۴-۷ عوامل موثر بر سناریوی ترافیک کانتینری بندر شهید رجایی……………………………….۴۳
فصل پنجم : مدل سازی، تحلیل و ارزیابی سناریوها…………………………………………………………………….۴۴
۵-۱ مقدمه……………………………………………………………………………………………….۴۴
۵-۲ برآورد تجارت کانتینری جهان و ایران در سال ۲۰۲۵ ……………………………………..۴۴
۵-۲-۱ پروژه MPPM……………………………………………………………………………..45
۵-۲-۲ پروژه RSPD……………………………………………………………………………….46
۵-۲-۳ تعریف مدل عمومی تعیین کانتینری بندر شهید رجایی در افق ۱۴۰۴٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫۴۸
۵-۹: مقایسه رشد GDP ایران و جهان در سال های ۲۰۱۰-۱۹۹۲٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫۵۶
۵-۳ تم جغرافیایی……………………………………………………………………………………..۵۸
۵-۴ تم فنی ………………………………………………………………………………………………………………………….۶۰
۵-۴-۱ تحلیل ظرفیت…………………………………………………………………………….۶۲
۵-۴-۱-۱ محاسبه ظرفیت مورد نیاز بر مبنای تقاضای بالقوه……………………………………..۶۴
۵-۵ تم اقتصادی…………………………………………………………………………………………………………………….۶۹
۵-۵-۱ تخمین هزینه های زیرساختی یک ترمینال کانتینری جدید……………………..۷۱
۵-۶ خلاصه و نتیجه گیری…………………………………………………………………………۷۴
فصل ششم: بحث و نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………….۷۵
۶-۱ مقدمه……………………………………………………………………………………………۷۵
۶-۲ ضعف های اصلی سناریو بر مبنای هر تم…………………………………………………۷۶
۶-۳ یافته های تحقیق……………………………………………………………………………..۷۷
۶-۴ نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………….۷۸
۶- ۵ محدودیتها…………………………………………………………………………………………..۷۹
۶-۶ پیشنهادات……………………………………………………………………………………۷۹
منابع و مراجع……………………………………………………………………………………..۸۰
مراجع فارسی……………………………………………………………………………………..۸۰
منابع انگلیسی……………………………………………………………………………………۸۲
یک : برآورد تجهیزات مورد نیاز در سال ۱۴۰۴٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫۸۶
دو : تخمین هزینه تامین تجهیزات عملیات کانتینری……………………………………۹۲
فهرست اشکال
شکل۳-۱: مدل مفهومی عملکرد بنادر و کشتیرانی ها در اقتصاد جهانی…………………………………………..۱۵
شکل ۳-۲: نقش بنادر هاب و اسپاک در زنجیره توزیع جهانی……………………………………………………..۲۰
شکل۳-۳: مسیرهای تجارت شرق-غرب……………………………………………………………………………..۲۱
شکل۳-۴: مسیرهای حمل و نقل ترکیبی شرق-غرب…………………………………………………………………………………………..۲۲
شکل۳-۵: نیروهای مؤثر و تغییر مناسبات میان خطوط کشتیرانی………………………………………………………………………۲۶
شکل۳-۶: جایگاه خطوط کشتیرانی از نگرش سنتی تا رویکردیکپارچه در زنجیره عرضه……………………………………۲۷
شکل۳-۷: عوامل تمرکز در کشتیرانی لاینر…………………………………………………………………………۲۹
شکل ۴-۱: الگوی انسجام درونی سناریو……………………………………………………………………………..۴۰
شکل ۴‑۲: نقش سناریو در درک استراتژی…………………………………………………………………………………………………………..۴۲
شکل ۵-۲: پیش بینی نرخ اقتصاد جهانی تا ۲۰۱۱ بوسیله پروژه MPPM……………………………………………………….46
شکل ۵-۳: پیش بینی رشد GDP مناطق حوزه اسکاپ……………………………………………………………………………………..۴۷
شکل ۵-۴: پیش بینی حجم تجارت کانتینری جهان از سال ۲۰۱۵- ۱۹۸۰٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫۴۷
شکل ۵-۵: مدل تعیین حجم ترافیک کانتینری ایران و جهان……………………………………………………………………………۴۹
شکل ۵-۶: سیکل های تجاری اقتصاد……………………………………………………………………………..۵۰
نمودار۵-۷: مقایسه نرخ رشد اقتصادی و تجارت کانتینری………………………………………………………..۵۳
نمودار ۵-۸: تطبیق نرخ رشد اقتصادی و کانتینری طی سال های ۲۰۰۹-۱۹۹۱٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫۵۳
شکل ۵-۹: مقایسه رشد GDP ایران و جهان در سال های ۲۰۱۰-۱۹۹۲٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫۵۶
شکل۵-۱۰: تطبیق نرخ رشد کانتینری ایران و جهان در سال های۱۹۹۲-۲۰۱۰٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫۵۶
شکل ۵-۱۱: سهم بندر شهید رجایی از تجارت کانتینری جهان طی سال های ۱۹۹۲-۲۰۱۰٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫٫۵۷
شکل ۵-۱۲: عملیات تخلیه و بارگیری کشتی در بنادر کانتینری بوسیله تجهیزات تخصصی………………………….۶۲
شکل ۵-۱۳ : تعداد کشنده مورد نیاز برای عملیات ۴۰ فوتی……………………………………………………۶۹

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...