دانلود مقاله-پروژه و پایان نامه – نمودار (۴-۱). توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب متغیر جنسیت – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
برای تعیین روایی پرسشنامه از نظر اساتید مجرب و صاحبنظر در این زمینه استفاده شده است. به همین منظور پرسشنامه در اختیار پنج نفر از استادان این عرصه قرار گرفت و از آنها خواسته شد تا قابلیت هر پرسش را برای سنجش متغیر مورد نظر مشخص نمایند.
در نهایت مواردی که اساتید مطرح کردند، با همکاری و هماهنگی اساتید راهنما و مشاور مورد بحث قرار گرفت و نظرات اصلاحی آنها در پرسشنامه لحاظ گردید. بدین ترتیب پرسشها برای سنجش متغیر مورد نظر مورد تأیید اساتید قرار گرفت.
پایایی یا اعتبار پرسشنامه
پایایی یک ابزار اندازه گیری، عمدتاًً به دقت نتایج حاصل از آن اشاره می کند. اگر آزمونی در هر بار اجرا بر روی تعدادی از فراگیران نتایج مختلفی به دست دهد، آن آزمون یک آزمون پایا نخواهد بود و در واقع هیچ چیزی را به درستی اندازه نخواهد گرفت. بنابرین قبل از استفاده از یک آزمون باید از صحت پایا بودن آن مطمئن شد. روش های تعیین پایایی متنوع میباشند که به شرح زیر تقسیم بندی میکنند:
روش پایایی مصححان، روش بازآزمایی، روش فرمهای همارز و روش همسانی درونی (روش دو نیمه کردن آزمون، روش کودر- ریچاردسون و روش آلفای کرونباخ).
برای بالا بردن پایایی پرسشنامه،ابتدا پرسشنامه ها به صورت مقدماتی در ۲۰ مدرسه شهرستانهای بندرعباس و میناب اجرا شدند. از بین روشهای فوق، محقق برای تعیین پایایی پرسشنامه از روش ضریب آلفای کرونباخ استفاده نموده است. به دلیل این که این روش در شرایطی است که نمرات سؤالات نه به صورت دو ارزشی صفر و یک، بلکه به صورت چند ارزشی تعیین می شود. پرسشنامه به کار رفته در این تحقیق نیز به صورت چند ارزشی میباشد که برای تعیین پایایی آنها از این روش استفاده شده است.
مقدار آلفای به دست آمده بعد از حذف سؤالات معیوب، برابر ۸۹۳/۰ حاصل گردید. منظور از سؤالات معیوب سؤالاتی هستند که همبستگی آنها با سؤالات دیگر پایین بود.
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل داده ها
۴-۱ مقدمه
پژوهشگر پس از اینکه روش تحقیق خود را مشخص کرد و با بهره گرفتن از ابزارهای مناسب داده های مورد نیاز را برای آزمون فرضیه یا سؤالهای خود جمع آوری نمود، اکنون نوبت آن میرسد که با بهره گیری از تکنیکهای آماری مناسب که با روش تحقیق و نوع متغیرها سازگاری داشته باشد، داده های جمع آوریشده را دستهبندی و تجزیه وتحلیل نماید و در نهایت فرضیه یا سؤالی که او را در تحقیق هدایت نموده را در بوته آزمون قرار داده و تکلیف آن را روشن کند و سرانجام بتواند پاسخی (راه حلی) برای پرسشی که تحقیق در پی آن بود، بیابد. در پایان، در این فصل داده های جمع آوری شده برای پاسخ به پرسشهای مورد پژوهش به دو صورت توصیفی و استنباطی مورد بررسی قرار میگیرد.
۴-۲ تحلیل توصیفی
در این بخش به توصیف ویژگی جمعیت شناختی (جنسیت، میزان تحصیلات، رشته تحصیلی و سابقه خدمت) نمونه پژوهش پرداخته شده که ذیلاً به آنها اشاره میگردد.
جدول (۴-۱). توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب جنسیت
متغیر جنسیت
فراًوانی
درصد
زن
۱۰۲
۸/۷۲
مرد
۳۳
۶/۲۳
نامشخص
۵
۶/۳
نمودار (۴-۱). توزیع فراوانی پاسخ دهندگان بر حسب متغیر جنسیت
-
- . Stafelbeam ↑
-
- – Pre assessment ↑
-
- – Formative evaluation ↑
-
- – Diagnostic evaluation ↑
-
- – Summative evalution ↑
-
- – Rando and lenze ↑
-
- – Academic semester ↑
-
- – Master Learning ↑
-
- – Seifert ↑
-
- – Weimer ↑
-
- – Mcmillian ↑
-
- – Popham ↑
-
- Schiro ↑
-
- French ↑
-
- Camp ↑
-
- . Teprof ↑
-
- . Lachwer ↑
-
- . Tardif ↑
-
- . Van evra ↑
-
- . Whils ↑
-
- – yen boo ↑
-
- .Tu Tran ↑
-
- -king ↑
-
- Gall ↑
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1401-09-25] [ 11:30:00 ق.ظ ]
|