چند جوابه (طیف پنج گانه لیکرت)

بازاریابی رابطه­ای

اعتماد

۱۶-۱۷-۱۸-۱۹

ترتیبی

چند جوابه (طیف پنج گانه لیکرت)

تعهد

۲۰-۲۱-۲۲-۲۳

ترتیبی

چند جوابه (طیف پنج گانه لیکرت)

ارتباطات

۲۴-۲۵-۲۶-۲۷-۲۸-۲۹

ترتیبی

چند جوابه (طیف پنج گانه لیکرت)

شایستگی

۳۰-۳۱-۳۲

ترتیبی

چند جوابه (طیف پنج گانه لیکرت)

مدیریت تعارض

۳۳-۳۴-۳۵-۳۶-۳۷

ترتیبی

چند جوابه (طیف پنج گانه لیکرت)

در این پژوهش از پرسشنامه به عنوان ابزار سنجش استفاده شده است. مشخصات پرسشنامه مورد استفاده در این پژوهش به همراه متغیرها و سؤالات مربوطه در جدول ۳-۲ آورده شده است.
۳-۷-۱- طراحی و تنظیم پرسشنامه
در این پژوهش از یک پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. در این پرسشنامه به منظور امکان­ پذیر کردن پاسخ­ به پرسش­ها با درجات از طیف ۵ تایی لیکرت استفاده شده است. به گونه ­ای که عدد ۱ کاملاً مخالف، عدد ۲ مخالف، عدد ۳ نظری ندارم، عدد ۴ موافق و عدد ۵ کاملاً موافق را نشان می­دهد.
۳-۷-۲- آزمایش مقدماتی پرسشنامه
به دلیل اینکه پرسشنامه استفاده شده در این پژوهش محقق ساخته می­باشد لازم دانسته شد یک آزمایش مقدماتی بر روی آن انجام گیرد. هدف از این بررسی برطرف کردن اشکالات احتمالی، تشخیص پرسش­های نارسا و مبهم، تشخیص پرسش­های نامربوط و یا تشخیص ابهامی در تکمیل پرسشنامه می­باشد. هر گونه اصلاح پرسشنامه به نتایج حاصل از این بررسی مقدماتی بستگی دارد. به این منظور ۳۰ پرسشنامه مقدماتی توزیع گردید و با بهره گرفتن از آلفای کرونباخ پایایی آن مورد بررسی قرار گرفت.
۳-۷-۳- روایی و پایایی پرسشنامه
۳-۷-۳-۱- روایی یا اعتبار
منظور از روایی این است که مقیاس و محتوای ابزار یا سولات مندرج در ابزار گردآوری اطلاعات دقیقاً متغیرها و موضوع مورد مطالعه را بسنجد؛ یعنی اینکه هم داده ­های گردآوری شده، از طریق ابزار مازاد بر نیاز پژوهش نباشد و هم اینکه بخشی از داده ­های مورد نیاز در رابطه با سنجش متغیرها در محتوای ابزار حذف نشده باشد یا به عبارت دیگر عین واقعیت را به خوبی نشان دهد (حافظ­نیا، ۱۳۸۹).

    • روایی محتوا: روایی محتوا اطمینان می­دهد که ابزار مورد نظر به تعداد کافی پرسش­های مناسب برای اندازه ­گیری مفهوم مورد سنجش در بر دارد. هر قدر عناصر مقیاس، گسترده­تر بوده و قلمرو مورد سنجش را بیشتر در بر گیرند، روایی محتوا بیشتر خواهد بود. جهت تأیید روایی محتوایی ابزار سنجش، پرسشنامه پژوهش به ۴ نفر از اساتید ومتخصصان این رشته داده شد و نتایج حاکی از این بود که عواملی که معرف وفاداری مشتریان و بازاریابی رابطه­ای هستند از گستردگی کافی برخوردار می­باشند. ۱۵ سوال متغیر وفاداری را می­سنجد و ۲۲ سوال متغیر بازاریابی و ابعاد بازاریابی رابطه­ای را می­سنجد. لذا می­توان بیان کرد که پرسشنامه از لحاظ محتوایی دارای روایی قابل قبول می­باشد.
    • (( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...