پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه ها در مورد بررسی ارتباط بین ... - منابع مورد نیاز برای پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
چند جوابه (طیف پنج گانه لیکرت)
بازاریابی رابطهای
اعتماد
۱۶-۱۷-۱۸-۱۹
ترتیبی
چند جوابه (طیف پنج گانه لیکرت)
تعهد
۲۰-۲۱-۲۲-۲۳
ترتیبی
چند جوابه (طیف پنج گانه لیکرت)
ارتباطات
۲۴-۲۵-۲۶-۲۷-۲۸-۲۹
ترتیبی
چند جوابه (طیف پنج گانه لیکرت)
شایستگی
۳۰-۳۱-۳۲
ترتیبی
چند جوابه (طیف پنج گانه لیکرت)
مدیریت تعارض
۳۳-۳۴-۳۵-۳۶-۳۷
ترتیبی
چند جوابه (طیف پنج گانه لیکرت)
در این پژوهش از پرسشنامه به عنوان ابزار سنجش استفاده شده است. مشخصات پرسشنامه مورد استفاده در این پژوهش به همراه متغیرها و سؤالات مربوطه در جدول ۳-۲ آورده شده است.
۳-۷-۱- طراحی و تنظیم پرسشنامه
در این پژوهش از یک پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. در این پرسشنامه به منظور امکان پذیر کردن پاسخ به پرسشها با درجات از طیف ۵ تایی لیکرت استفاده شده است. به گونه ای که عدد ۱ کاملاً مخالف، عدد ۲ مخالف، عدد ۳ نظری ندارم، عدد ۴ موافق و عدد ۵ کاملاً موافق را نشان میدهد.
۳-۷-۲- آزمایش مقدماتی پرسشنامه
به دلیل اینکه پرسشنامه استفاده شده در این پژوهش محقق ساخته میباشد لازم دانسته شد یک آزمایش مقدماتی بر روی آن انجام گیرد. هدف از این بررسی برطرف کردن اشکالات احتمالی، تشخیص پرسشهای نارسا و مبهم، تشخیص پرسشهای نامربوط و یا تشخیص ابهامی در تکمیل پرسشنامه میباشد. هر گونه اصلاح پرسشنامه به نتایج حاصل از این بررسی مقدماتی بستگی دارد. به این منظور ۳۰ پرسشنامه مقدماتی توزیع گردید و با بهره گرفتن از آلفای کرونباخ پایایی آن مورد بررسی قرار گرفت.
۳-۷-۳- روایی و پایایی پرسشنامه
۳-۷-۳-۱- روایی یا اعتبار
منظور از روایی این است که مقیاس و محتوای ابزار یا سولات مندرج در ابزار گردآوری اطلاعات دقیقاً متغیرها و موضوع مورد مطالعه را بسنجد؛ یعنی اینکه هم داده های گردآوری شده، از طریق ابزار مازاد بر نیاز پژوهش نباشد و هم اینکه بخشی از داده های مورد نیاز در رابطه با سنجش متغیرها در محتوای ابزار حذف نشده باشد یا به عبارت دیگر عین واقعیت را به خوبی نشان دهد (حافظنیا، ۱۳۸۹).
-
- روایی محتوا: روایی محتوا اطمینان میدهد که ابزار مورد نظر به تعداد کافی پرسشهای مناسب برای اندازه گیری مفهوم مورد سنجش در بر دارد. هر قدر عناصر مقیاس، گستردهتر بوده و قلمرو مورد سنجش را بیشتر در بر گیرند، روایی محتوا بیشتر خواهد بود. جهت تأیید روایی محتوایی ابزار سنجش، پرسشنامه پژوهش به ۴ نفر از اساتید ومتخصصان این رشته داده شد و نتایج حاکی از این بود که عواملی که معرف وفاداری مشتریان و بازاریابی رابطهای هستند از گستردگی کافی برخوردار میباشند. ۱۵ سوال متغیر وفاداری را میسنجد و ۲۲ سوال متغیر بازاریابی و ابعاد بازاریابی رابطهای را میسنجد. لذا میتوان بیان کرد که پرسشنامه از لحاظ محتوایی دارای روایی قابل قبول میباشد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1401-04-15] [ 06:25:00 ق.ظ ]
|