افزایش استفاده از روش های نوین آموزشی
اصلاح و به روزرسانی رشته ها و برنامه های درسی بر اساس نیازهای جامعه
ایجاد رشته ها و گرایش های جدید با در نظر گرفتن نیازهای جامعه
برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مورد نیاز سایر دستگاه های اجرایی استان
ارتقاء جایگاه و رتبه علمی دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی
هدایت پایان نامه ها و رساله های دانشجویی در راستای نیازهای جامعه
بهبود نظام ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی افزایش مداوم توانمندی های حرفه ای، آموزشی و اعضای هیأت علمی
۲-۷-۴. اهداف کلان بخش پژوهش
بسط و گسترش فضای پژوهشی در بین اعضای هیئت علمی
تقویت و توسعه پژوهش های چند رشته ای و بین رشته ای اعضای هیات علمی
افزایش برگزاری دوره های آموزشی جدید مشترک با مراکز علمی معتبر بین المللی
انتشار و توسعه مجلات با نمایه های معتبر علمی با استاندارد جهانی
افزایش تولیدات علمی
هدایت پایان نامه ها و رساله های دانشجویی در راستای نیازهای جامعه
تقویت پژوهشکده ها، مراکز کارآفرینی، رشد و پارک های فناوری دانشگاه
بهبود نظام ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی افزایش مداوم توانمندی های حرفه ای و پژوهشی اعضای هیأت علمی
۳-۷-۴. اهداف کلان بخش مالی
توسعه منابع مالی و اعتباری پایدار
استقرار بودجه ریزی عملیاتی
تقویت بودجه پژوهش از درامد های اختصاصی
افزایش درآمدهای اختصاصی دانشگاه )آموزشی و پژوهشی(
صرفه جویی در هزینه ها و افزایش جذب کمکهای مالی
۸-۴. تعیین جنبه های مدل ارزیابی امتیاز کارت متوازن :
همان طور که در بخش پیشین تحقیق اشاره شد مدل کارت امتیازی متوازن (BSC) با اندکی تغییرات نسبت به مدل پایه کاپلان و نورتون می تواند برای ارزیابی مؤسسات آموزشی مثل آموزش و پرورش و یا آموزش عالی مناسب باشد. هر چهار منظری که توسط کاپلان و نورتون طراحی شده بود با اندکی تغییرات در اینجا کاربرد دارد بعلاوه دو منظر مهم دیگر به نام های منظر معلمان /کارکنان و منظر جامعه نیز به آن اضافه شده است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

مالی
رشد و نوآوری
فرایند داخلی
فراگیران
شکل ۱-۴. نمودار چشم انداز استراتژی
۱-۸-۴. فراگیران
دانشجویان به عنوان مشتری اصلی دانشگاه محسوب می شوند .که به همه دانشجویان دوره های مختلف روزانه، شبانه و پردیس دانشگاهی اطلاق می شود. در واقع منظر فراگیران همان نقش منظر مشتری درمدل مرجع کاپلان و نورتن را دارد.
۲-۸-۴. مالی
از آنجا که موضوعات صرف مالی به معنای سودآوری و درآمد پولی در آموزش و پرورش مورد هدف نبوده و اهمیت کمتری دارد، لذا به نظر می رسد عبارت ” بهره وری ” با توجه به کارکرد آن مناسب باشد که در واقع همان نقش منظرمالی در مدل مرجع را ایفا می کند.
۳-۸-۴. فرایند داخلی:
فرایند ها و قوانینی که شامل کلیه تعاملات و ارتباطات با اعضای هیات علمی اعم از فعالیت های فرهنگی و شناسایی نیازها و فرصت ها،توسعه ارتباطات و تحقیقات می باشد.
۴-۸-۴. رشد و نوآوری:
کلیه فعالیت های علمی، پژوهشی تحقیقاتی، ارتقای سطح علمی و بهبود هرم اعضای هیات علمی و استفاده از تکنولوژی های IT می باشد.
۹-۴. عوامل حیاتی موفقیت
در جدول ۱-۴ عوامل حیاتی موفقیت و تأثیر هر یک از آ نها بر روی جنبه های کارت امتیازی متوازن نشان داده شده است)علامت ** به معنای ارتباط کامل، علامت * به معنای ارتباط معمولی و علامت ~ به معنی تا حدودی(
جدول۱-۴. عوامل حیاتی موفقیت سازمانی