پروژه های پژوهشی در مورد ارزیابی تأثیر حضور ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
همانطور که در قسمت قبل مشاهده شد، حضور واحد تولید پراکنده در بخش خردهفروشی باعث افزایش سود خردهفروش، کاهش ریسک و کاهش قیمت فروش پیشنهادی به مصرف کنندگان می شود. برای بررسی و تحلیل این موضوع، مسئله (۳-۲۲)-(۳-۳۰) بر روی یک سیستم بزرگتر و در یک بازهی زمانی میانمدت یکساله مورد ارزیابی قرار میگیرد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
معرفی سیستم مورد مطالعه
بازهی زمانی میانمدت یک ساله به ۷۲ بازه، یعنی شش بازه در هر ماه تقسیم می شود. این شش بازه متناظر با این مجموعه ساعتها است: ساعتهای غیر پیک دوشنبهها، ساعتهای پیک دوشنبهها، ساعتهای غیر پیک روزهای هفته(غیر از دوشنبه)، ساعتهای پیک روزهای هفته(غیر از دوشنبه)، ساعتهای غیر پیک آخر هفته و ساعتهای پیک آخر هفته. ساعتهای پیک شامل {۲۲و۲۱و۲۰و۱۹و۱۴و۱۳و۱۲و۱۱} است و بقیه ساعتها به عنوان ساعتهای غیر پیک در نظر گرفته میشوند. برای مثال، قیمت بازار اشتراکی در اولین بازهی دوره برنامه ریزی برابر متوسط قیمتهای بازار اشتراکی در ساعتهای غیر پیک در تمامی دوشنبههای ژانویه است. مدل ARIMA زیر برای مشخص کردن قیمت بازار اشتراکی با بهره گرفتن از یک سری زمانی به دست آمده است]۱۴[:
(۴-۱)
انحراف معیار عبارت خطا ثابت و برابر ۳/۰ در نظر گرفته شده است. هر تحقق یا سناریو نتیجه تولید تصادفی یک بردار ۷۲ عضوی از عبارت خطا است. مقادیر پارامترهای (۴-۱) در جدول (۴-۱۸) آمده است.
جدول (۴-۱۸): پارامترهای مدل ARIMA (4-1)
یک گروه مصرف کننده خانگی در نظر گرفته شده است. تقاضای مصرف کنندگان توسط یک فرایند تصادفی برای در نظر گرفتن عدمقطعیت تقاضا مدل شده است. فرض شده است خردهفروش از تقاضای مصرف کنندگان یک پیش بینی دارد، . همچنین، فرض شده است که تقاضای مصرف کنندگان با قیمتهای بازار اشتراکی همبسته است. بنابراین، میتوان سناریوهای تقاضای مصرف کنندگان را به این صورت تولید کرد:
(۴-۲)
قیمت بازار اشتراکی مورد انتظار در زمان است که توسط مدل ARIMA (4-1) به دست می آید. پارامتری است که رابطه بین قیمت بازار اشتراکی و تقاضای مصرف کننده را در هر سناریو نشان میدهد که فرض شده است .
رابطه بین قیمت فروش و تقاضای تأمین شده توسط خردهفروش برای مصرف کنندگان از طریق یک منحنی سهمیهبندی قیمت با ۱۰۰ پله مدل شده است. شکل (۴-۲) منحنی سهمیهبندی قیمت را نشان میدهد.
سه قرارداد ماهانه و چهار قرارداد فصلی برای ساعتهای پیک و پایه در نظر گرفته شده است (در مجموع ۱۴ قرارداد). قراردادهای پیک در ساعتهای پیک روزهای هفته استفاده می شود، درحالیکه قراردادهای پایه در تمامی بازهها در طول دوره قرارداد استفاده می شود. جدول (۴-۱۹) قیمت و حد بالایی اولین بلوک منحنی قرارداد آینده را برای هر قرارداد بیان می کند. برای هر قرارداد، ۹ بلوک دیگر نیز با اندازه های مساوی در نظر گرفته شده است که قیمت آن در هر بلوک ۱۰% افزایش مییابد.
شکل (۴-۲): منحنی سهمیهبندی قیمت]۱۲[
جدول (۴-۱۹): داده های منحنی قرارداد آینده
قراردادهای پایه
قراردادهای پیک
قرارداد
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1401-04-15] [ 06:05:00 ق.ظ ]
|