چک، تحت هر شرایطی ممنوع است.

۲-۸-۴-۴-۵- استفاده از منابع بانک طبق ضوابط

– استفاده از تلفن برای انجام امور شخصی باید محدود باشد و نشانی پستی و الکترونیکی بانک نباید برای موارد

شخصی به کار رود.

– درصورت لزوم ، بانک مجاز به کنترل تمامی مکاتبات خواهد بود.

۲-۸-۴-۴-۶-تراکنش های مالی

کارکنان نمی توانند شخصاً در حساب های خود و اعضای درجه یک خانواده به ثبت تراکنش های مالی اقدام کنندو یا در امور تسهیلات اعطایی به خویشاوندان دخالت داشته باشند.

۲-۸-۴-۴-۷-تطابق با قوانین، دستورالعملها و سیاست‌های بانک

تمامی مدیران و کارکنان باید با مقررات، دستورالعمل ها و سیاست های بانک در کسب و کار آشنا یی و نسبت به مسئولیت های خود آشنایی کامل داشته باشند.

۲-۸-۴-۴-۸-پرهیز از تضاد منافع

مدیران و کارکنان بانک نمی توانند هم زمان در استخدام نهاد، شرکت یا سازمانی باشند که با بانک در رقابت است.

۲-۸-۴-۴-۹-جلوگیری از پولشوئی و یا تقلب

– آموزش اصول مبارزه با پولشویی برای تمامی پرسنل بانک الزامی است.

– تمامی موارد مشکوک باید گزارش شود.

۲-۸-۴-۴-۱۰- تلاش برای درک مفاهیم این اصول

۲-۹-مروری بر پیشینه تحقیقات انجام شده

۲-۹-۱- پژوهش‏های خارجی

تئو وتن [۱۶])۲۰۰۰) پژوهشی تحت عنوان عوامل مؤثر بر پذیرش بانکداری اینترنتی انجام دادند.که چارچوب پژوهش در مدل پذیرش فناوری و تئوری رفتار برنامه ریزی شده برای شناسایی عوامل کنترل رفتار درک شده، اجتماعی و نگرشی می‌باشد. برای این منظور پرسشنامه ای در شبکه گسترده جهانی(WWW)[17] طراحی شد و پرسش دهندگان از طریق ایمیل پاسخ خود را ارسال کردند. نتایج نشان داد که عوامل کنترل رفتار نگرشی و درک شده بیشتر از نفوذ اجتماعی نقش مهمی در پذیرش بانکداری اینترنتی ایفا می‌کنند.

وو و ساندراج [۱۸](۲۰۰۵) تحقیقی با عنوان استفاده از ساختار سیستم های اطلاعاتی برای مطالعه تکنولوژی بانکداری اینترنتی و تلفن بانک انجام دادند.در این پژوهش مفید بودن، سهولت استفاده و مصرف بانکداری اینترنتی و تلفن بانک با بهره گرفتن از ساختار سیستم های اطلاعاتی و روابط میان آن ها و مزیت استفاده از این تکنولوژی ها مورد بررسی قرار گرفت.

چنگ [۱۹] و همکاران (۲۰۰۶) پژوهشی با عنوان پذیرش بانکداری اینترنتی مورد مطالعه هنگ کنگ را ارائه نمودند.در این پژوهش آن ها متغیر امنیت وب سایت را به مدل پذیرش فناوری افزودند و آن را متغیر تاثیرگذار در قصد رفتاری افراد مورد بررسی قرار دادند. تجزیه و تحلیل داده ها با بهره گرفتن از مدل معادلات ساختاری (SEM) برای ارزیابی روابط فروض، در صورت وجود، در میان سازه، که شامل سهولت استفاده ادراک شده و امنیت وب سایت به عنوان متغیرهای مستقل ادراک، سودمندی و نگرش به عنوان متغیر مداخله گر و قصد رفتاری به عنوان متغیر وابسته استفاده کردند.

یو [۲۰]و همکاران)۲۰۰۷) پژوهشی تحت عنوان عوامل تاثیر گذار در پذیرش بانکداری اینترنتی در هنگ کونگ انجام دادند.آن ها بانک داری اینترنتی را از ۳ زاویه ۱-میزان پذیرش فعلی بانکداری اینترنتی ،۲- اثرات سودمندی ادراک شده، درک سهولت استفاده، خطر درک شده و نوآوری شخصی در فن آوری اطلاعات و۳- اثرات بالقوه در فعالیت های استراتژیک سازمان های بانکی در هنگ کونگ بررسی کردند.

کالیسر وگمسوی) ۲۰۰۸) در مطالعه ی خود به عنوان بانکداری اینترنتی در مقابل دیگر کانال های بانکی: دیدگاه مصرف کنندگان جوان، ‌به این نتیجه رسیدند که عملیات بانکداری اینترنتی بر عملکرد کاربر بستگی دارد،که آیا آن ها عملیات خود را انجام داده‌اند یا خیر. ‌بنابرین‏ سهولت استفاده کاراکتر مهمی در بانکداری اینترنتی است. بانکداری اینترنتی، دستگاه خودپرداز، تلفن بانک هریک می‌توانند جایگزین هم توسط افراد استفاده شود و این استفاده به مشخصات ویژگی‌های افراد بستگی دارد. هم چنین بانکداری اینترنتی تهدیدی برای تلفن بانک و دستگاه های خود پرداز می‌باشد مشاهدات حاکی آن است که مشتریان در برخی جاها بانکداری اینترنتی را به تلفن بانک و یا دستگاه خودپرداز ترجیح می‌دهند.

شیک یون و بارکراستیگ [۲۱](۲۰۱۲) در پژوهش خود با عنوان توسعه یک مدل کمی از تاثیر شخصیت مشتریان و ادراکات در استفاده از بانکداری اینترنتی، مدل کمی خود را در چهار بعد ۱- باز بودن نسبت به فن آوری های پیشرفته به عنوان یک بعد شخصیتی فرد ۲-قابلیت استفاده وب سایت، از جمله سودمندی و سهولت استفاده ۳- درک نگرانی های امنیتی ۴- نگرانی سبز برای حفاظت از منابع طبیعت به عنوان ابعاد اجتماعی ارائه می‌دهند. مطالعه اثر تعدیل بین این ابعاد در استفاده از بانکداری اینترنتی است. مدل نتیجه ی یک نمای یکپارچه از استفاده از بانکداری اینترنتی را فراهم می‌کند که ابعاد شخصیتی و تعامل بین عوامل به بازتاب های پیچیده تجارت خاموش و توزین جایگزین در فرایند تصمیم گیری انسان در حال حاضراست.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...