پژوهشگران
یافته ها

آنگ، باتل، ۲۰۰۶
رابطه معنادار بین ثبات کسب و کارها و حفظ مشتری.

دیسای و ماهاجان، ۱۹۹۸
رابطه معنادار مابین هزینه کمتر وحساسیت قیمتی کمتر و تبلیغات دهان به دهان مثبت، با حفظ مشتری.

ادوارد و ساهادو[۹۴]، ۲۰۱۱
تاثیر معنادار و مثبت متغیرهای کیفیت خدمات و هزینه تغییر و ارزش مشتری، و رضایت مشتری(متغیر میانجی) بر حفظ مشتری.

بردلی و کرونین[۹۵]، ۲۰۰۱
تاثیر مثبت ارزش مشتری بر رضایت و حفظ مشتریان.

بانسال و تیلور[۹۶]، ۱۹۹۹
تاثیر مثبت هزینه تغییر بر روی حفظ مشتری.

پیترز و واترمن[۹۷]، ۲۰۰۸
رابطه معنادار مابین پویایی سازمان و حفظ مشتری.

بلومر و همکاران، ۲۰۰۹
تاثیر مستقیم کیفیت خدمات بر روی حفظ مشتری.

ساتیو و کالگیت[۹۸]، ۲۰۱۰
تاثیر مثبت ارزش مشتری بر رضایت و حفظ مشتریان.

فستوس و همکاران[۹۹]، ۲۰۰۶
تاثیر کیفیت خدمات با توجه به متغیر میانجی رضایت مشتری بر حفظ مشتری مثبت و معنادار.

۲-۱۱. چارچوب نظری تحقیق
در مجموع پس از بررسی ادبیات نظری و پیشینه تحقیق حاضر، چهار بعد به عنون ابعاد بازاریابی رابطه‌مند تأثیرگذار بر رضایت و وفاداری مشتریان شناسایی شدند و رضایت و وفاداری مشتریان بر حفظ مشتریان تاثیرگذار هستند. بنابراین تحقیق حاضر دارای ۵ فرضیه اصلی و ۸ فرضیه فرعی است.که در این قسمت به شرح فرضیات اصلی و فرعی می‌پردازیم:
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۲-۱۱-۱. فرضیات تحقیق
ایجاد وفاداری مشتری یکی ان مهمترین هدف از انجام فعالیت‌های بازاریابی رابطه‌مند است. وفاداری مشتری رابه عنوان ” تعهد عمیقانه بهینه” به یک محصول یا خدمت ممتاز که موجب خرید مکرر برند یا مجموعه برند یکسان در آینده می‌شود، البته با وجودعوامل موقعیتی و تلاش‌های بازاریابی رابطه‌مند و تاثیر بنیان‌های آن بر وفاداری مشتری که به طور بالقوه موجب تغییر رفتار می‌شود” تعریف می‌کند. الیور(۱۹۹۷، ص ۳۹۲).
تعهد زمانی شکل خواهد گرفت که یکی از طرفین رابطه به اهمیت رابطه اعتقاد داشته باشد و برای حفظ یا ارتقای رابطه، حداکثر تلاش خود را مصروف دارد(مورگان و هانت، ۲۰۰۶)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...