پروژه های پژوهشی درباره عوامل جامعه شناختی مؤثر بر نظام … – منابع مورد نیاز برای مقاله و پایان نامه : دانلود پژوهش های پیشین |
نتایج به دست آمده نشان میدهد که ۷/۶ درصد خانواده های پاسخگویان بسیارکم، ۸ درصد کم، ۳/۳۱ تاحدودی، ۴۰ درصد آنها زیاد و ۷/۱۲ بسیارزیاد از رسانه های تلویزیون و رادیو استفاده میکردند. همچنین ۷/۲۴ درصد خانواده های پاسخگویان بسیارکم، ۲۴درصدکم، ۷/۳۲ درصد آنها تاحدودی،۱۰درصد آنها زیاد و ۶ درصد بسیارزیاد به سینما میرفتند.
میزان تعامل خانواده با پزشکان و مهندسان فامیل و آشنا
نتایج به دست آمده نشان میدهد که ۲۰ درصد خانواده های پاسخگویان خیلیکم، ۳/۱۹درصد آنها کم، ۳/۳۳ آنها تاحدودی، ۷/۱۸درصد آنها زیاد و ۳/۵ آنها بسیار زیاد با پزشکان و مهندسان فامیل و آشنا تعامل داشتهاند.
۶)میزان تعامل خانواده با آشنایان خارج از کشور
داده های به دست آمده نشانگر آن است که ۴۸ درصد خانواده های پاسخگویان به میزان خیلیکم و ۷/۲۰ به میزان کم و ۱۸ درصد آنها تاحدودی و ۴درصد آنها به میزان زیاد و۷/۰ به میزان بسیار زیاد با فامیل و آشنایان خود در خارج از کشور تعامل داشتهاند.
۷) میزان مسافرت خانواده به خارج از کشور
نتایج به دست آمده نشان میدهد که ۵۶ درصد خانواده های پاسخگویان به میزان خیلیکم و ۳/۱۷ درصد آنها به میزان کم و۳/۹ آنها تاحدودی و ۳/۷ به میزان زیاد و ۷/۲ به میزان بسیار زیاد سابقه مسافرت به کشورهای صنعتی داشتهاند. حاصلجمع نتایج پنج متغیر اخیر یعنی میزان مسافرت خانواده ها به کشورهای صنعتی، تعامل آنها با فامیل و آشنایان خارج از کشور، تعامل آنها با پزشکان و مهندسان آشنا، رفتن خانواده ها به سینما و استفاده آنها از رسانه رادیو و تلویزیون نشانگر آن است که ۷/۲۸ درصد خانواده های پاسخگویان خیلیکم، ۳/۲۱درصد آنها کم،۷/۱۴ تاحدودی، ۷/۱۴ آنها زیاد و ۳/۷ درصد آنها بسیار زیاد از طریق این عوامل با جهان اجتماعی دنیوی ارتباط داشتهاند. نتایج آن در جدول زیر خلاصه شده است.
۷-۴- توزیع پاسخگویان برحسب تعامل خانواده با جهان دنیوی
تعامل خانواده با جهان دنیوی
فراوانی
درصد
خیلیکم
۴۳
۱/۳۳
کم
۳۲
۶/۲۴
تاحدودی
۲۲
۹/۱۶
زیاد
۲۲
۹/۱۶
بسیارزیاد
۱۱
۵/۸
جمع
۱۵۰
۱۰۰
۴-۱-۲-۳- میزان اثر پذیری فرد از خانواده
میزان تعلق خانوادگی
در این پژوهش خانواده را یکی از دالانهای ارتباط افراد با جهانهای اجتماعی دینی و دنیوی دانستیم و میان متغیرهای خانوادگی و متغیرهای روانی ـ اخلاقی افراد قائل به همتغییری شدیم. حلقه واسط این ارتباط را احساس تعلق فرد به خانواده میدانیم فرد به میزانی که حاضر است خود را با تعلق خانوادگیاش معرفی کند و پیوند و عضویت خانوادگیاش را ارج بنهد، میتوان به تأثیر خانواده بر ویژگیهای اخلاقی فرد اطمینان حاصل کرد. اگر فردی از خانوادهاش انفصال هویتی پیدا کند یا دچار استحاله شود انتظار همتغییری میان متغیرهای خانوادگی و متغیرهای اخلاقی افراد معقول به نظر میرسد. تنها در صورتی که اصل «به خانه بر میگردیم» صادق باشد میتوان انتظار داشت این همتغییری برقرار باشد. این متغیر با پرسشهایی سنجیده و در جدول زیر خلاصه شده است. نتایج به دست آمده نشان میدهد که ۳/۱ درصد پاسخگویان، دارای تعلق خانوادگی بسیار پایین، ۷/۴ درصد آنها دارای تعلق پایین، ۷/۶ درصد آنها دارای تعلق متوسط، ۷/۲۲ درصد آنها دارای تعلق بالا و ۷/۶۲ درصد آنها دارای تعلق خانوادگی بسیار بالا هستند. در مقایسه با سایر پیوندهای اجتماعی(هویتی) همچون پیوندهای دینی، تخصصی و شغلی و ملی و … ۷/۲۰ درصد پاسخگویان برای هویت خانوادگی اولویت اول، ۷/۲۰ درصد آنها اولویت دوم، ۲۰ درصدآنها اولویت سوم و ۸ درصد آنها اولویت چهارم و ۳/۳ درصد آنها برای هویت خانوادگی اولویت پنجم قائل شدهاند.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۸-۴- توزیع پاسخگویان برحسب میزان تعلق خانوادگی
تعلق خانوادگی
فراوانی
فرم در حال بارگذاری ...
[چهارشنبه 1401-04-15] [ 02:17:00 ق.ظ ]
|